אחרי הנפילה

יש את הזמנים בחיים שצריך להתקדם הלאה. יש את אלה שצריך פשוט להתכנס פנימה ולהתחבר אל מי שאנחנו. ויש את אלה של אחרי הנפילה. גדליה פנסטר עם עצות מכוונות!

2 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 15.03.21

זה קורה לכולנו.

 

אין אחד מאיתנו שלא חווה את זה.

 

וכן, אני מדבר על הירידות והעליות שמלוות את החיים שלנו.

 

יש את הזמנים האלה שצריך להמשיך הלאה, קדימה אל עבר יעד נוסף. ויש את הזמנים האלה, שפשוט, צריך להתנתק מכל מה שבחוץ ולהתחבר אל הפנים שלו, להתמקד בפנימיות, להיות בשקט או רק להמשיך לאחוז. למה? כי הקושי והמורכבות של זמנים כאלה עושים לנו את הימים, הרגעים והשנים של חיינו.

 

חשוב מאוד לזכור שאקלים נסיבות חיינו משתנה וכל הקשיים שאנו חווים הם זמניים בלבד. מודעות למצב, לתנאים בהם אנו נמצאים וההבנה שהשינויים הנובעים מכורח המציאות, יספקו לנו אסטרטגיה מושלמת להתגבר על האתגרים שבדרך.

 

המלחמה שאנו מנהלים נגד הספק העצמי והייאוש נפוצה מאוד בימינו. למרות שרגשות אלה יכולים להמריץ אותנו בנסיבות החיים, כולם מושרשים ברגש הריחוק וההפרדה מבורא עולם. פירוד זה נגרם בגלל מה שנקרא במושגים רוחניים – קליפות, שהן למעשה מחסומים רוחניים על הנשמה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לוחמי החופש

עשרה צעדים לחופש

לגעת בשמים

כיף לקום בבוקר

מחליפים משקפיים

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

פשוט, לזרוק את השכל

במקום שהשכל נגמר

תמסור את עצמך

אמן הרגע

 

ישנם שלושה מקורות של קליפות, מחסומים בין הנשמה והקשר הרוחני הנובעים מ:

 

הראשון – שתי התאוות העיקריות – ניאוף וממון

השני – תאוות ודחפים באופן כללי

השלישי – מורל עצמי נמוך וייאוש

 

החדשות הטובות הן – שהתיקון הכללי שגילה רבי נחמן מברסלב כבר הוכח כאמצעי יעיל מאוד להסרת הקליפות-מחסומים הללו. אם נדע להבחין במה שגורם להתהוות הקליפות הללו נזכה במודעות והבנה נפלאה של המצב בו אנו נמצאים, של הלך הרוח, ובפתרון או ברפואה לאתגרים איתם אנו מתמודדים.

 

אחת השאלות שאנשים מרבים לשאול היא – איך אפשר לתקשר עם בורא עולם בזמן שאנו מוצפים בדיבור עצמי-פנימי שמנקר לנו בראש? כזה שמכניס בנו ספקות, חלילה כפירה, ריחוק וכן הלאה. אולם חשוב מאוד להפריד את מי שאנחנו מהקליפות שמערפלות את יכולת השיפוט שלנו.

 

 

דווקא אחרי הנפילה יש את הזמן לחשוב, לחזק את עצמנו ולהתחבר לבורא עולם מתוך נסיבות חיינו…

 

התפקיד שלנו בחיים הוא לחזק את עצמנו ולהתחבר לבורא עולם, למרות נסיבות החיים. וכשאנו עולים משלב לשלב, חשוב לדעת שתמיד יהיו ניסיונות ומבחנים ויהיו גם נפילות. אך יותר מכל: לעולם לא להרים ידיים ולהתייאש. בעזרת הרוחניות, ומציאת משמעות, נוכל להתקדם למקום של שיפור עצמי ולזכות בגמישות אותה אנו צריכים תוך כדי אתגרי החיים.

 

הירידה אחרי העלייה מספקת לנו את ההזדמנות להיות ענווים ולהעריך מחדש את האסטרטגיה שלנו, כדי שנוכל להתחזק שוב. אל תאמינו ליצר הרע שטוען שאנו לבד, ובוודאי אל תרגישו שאתם לבד במערכה הזו, אלא שיש לכם את היכולת לפעול טוב יותר ממה שאתם מרגישים. בורא עולם איתנו ולצידנו תמיד. מבחני החיים מצריכים מאיתנו להתמודד תמיד עם מי שאנחנו בזמנים הקשים, לא משנה מה התוצאה. אנו מקבלים אינסוף הזדמנויות להחליט איך נפעל אחרי הנפילה ומה נעשה כדי לחזור למסלול בחזרה.

 

והשכר, אתם בטח שואלים?

 

ובכן, השכר לעשייה המבורכת הזו נמצא במאמץ, ברצון להשתנות ובאמונה שיש לנו בשינוי שאנו חווים. וזה שווה.

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה