תשמחו בעצמכם!

למי שלא מצליח למצוא בעצמו משהו טוב, רבי נחמן אומר שאין דבר כזה. יש לכם ים של נקודות טובות ומעשים טובים שעשיתם! אז קדימה, תתחילו לחפש!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 04.04.21

לא מעט אנשים שאני פוגש אומרים לי, "הרב, אני לא מצליח למצוא בעצמי שום דבר טוב!…."

 

אבל רבי נחמן מברסלב אומר להם – שאין דבר כזה בן אדם בלי נקודות טובות! ולא רק, אלא שבורא עולם משתעשע ומתענג מכל תנועה הכי קטנה שאנו עושים לכיוון הטוב (ראו ליקוטי מוהר"ן ח"א, יז).

 

לא נתתם מטבע לצדקה?

לא עזרתם לאדם מבוגר לחצות את הכביש?

לא ביקרתם חולה בבית חולים?

לא אכלתם מצה בפסח?

לא העליתם חיוך על פניו של מישהו?

 

ברור שכן, ואפילו יותר מזה.

 

אז תשמחו בעצמכם!

 

כל נקודה טובה, כל מעשה טוב שעשיתם, הם מצווה יקרה שתקרין גם על הדורות הבאים שלכם.

 

אפילו אם אתם בני 75 ולא הלכתם לבית הכנסת במשך 57 שנים מאז הבר מצווה, אתם יכולים לשמוח מהעובדה שביום בו חגגתם בר מצווה הנחתם תפילין וקראתם בתורה הקדושה. אמרתם ברכה אחת, אפילו שתיים. אז מה אם זה היה לפני הרבה שנים? מצוות הן לא חלב שמתקלקל… המצוות והמעשים הטובים שלכם – נשארים שלכם לנצח.

 

אז תשמחו בעצמכם!

 

כי אף אחד לא יכול לקחת אותן מכם.

 

כל מצווה שקיימתם, כל חסד שעשיתם, כל חיוך שהעליתם על פניו של מישהו – כל אלה הם עוד שלב בסולם הרוחני המקרב אתכם לבורא עולם ושמצמיח אתכם ברוחניות. הקשר עם בורא עולם הוא נצחי וכך גם המצוות. כל פעם שהיצר הרע מנסה להפיל אתכם – אתם חייבים למשוך את עצמכם אל אוצר הנקודות הטובות שבכם, כך תחזקו את עצמכם ותעמדו שוב על הרגליים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

איש היער

להפוך אנשים ליפים

מה יש לי ביד?

מלא נקודות טובות

חטוף ולך!

הנקודות הלבנות

מלא נקודות טובות
סוד הנקודה הטובה
הסוד של הסנדלר
אתה פשוט נפלא!

 

ואם כל המצוות והחסדים שאנחנו עושים הם מתנות אדירות, אז תארו לכם עד כמה גדולה ויקרה מצוות התשובה. בכל פעם אנחנו יכולים לתקן את מה שעשינו. כל חובות העבר נמחקים! ולא רק, עם תשובה הם הופכים לזכויות!

 

כדי להבין עד כמה יקרה וגדולה מצווה זו, קראו את התסריט הבא:

 

אתם נוסעים בכביש המהיר, ומבלי לשים לב עברתם על המהירות המותרת, נניח ב20-25 קמ"ש לשעה. השוטרים בניידת התנועה שאורבת לרכבים בצד הדרך מורים לכם לעצור בצד. השוטר שניגש אליכם מבהיר לכם שזאת עבירה חמורה שלוקחת אתכם הישר לבית המשפט. בינתיים, השוטר בודק את הרישיון שלכם במחשב שבניידת, ואופס… עוד שלוש עבירות פלוס הרשעות בגלל מהירות מופרזת מתגלות על המסך… קצב הלב עולה וכך גם הנקודות המרשיעות. מה שאומר, שהרישיון נשלל מכם בו במקום. ולא רק, אתם גם מקבלים מהשוטר האדיב קנס בסכום לא מבוטל!

 

החלק של הקנס גם ככה גרוע, אבל החלק הראשון של שלילת הרישיון?… מה תעשו עכשיו? איך תסדרו בתקופה הבאה בלי הרישיון? אחרי שהרהרתם בעניין וחשבתם על מה שעשיתם – נהיגה במהירות ובחיפזון, הגעתם למסקנה שבאמת נהגתם בצורה מסוכנת שמסכנת אתכם ונהגים נוספים. לכן, כשהשופט קורא בשמכם ביום המשפט, אתם נעמדים ומתחילים להסביר לשופט שאתם באמת מתחרטים ומתחייבים לא לנהוג במהירות גבוהה, להישמע לחוקים ולהפוך לנהגים בטוחים מרגע זה ואילך. השופט מתרשם מכם ומחליט לסלוח לכם. ולא רק, אלא שהוא גם מוחק את כל ההרשעות הקודמות ואת הקנס הוא מבטל ו… מעניק לכם המחאה על אותו סכום!!!

 

מדהים, נכון?

 

זה כוחה של תשובה מאהבה! מתנה שאין כמותה!

 

אז תשמחו בעצמכם!

 

ואיך עושים תשובה מאהבה, שיש לה את הכוח להפוך חובות לזכויות?

 

קודם כל, חשוב לדעת שכל אחד יכול לעשות תשובה מאהבה, זה לא סוד השמור רק ליחידי סגולה. ממש לא. צריך רק להקדיש שעה אחת ביום, לא יותר, לתפילה האישית – בה אדם עושה חשבון נפש על 24 השעות שחלפו מרגע ההתבודדות, מתוודה על חטאיו, מודה לבורא עולם על הכל, מבקש את עזרתו ומקדיש זמן מסוים מהתפילה הזו לתיקון מידה מסוימת שמפריעה לו במשך חצי שעה. זו יכולה להיות מידת הכעס, תפילה על הקדושה האישית שלו, להיות איש חסד וכן הלאה.

 

לא עושים תשובה על המעשים בגלל שאנחנו רוצים להקל על הכאב והקשיים שאנו חווים, או בגלל שאנו מפחדים מעונש. גם לא עושים תשובה ממקום אינטרסנטי – כשצריך משהו גשמי.

 

התפילה האישית היא לכשעצמה הכרזה שאדם מחזק את הקשר שלו עם בורא עולם והוא לא רוצה ששום דבר יפריע. ואם הוא עושה משהו כנגד רצונו של הבורא, הוא עושה כל שביכולתו לתקן ולשפר את מעשיו, וממשיך את היום שלו עם חיוך על הפנים ושמחה בלב. זאת תשובה מאהבה.

 

אז תשמחו בעצמכם!

 

ותאמינו לי, יש לכם מספיק סיבות כדי להיות אנשים שמחים ולשמוח בעצמכם. אז תתחילו לחפש אותן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה