אדום עולה זה מרק עגבניות!

אחד המרקים האהובים והקלים להכנה, שיש בו שפע טעם וגם המון בריאות. אדום עולה זה מרק עגבניות מושלם לימי החורף של אורי שביט. ושום טיפה לא תישאר!

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 03.03.22

המרק האהוב עלי בתור ילדה היה מרק עגבניות, רצוי כזה שמסתתר בו גם אורז מבושל. בקערה אחת מהבילה היה הכל: גם טעם נהדר, גם חום שמתפשט בגוף, גם בריאות טובה וגם תחושת שובע מנחמת. כשגדלתי המשכתי להכין אותו לבני משפחתי, לא רק בגלל הזיכרונות שטמונים בו, אלא גם בגלל הערכים התזונתיים המצוינים. עגבניות מכילות ויטמין C, אשלגן, חומצה פולית, בטא-קרוטן וליקופן, נוגד חמצון שמסייע במניעת סרטן.

כדי להגיע לתוצאה הטעימה ביותר מומלץ להשתמש בעגבניות מכמה זנים, אבל אפשר גם להשתמש בעגבניות שלמות מקופסת שימורים. ציר ירקות יעשיר את המרק עוד יותר, אבל גם עם מים התוצאה תהיה נפלאה. מומלץ מאד להכין אורז עגול מלא או לבן, שיחכה לקפוץ לתוך המרק.

מצרכים:

10-12 עגבניות בשלות, או 2 קופסאות עגבניות שלמות איכותיות
2 בצלים סגולים קצוצים דק
4-5 שיני שום גדולות קצוצות דק
3-4 גבעולי סלרי קצוצים דק עם העלים
1/2 כוס שמן זית
1/2 כפית פפריקה מעושנת (לא חובה)
2 כפיות סוכר חום
מלח, פלפל שחור גרוס טרי
2 כפות מיץ לימון טרי
2-3 עלי דפנה
1-1.5 ליטר מים או ציר ירקות

להגשה: בזיליקום טרי קצוץ, אורז עגול מלא מבושל

אופן ההכנה:

1. יוצקים 2-3 כפות שמן זית לסיר גדול ומחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. מטגנים בשמן בצל, שום וסלרי כ-5 דקות תוך כדי ערבוב, עד שהם מתרככים ומפיצים ריח. שימו לב שהם לא יישרפו.

2. חותכים את העגבניות לקוביות ומוסיפים לסיר יחד עם המיץ. מתבלים במעט פפריקה מעושנת, סוכר, מלח ופלפל ומוסיפים מיץ לימון ועלי דפנה. מערבבים ומבשלים כ-5 דקות נוספות.

3. יוצקים את המים או הציר בהדרגה לסיר, כך שהמרק לא יהיה דליל מדי (זה תלוי כמה מיץ היה בעגבניות) ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל כחצי שעה, עד להסמכה.

4. מחלצים את עלי הדפנה מהסיר ובעזרת בלנדר ידני טוחנים מרקם חלק. טועמים ואם צריך מתקנים תיבול.

5. יוצקים לקערות הגשה ומוסיפים אורז מבושל ובזיליקום טרי.

בתיאבון!

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה