אז איפה החופש?

חירות אמיתית היא לעבור את מכשול המתוקים ולקרוע את הים כדי לעבור הלאה, לשנות, אומרת עדנה קדוש מאמנת מוסמכת. על אכילה נכונה והחופש המיוחל.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

מה לא אמרו עליו, על החופש?

 

כמה שמות וקישורים מייחסים לו, לחופש? חירות, גאולה, בני חורין, יציאת מצרים, קריעת ים סוף… והרשימה עוד ארוכה.

 

מכירים את התחושה הזו שכאשר אתם עושים משהו ואתם מרגישים עייפים, מותשים, חסרי מרץ ואנרגיה? שהעבודה לא נגמרת? או שמא זה בגלל הכעס על "האפנדים" שיושבים בצד, שמסתכלים עליכם ולא מושטים יד לעזרה? אולי.

 

ואז עולה השאלה – איפה כאן החופש? איפה החירות? ואיך בכלל אפשר ליהנות מהמושג הזה "בן חורין"? האם הוא תקף רק פעם בשנה, מסביב לשולחן ליל הסדר?…

 

חשבנו, ולא פעם אחת, שאפשר להרגיש "בני חורין" כשלא יהיה לנו עומס. נכון? שמישהו יעשה בשבילנו את העבודה. אולי? כשנצא לחופשה??? הרבה פעמים חשבנו שלהיות בן חורין זה פשוט להוריד מעלינו את נטל האחריות, שנרגיש חופשיים מהכל – מהבוס, מהעבודה… כן, מהאחריות.

 

הרבה אנשים טועים כאשר הם חושבים שחופש אמיתי הוא נופש בטן-גב, להיות נטולי אחריות, חיים ללא מטלות, ללא התחייבויות או עבודה קשה, לעשות מה שבא לנו בלי שיגידו לנו מה לעשות. רק שאין חיה כזאת.

 

כולם רוצים חופש, או במונח הנכון – חירות, אבל רק מעטים בוחרים בו. כי חירות אמיתית היא לא רק בגוף, אלא גם ובעיקר במחשבה!

 

איך יודעים את זה?

 

בואו נחזור ליציאת מצרים. משה רבינו קרא לבני ישראל לצאת ממצרים שמסמלת את שיא השעבוד. אבל רק מעטים הלכו עמו במדבר. רק מעטים בחרו בחירות האמיתית. רובם נשארו במצרים, רובם בחרו לומר בקול את המחשבות שניקרו במוחם: "הדרך תהיה ארוכה, יהיה חם, זה לא הזמן, יש הרבה מכשולים בדרך…"

 

מי שבוחר בחירות – יוצא ממצרים. מי שבחר באותם ימים בחירות, בחופש האמיתי – יצא ממצרים, יצא מחשיבה של שעבוד. כן, הוא נתקל במכשולים שהיו בדרך, היו קשיים של מזון ושתייה, וגם אויבים ומכשולים פיזיים – המדבר, הים, המצרים שרדפו אחריהם.

 

ואז קרה הדבר הכי לא צפוי, משהו מאוד יוצא דופן: קריעת ים הסוף.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הדרך הכי טובה לחופש

מלכת הזומבה

פעולות פשוטות לבריאות טובה

טבעי הכי בריא

האזורים הכחולים

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

 

הים נקרע. זה לא רק נס היסטורי או אירוע נוסטלגי להתרפק עליו. קריעת ים סוף רלוונטית אלינו מכיוון שהיא מלמדת אותנו שגם לנו יש מכשולים וקשיים, אויבים, וחיים מלאים בניסיונות, אבל יש לנו גם קריעת ים סוף! גם אנחנו נוכל לעבור את המכשולים והאתגרים בחיינו, כי לכל אחד מאיתנו יש את היכולת לקרוע את הים שלו!

 

ולא משנה אם הים הזה – המכשול או הקושי – הוא אמיתי או דמיוני – יש לנו את היכולת להתמודד איתו, לעבור אותו, לקרוע אותו – והכי חשוב: להמשיך הלאה!

 

היכולת להבין שמכשולים הם לא דבר בר קיימא, שהם משהו שאנחנו שמים לעצמנו ומגבילים אותנו – זה החופש האמיתי! זאת החירות!

 

אחת הדוגמאות שאני הכי אוהבת, מכיוון שאני גם עוסקת בתחום הזה, היא: תזונה בריאה ונכונה.

 

ובכן, כשאני רוצה לרזות – הדרך לרזות היא יציאה ממצרים מבחינתי. הדרך לרזות כוללת יציאה "מסיר הבשר", מההרגלים וממערכת היחסים עם האוכל. רק מעטים מסכימים לשנות הרגלים ומחשבות ולוותר על העבדות לאוכל מיותר. רוב האנשים רוצים לרזות ולהמשיך באכילה הישנה. זו הסיבה שהם מחפשים תחליפים הדומים למזון עליו יש לוותר ולהשאיר במצרים. כאשר משתמשים בתחליפים, כגון: תחליפי סוכר, לחם קל, חטיפי אנרגיה וכדומה – אין יציאה מהעבדות לחירות! ישנו המשך של עבדות למתוקים ולחטיפים בתואנה שהם מרזים או בריאים.

 

חירות אמיתית היא לעבור את מכשולים המתוקים ולקרוע את הים כדי לעבור הלאה, לשנות!

 

הדוגמה של אוכל בריא, תזונה בריאה, מתאימה גם לאנשים הרוצים לרפא מחלות על ידי תזונה נכונה.

 

למשל, אם אדם רוצה לאזן כולסטרול, סכרת או לחץ דם – המחלה היא המכשול, כמו הים העומד וחוסם את דרך חייו. הבשורה היא – שקריעת ים סוף אינה אירוע חד פעמי שהיה לפני שנים רבות, אלא אירוע יומיומי שיכול להיות לכל אחד באופן אישי.

 

כל אחד יכול לקרוע את המחסום והמכשול העומד בפניו, לכן יש לצאת מהמקום הצר במחשבה האומר שהמחלה היא גזירה שלא ניתן להקל עליה, או מהצמצום המחשבתי שהאדם מגביל ומפחיד את עצמו שלא יוכל לעשות את השינוי המיוחל, במקרה זה – השינוי התזונתי למען החלמתו, ובאופן כללי לבריאותו.

 

תזונה, היא אחד הדברים בהם אנו רואים את המחסום והמכשול העומד בפנינו ומונע מאיתנו להצליח לעשות את השינוי. היא כמובן דוגמה מאוד בולטת, אבל אם נתבונן לעומק נגלה עוד פרמטרים שעונים לקריטריון של מחסומים ומכשולים המונעים מאיתנו להיות חופשיים באמת.

 

ולהיות חופשי ומשוחרר באמת, להיות בן חורין, זה לא לשכב בטן-גב ולנוח. אדם חופשי, בן חורין אמיתי – זה אדם שפועל ויוצר, עובד ומתפתח, מוריד ומסלק את המכשולים וקורע את הים הפרטי שלו ולא מוותר על הרצון לשנות!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה