אומן? אתה מפוטר!

חמישה חודשים עברו, ואחרי שבניתי רשימת לקוחות לא מבוטלת, קניתי את כרטיס הזהב שלי לאומן. ופתאום, החוקים של המשחק משתנים. "אומן? אתה מפוטר!"...

3 דק' קריאה

זבולון ינובר

פורסם בתאריך 05.04.21

חמישה חודשים עברו, ואחרי שבניתי
רשימת לקוחות לא מבוטלת, קניתי את
כרטיס הזהב שלי לאומן. ופתאום,
החוקים של המשחק משתנים. "אומן?
אתה מפוטר!"…
 
 
תודה רבה לך בורא עולם, תודה רבה לך רבי נחמן מברסלב.
 
למה?
 
כי אתם יודעים מה המצב בשוק העבודה בימינו, נכון? במיוחד לאור המצב הכלכלי ששורר כרגע בעולם.
 
בכל אופן, אחרי עבודה בסביבה לא פשוטה (בלשון המעטה) במשך כמה שנים, חזרתי הביתה מאומן בשנה שעברה, כי רבי נחמן מברסלב כבר אמר שכל מי שסר למשמעתו צריך להיות אצלו בראש השנה 'איש בל יעדר', אז זה מה שעשיתי. בכל אופן, אחרי הנסיעה הזו התחלתי לעבוד בעבודת החלומות – הייתי המשגיח והמנהל של כמה מאפיות בשכונה מאוד 'נחשבת'. ומכיוון שהייתי מעורב בכל פרט, מהרצפה ועד לתקרה, יכולתי להביע את כישרונותיי האומנותיים בכל מיני היבטים, כולל עיצוב החנויות.
 
תרשו לי לחזור לאחור לכמה רגעים, לספר לכם על אותו ראיון שהיה לי עם הבוס. מאוד רציתי אותה, את המשרה הזו. אבל היה לי גם מאוד חשוב להבהיר לבוס, שבראש השנה, כמי שמחשיב את עצמו לחסיד ברסלב, אני לוקח שבוע חופש לרגל הנסיעה לאומן. הבוס הסכים והיה לי איתו מעין הסכם מילולי, מילה של כבוד כמו שאומרים, כך שאוכל לנסוע בבוא הזמן.
 
חמישה חודשים לאחר מכן, ואחרי שבניתי רשימת לקוחות לא מבוטלת, קניתי את כרטיס הזהב שלי לאומן. ופתאום, החוקים של המשחק משתנים. הבוס אומר לי שאני לא יכול לנסוע אלא אם כן אמצא מחליף לתפקידים שאני ממלא – משגיח ומנהל, וזה דבר בכלל, אבל בכלל, לא פשוט, כי מי יכול ללמוד את התפקיד המגוון והעמוס הזה בכמה ימים?!? צריך לפחות כמה חודשים. אז ברור שלא מצאתי מחליף. עכשיו, הבוס גם הוסיף עוד תנאי – הוא לא ישלם כסף להכשרת אדם נוסף, וזאת הייתה עוד לבנה שנחתה לי על הראש. אמרתי לו שאף אחד לא יעבוד בחינם, אין דבר כזה היום, ואם אלה התנאים שלו אני צריך את העזרה שלו בחיפוש אחרי מחליף. הוא סירב ואמר לי שבאופן עקרוני הוא מאוד זקוק לי בתקופה הזאת. רמז עבה לכך שלא אסע.
 
התקשרתי לאחד מרבני ברסלב, המדריך הרוחני שלי, וביקשתי את עצתו – מה עושים? אבל הרב אמר לי בנחישות מאין כמותה שהוא לא יכול לומר לי לוותר על מקום עבודתי כדי להיות באומן, וזאת בעצם ההחלטה שלי בלבד.
 
זועם ומתוסכל פניתי לאשת החיל שלי, אשתי היקרה, שמהווה עבורי ברומטר מעניין לבורא עולם, שכמובן תהיה האדם הראשון שיאמר לי שאני טועה. אבל אשתי אמרה לי, שכאשר מגיעים זמנים כאלה אני צריך פשוט לסגור את הדלתות ולעלות המטוס לאומן, ולא משנה אילו תוצאות והשלכות יהיו לצעד שכזה.
 
חזרתי לבוס ואמרתי לו שאני נוסע לאומן ולא אכפת לי, ושיש לי איתו הסכם – מילה של כבוד או לא?
 
אבל התגובה שלו הייתה שונה…
 
"ראש השנה באומן? אם אתה נוסע, אתה מפוטר!"
 
במילים אחרות, אם אני בוחר ברבינו נחמן ולא בו, אז אין לי עבודה כשאני חוזר.
 
ידעתי, ועוד איך ידעתי, שזה מבחן האמונה שלי בבורא עולם וברבי נחמן!
 
אחרי העבודה הלכתי לשדה ובכיתי לבורא עולם, התחננתי אליו שיעזור לי, שייתן לי את הפתרון. ולרגע, קיבלתי את הבהירות אותה ביקשתי – התקשרתי לראש ועד הכשרות באזור בו אני גר. סיפרתי לו את כל העניין וביקשתי ממנו שימצא לי עבודה אחרת. אני לא מחכה שיפטרו אותי. לא רציתי שכל עניין העבודה יהיה תלוי לי על הצוואר כמו חבל חונק כשאהיה אצל רבי נחמן בראש השנה, לא רציתי שזה יפריע לתפילות ולכל העניין הרוחני הגדול שמלווה אותנו שם, ובטח ששאלות כמו 'מאיפה אביא את הארוחה הבאה לילדים שלי?' ינקרו במוחי.
 
חצי שעה אחרי שסיימתי את התפילה האישית  (התבודדות), ראש הועד התקשר אלי בחזרה ואמר לי יש לו משרה מלאה פנויה בדיוק בשבילי. במסעדה נחמדה ומתוקה ופחות מלחיצה מהמאפיות של הבוס. הכסף לא מי יודע מה, אבל יש הרבה בונוסים, כולל הבונוס הגדול – "אין בעיות, תיסע לאומן בראש השנה, השנה ובכל שנה". קיבלתי את העבודה הזו בשמחה, וצרחתי לבורא עולם "תודה רבה לך!!!" על הישועה הכל כך מהירה ששלח לי. ואז, חייגתי לבוס ואמרתי לו שאני מתפטר הרבה לפני שהוא יעשה את זה.
 
אתחיל לעבוד במקום העבודה החדש שלי, בעזרת השם, תוך ימים ספורים, ובראש שקט ורגוע אתפלל בראש השנה אצל רבינו, ואני גם כל כך מחכה לאחדות, לבצוותא של כל החברים באומן, לכל החברים שבאים מכל קצוות תבל, וגם, לשווארמה הטעימה שמחכה לי במקום העבודה החדש כשאחזור.
 
מקווה לראות אתכם באומן. וזכרו היטב את מה שרבי נחמן אמר: "אין שום ייאוש בעולם כלל!!!" ו"והעיקר והכלל לא לפחד כלל!!!" ואני מוסיף: ולעולם, לעולם אל תוותרו על האמת והאמונה שלכם, גם אם בימינו הן לא מי-יודע-מה פופולאריות.
 
שנה טובה לכולם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה