The Famous Kiss at Midnight

עוד מעט מגיעה לה השנה האזרחית ונזוז קדימה לשנת 2021. קוראי ברסלב היקרים אחת ולתמיד אני רוצה לעשות לכם סדר בבלגן. מהי משמעות הספירה הלועזית

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 24.12.20

עוד מעט מגיעה לה השנה האזרחית ונזוז קדימה לשנת 2021. קוראי ברסלב היקרים אחת ולתמיד אני רוצה לעשות לכם סדר בבלגן. מהי משמעות הספירה הלועזית – אלפיים עשרים ואחד, ומי היה סילבסטר שהרבה יוצאים לחגוג ,ליהנות ולגם להתנשק בחצות כאילו אין מחר.

 

בגלגול הקודם שלי, לפני עשור הייתי חילונית למהדרין.. תל אביבית טיפוסית רחוקה אלפי שנות אור מכור מחצבה, שלא יודעת דברים בסיסיים ביהדות, ברמת לנשק מזוזה ולקרא תהילים. ביהדות יש לזה שם, לא נעים להודות , אבל קוראים לזה "בור ועם הארץ".

 

ברוך השם מאז ועד היום עשיתי כמה צעדים לתוך הקודש פנימה ומאחורי קילומטראז' נאה של מצוות ומעשים טובים, אבל כל פעם שאני נזכרת באותם ימים חשוכים ליבי נצבט בקרבי ובפרט כאשר מודעים לטעות שעשינו, בא לי לספר לכל העולם שלא יטעו אף הם ויזהרו מן הטעות הזו, וחבל.. כי היא הורסת ולא טובה.. הרי אין חכם כבעל ניסיון.

 

רחובות תל אביב שטופי הבליינים מלאי המרץ וחדורי המוטיבציה ליהנות כפי יכולתך, היו מציעים שפע רחב ועצום של בתי קפה, מסעדות, פאבים וברים לבילויים ויציאות של ליל ה-31 בדצמבר, הלוא הוא הסילבסטר ימח"ש.

 

לא יודעת אם החגיגה עצמה מקורה ברצון לחגוג אז יאללה בואו נלביש עליה איזה סיבה למסיבה שקוראים לה סילבסטר או שזה "חוק העדר" שיש לחץ חברתי וכדי להיות אין, סבבה וקול כזה אתה מוכרח לעשות את מה שכולם עושים.. לא?

 

אני בכל אופן הייתי שייכת לאלו שרק מחפשים וגם מוצאים סיבה למסיבה לחגוג, לבלות, לצאת ולקרוע את העיר. אז יש איזשהו ערב כזה שקוראים לו סילבסטר אז למה לא בעצם.. למי אכפת מי הוא היה , מה מעלליו ומה עשה ליהודים. חוגגים. נהנים. מצדי שיקראו לערב הזה ערב הנעליים..

 

אז זהו שלא. כיום, בפרספקטיבה אחורנית, זה ממש לא עוד סתם ערב ובפרט כאשר הוא מקבל משמעות אוניברסלית, כללית, עולמית שבו חוגגים כל הנוצרים את החלפת השנה האזרחית ומכריזים את שמו של צורר היהודים בכל העולם כאילו תרם לאנושות.

ספירת השנה האזרחית היא לא פחות מאשר הספירה הנוצרית של ישו יימח ויירקב שמו אשר היה בעברו יהודי תלמיד חכם (בן מרים) עזב ופרש את היהדות, התנצר והקים דת חדשה לגמרי שכל כולו הזיה אחת מלאה בכפירות בשם יתברך. הנצרות היא עבודת אלילים לכל המשתמע מכך – המשולש הקודש כולל בתוכו את ישו עצמו שהוא מחשיב את עצמו כאלוה. הנצרות היא דת שקרית, פיקציה ובקלות רבה ניתן לסתור את כל האמונות הכוזבות שלהם.  שלא לדבר על כך שכל האמונה הכוזבת והשקרית מבוססת על היהדות הקדושה, והיא אינה אלא חיקוי שקרי וישנם דוגמאות למכביר.

 

ומאותו הרגע שאותו האיש הצטלב ומצא שם גם את מותו הישר אל הגיהינום אזי התחילו את הספירה. מכאן, הספירה הגלובאלית העולמית הזו אינה בכלל קשורה לשום סממן יהודי. שהרי שנת תשפ"א היא לפי בריאת העולם – שבה הקדוש ברוך הוא ברא את העולם בהתייחסות מלאה לחודשי השנה העבריים האמתיים.

 

מיהו סילבסטר?

 

היה האפיפיור הראשון –  אנטישמי ששנא יהודים בכל נימי נשמתו באש שורפת והוציא עליהם עלילות שווא וגזרות נוראיות.

 

כאשר אתם יוצאים לבלות בליל הסילבסטר ולא משנה אם אתם רק סתם יוצאים בשביל לבלות, תבינו את המסר הברור של אותו לילה ואל תתנו כוחות והשפעה לאנטישמיות.

 

 נשיקה בחצות – מנהג גויים

אין שום עניין וטעם לנשיקה הטיפשית הזו, זה מנהג גויים לחלוטין. במקום זה, עשה מעשה עם תועלת ושים ידך על המזוזה ותן נשיקה למזוזה ותאמר בריש גלי תודה לשם שלא עשני גוי! אני שמח להיות יהודי ומודה לשם יתברך שאני יהודי!

 

לנשק מזוזה זה מנהג יהודי טוב ויפה שיש בו גם משמעות רוחנית טובה ונכונה.

 

 

אז זהו.. הבחירה כעת בידכם מה לעשות, או יותר נכון מה לא לעשות.. חח.. ממלא באותו הערב יהיה סגר כך שלצאת ולבלות יהיה בלתי אפשרי, אבל בכ"א שלא תצרו לכם אווירה אחרת בגלל הרעיון שזה ליל סילבסטר, ביהדות הוא ערב רגיל לחלוטין כמו יתר הערבים same same..

 

אסיים בדבר הכי מתבקש ואיך לא, ברכת שחרית :  "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹקינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. שֶׁלֹּא עָשַׂנִי גּוֹי (אישה אומרת: גּוֹיה)". תודה שאני יהודייה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה