אוזני המן במילוי שוקולד

מתכון לאוזני המן פרווה של השף קונדיטור זיו סנדלר, ואפילו מכילה תפוחי עץ במילוי עצמו והיא מדהימה! האוזן המושלמת למשלוחי המנות.

2 דק' קריאה

זיו סנדלר

פורסם בתאריך 15.02.22

אני לא חושב שיש מה להכביר במילים במתכון לפורים. כן, זאת אוזן המן. אך למרות שהיא כולה פרווה ואפילו מכילה תפוחי עץ במילוי השוקולד עצמו – היא מדהימה. בצק פריך אך אוורירי, קרמי בטעמו. מחית התפוח עץ יחד עם מרכיבי מלית השוקולד שומרת על המילוי עסיסי גם כמה ימים לאחר האפייה. אם אתם מכינים את אוזני ההמן ביום חם, הקפידו לעבוד עם בצק קר ומלית קרה. ניתן להקפיא מראש את הקמח ולחסוך בזמן המתנה לאחר התחלת העבודה. בכל מקרה, אם הבצק מפריש שומן חובה לקרר אותו לפני המשך עבודה, אחרת אוזני ההמן יפתחו באפייה.

מרכיבים:

לבצק

3/4 כוס שמן קוקוס מומס אך לא חם

1/4 כוס שמן קנולה

חצי כוס סוכר

רבע כוס מחית תפוח עץ טבעית

2 כוסות קמח קר

כף אבקת אפיה

גרידת תפוז מתפוז שלם

למלית

200 גרם שוקולד

רבע כוס מחית תפוחי עץ

חצי כוס חלב סויה

כף קורנפלור

2 כפות סוכר

אופן הכנה:

1. להכנת המלית: מרתיחים ביחד תוך כדי ערבוב חלב סויה, סוכר, מחית תפוחי עץ וקורנפלור. מכבים את האש, מערבבים פנימה את השוקולד עד שנוצר קרם שוקולד מבריק. מניחים לצנן לטמפרטורת החדר.

2. להכנת הבצק: בקערת מיקסר עם ראש גיטרה מערבבים את כל מרכיבי הבצק במהירות נמוכה עד קבלת בצק אחיד.

3. מרדדים את הבצק לעלה בעובי חצי ס”מ. קורצים עיגולים בעזרת כוס או חותכן. במרכז כל עיגול מניחים מהמלית שוקולד, ומקפלים לאוזן המן. מקפידים להדק את שולי הבצק. מניחים את אוזני ההמן על תבנית עם נייר אפייה במרווחים קלים.

4. מעבירים למקרר.

5. מחממים תנור ל-160 מעלות. אופים במשך 15-20 דקות עד קבלת צבע חום בהיר.

6. לשמור בכלי אטום במקום מוצל וקריר עד 4 שבועות

קרדיט צילום: אסף אמברם

* * *

זיו סנדלר,  שף קונדיטור מזה 15 שנים. את דרכו החל אצל האנס ברטלה, שם למד את רזי המקצוע, והמשיך משם לעבוד בקונדיטוריות שונות ביניהן בליקר בייקרי ולחם יין. את המעבר מקונדיטוריה חלבית לטבעונית עש מתוך לימוד עצמי וניסיון רב. בשנת 2014 פתח ביחד עם שותפתו נטע אירדם את seeds – פטיסרי טבעוני קטנטן וחמים במרכז תל אביב. בסוף השנה החנות תיסגר וניתן יהיה להשיג את המוצרים בחנויות הנבחרות ולהגיע לסדנאות אפייה בביתו של השף.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. מיכל

י' אדר ב' התשפ"ב

3/13/2022

כבר מתחילת ההכנות הבצק נראה מבטיח. יצא טעים אם כי לא יפה כמו בתמונה. למרות שהכנסתי למקפיא לפני הם השטחו בתבנית. תודה על המתכון

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה