אין חדש תחת השמש!

אין חדש תחת השמש, הוא אמר ולא טעה. זה נכון לגבי השיחות של היום ולגבי השיחות שהתנהלו לפני 2500 שנה. לקרוא ולהאמין.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

אח, כמה שזה נכון. התואר "החכם באדם" שניתן לשלמה המלך ע"ה כל כך נכון ואמיתי. למה? כי איך הוא אמר, "אין חדש תחת השמש", אמר וקלע בדבריו לגרעין האמת. ותאמינו לו, הוא ידע מה הוא אומר.

 

לאחרונה קורים דברים בעולם, אפשר לומר שגם ממש לפני החג הכי שמח בשנה – חג הפורים. אבל לפני הכל, הנה שיחה טיפוסית של שני חברים לעבודה.

 

אבי: רוני אחי, מה העניינים?

 

רוני: מה אתה כזה שמח, אבי? אתה לא יודע איזו צרה איומה מרחפת לנו מעל הראש?

 

אבי: למה אתה מתכוון כשאתה אומר "צרה"? הבוס החליט לעשות קיצוצים? יהיו עיכובים במשכורות? פיטורים? מה?

 

רוני: לא, זה לא הבוס. העסקים פה טובים מהרגיל, כך הבנתי. המשכורות ישולמו בזמן, הכל בסדר. אפילו מתכוונים להתרחב קצת, לא לצמצם…

 

אבי: אז מה הבעיה? למה פניך נפולות הבוקר? נראה כאילו כל הצרות של כל העולם מונחות על הכתפיים שלך…

 

מאמרים נוספים בנושא:

אויב קר

העצם בגרון של המן

המכשף מפרס

 

רוני: זו בעיה כלל עולמית והיא מרעידה את כולם! המנהיג הפנאטי שלנו החליט להרוס את הקשרים עם כל בעלות הברית שלנו. תגיד לי, למה הוא מתעקש להגיע לשם ולנאום למרות שאף אחד לא רוצה? הוא לא מבין מה הוא עושה? אילו השלכות יהיו לנאום הזה? הוא יהרוס חזון של שנים!

 

אבי: רוני, מישהו שם לך איזה משהו בקפה-טורקי שלך הבוקר? ההיפך הוא הנכון! המנהיג שלנו חייב להגיע לשם כדי לדבר על הסכנה האיומה שמרחפת עלינו. החיוכים של הזאבים מטהרן הם הסוואה למה שעומד לקרות לכבשים. אתה מבין? הם מדברים על להשמיד ולמחוק את ישראל! ולאחרונה, התירוץ הזה נשמע לא רק בטהרן, אלא בפיהם של כל האנטישמים שונאי ישראל. השנאה למנהיג שלנו היא יותר פולטיקלי קורקט, משהו שמצטלם טוב בתקשורת. הרי אי אפשר להכריז קבל עם ועדה שהשנאה הזו, מצד המנהיגים, היא כלפי העם היהודי ממש, נכון?!

 

רוני: איך אתה יכול להגיד כאלה דברים על בעלות בריתנו? וואלה, לא מבין אותך.

 

אבי: כן, בטח. בעלות ברית כל זמן שתהיה כמותן. ההיסטוריה כבר הוכיחה מי הן בעלות הברית הללו. לא יותר מאשר קנה רצוץ. אז על מה ומי בדיוק אתה נשען?

 

רוני: אבל הנאום הזה, ועוד במגרש שלהם! אתה לא חושב שזה מוגזם? שזו חוצפה שאין כדוגמתה? איפה הדבר הזה נכנס בדיוק בפרוטוקול?

 

אבי: פרוטוקול?! אנחנו מדברים פה על איום ממשי וסכנה נוראה שמרחפת עלינו ואתה מדבר על פרוטוקול?!? בחייך, רוני. זה העולם האמיתי, לא בית קפה במדרחוב…

 

רוני: הוא לא המנהיג שלי…

 

* * *

 

הנה, אני כבר רואה את החיוך שלכם על הפנים. אתם בטח חושבים שהשיחה הזו היא על הנאום של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בקונגרס האמריקאי, נכון? אם הוא צריך ללכת או לא, נכון? ובעלת הברית היא כמובן ארצות הברית, נכון? והאיום הנורא הוא ההסכם הגרעיני של איראן עם שש המעצמות, נכון?

 

אז לא! השיחה הזו לא לקוחה רק ממקום העבודה של רוני ואבי לפני שבוע, אלא גם מלפני 2500 שנים בפרס העתיקה בין שני יהודים – אברהם ורונאל. המנהיג שלהם הוא לא אחר מאשר מרדכי היהודי, מי שכיהן בסנהדרין, בית המשפט הגבוה של עם ישראל בתקופת בית המקדש, לפני שגלה עם העם היושב בציון לשושן, בירת פרס. בעל הברית הוא שלטונו של המלך אחשוורוש ויועצו הידוע לשמצה – המן הרשע, צאצאו של עמלק, מי שנשבע "להשמיד, להרוג  ולאבד" אותנו מגדול ועד קטן.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

את פורים הוא לא לקח בחשבון

חולה אהבה

פורים זה הדבר האמיתי

 

מרדכי אמור לנאום בבית הכנסת המרכזי של שושן בירת פרס. הוא מתכוון להזהיר את העם היהודי היושב בשושן, שהסעודה המלכותית בארמונו של המלך אליה מוזמנים כל היהודים, אסורה בתכלית האיסור! ולא להגיע אליה!

 

הליברלים שבחבורה מיד תוקפים את מרדכי וטוענים שהיועץ הבכיר – המן הרשע, הודיע שהוא מטפל באופן אישי בכל החלק היהודי של הסעודה הזו – מארגון השולחנות שהוקצו ליהודים ועד לאוכל הכשר למהדרין ועוד. ומרדכי, הקנאי הקיצוני והמתלהם, פשוט רוצה להרוס ליהודים את הקשרים שלהם עם המשטר ועם כל העולם בכלל. איפה נשמע דבר כזה?!

 

אבל טיעונים לחוד ועובדות לחוד, ההיסטוריה מראה לנו שמרדכי צדק. העובדה שהליברלים הגיעו לסעודה ונפלו באיסורים חמורים שהמן הרשע זמם והכין אותם בדקדוק מוחלט, הציתו את הזעם הנורא משמים, את הגזירה האיומה שניחתה על עם ישראל – השמדתו בפרק זמן קצוב ומסוים.

 

אבל הנה אנחנו כאן, וחג הפורים מסמל את החגיגה והשמחה העצומה של עם ישראל על ביטול הגזירה האיומה הזו, כשהאויבים שלנו נפלו לתוך הבורות שכרו לנו והמן נתלה על העץ עליו רצה לתלות את מרדכי.

 

אז אתם מבינים, אין חדש תחת השמש. לא אז, ולא היום. הוא אמר וצדק.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה