איקומרס

לנצח בבית הספר למסחר? אם תתייחסו לאלף של איקומרס נכון תגלו שקלף הניצחון נמצא אצלכם ביד, מכאן הדרך מלאת הקשיים להצלחה המסחררת סלולה.

3 דק' קריאה

דוד בן חורין

פורסם בתאריך 15.03.21

חשבתי שאצליח להיפטר מכל נחשי הצפע הוול סטריט למיניהם ברגע שאעבור לגור בישראל, אלה שקורעים לך את הלב ואחר כך צוחקים מזה כאילו הם צופים בסרט קומדיה.

 

לא מזמן עשיתי משא ומתן באמונה עם אחד מהם, או כך חשבתי. סיכמנו שאני אשלם סכום מסוים והוא יעביר לי את הנכס הפיננסי המיועד. כמה שעות לפני סגירת העסקה הוא החליט להעביר רק חצי ממה שהבטיח. אני שמתי כסף בצד לזה, ויתרתי על הזדמנויות טובות שהציעו לי. והוא? אפילו לא הביע פירור של חרטה. ולא רק, אלא גם התעצבן שבכלל העליתי את הנושא לשיחה.

 

רציתי להרוג אותו. שעה ישבתי עם עצמי וחשבתי על כל מה שאני רוצה לעשות לו, על כל העינויים והייסורים שאפשר להעביר בן אדם בשעה אומללה אחת… עד שהבנתי את הטעות שלי.

 

והטעות שלי מסתכמת בשתי מילים: החשיבה שלי.

 

כן, אותה חשיבה של המאה ה-20. כן, זה היה זמן בו חייתי את חיי בלי אמונה בבורא עולם. הכל היה חומרני וגשמי. ומתוך עיניו של יצור חומרני וגשמי שכזה יש רק שלוש אופציות לכל מצב.

 

הראשונה – אתה מנצח, ואותו תריסר שושנים שתכננת לקנות לאשתך הופך מהר מאוד לשרשרת עם אבני אמרלד.

 

השנייה – אתה מפסיד, והחופשה הארוכה אי שם הופכת למנגל חמישה כוכבים במרפסת.

 

השלישית – יצאת תיקו, מה שמרגיש כמו לשתות כוס קפה מאבד מהר מאוד את הציפיות ובסוף, כלום.

 

ואז גיליתי את א-יקומרס, האלף של אמונה!

 

מאמרים נוספים בנושא:

מלחמה או אמנות הלחימה?

כשהעבר וההווה נפגשים

מה מעסיק אנשים?

הסוד שמעבר לסטטיסטיקה

פרשנות, הטון שעושה את ההבדל!

תגידו לא לפסימיות!

ואפילו בהסתרה

להזיז את הגבינה

לראות את מה שיש

תספרו את הברכות

החלטות מתישות

מיתוסים שחייבים לנפץ

 

אם אני מנצח – ברוך השם! אני מרגיש טוב. יש יותר כסף לעשות חסדים וצדקות, מחזק עוד כמה דברים ברוחניות ובגשמיות שאני צריך, והאמונה שלי בבורא עולם רק מתעצמת.

 

אם אני מפסיד – גם זה טוב, ברוך השם! וככל שההפסד גדול יותר כך אני מנקה יותר את הנשמה שלי. כך גם ההזדמנות שעומדת לפני לומר לבורא עולם תודה רבה לך! הרבה יותר גדולה. ואתם בטח שואלים למה? אז זה בגלל שהוא מאפשר לי 'לנקות שולחן' ולשלם את החשבון בעולם הזה. כי בינינו, זה עדיף משם.

 

יוצא תיקו – ברוך השם! אני מודה לבורא עולם שאפשר לי לחסוך כסף.

 

אבל אם מרמים אותי, זה כבר לזכות בכל הקופה!

 

דבר ראשון – הקב"ה נתן לי מתנה – לכפר על משהו שעשיתי. כשמישהו מרמה אותך זה מאוד מביך, וזה באמת תיקון גדול לנשמה.

 

דבר שני – הקב"ה נתן לי מבחן בעזרתו אוכל לראות מעבר לכעס שלי את האדם שעשה את זה, אבל להבין שהוא שליח של הבורא, כלי בידיו של הבורא ליישר אותי. ולא שמותר לו לעשות את זה בגלל שהוא שליח של השם, שהרי מעבירים חייב בחייב… יום אחד, גם הוא ייתן את הדין על מה שעשה. כרגע, הוא משמש את הבורא מולי.

 

דבר שלישי – אני יכול למחוץ את הכעס שלי. כעס, כידוע, הוא אחת העבירות הקשות שישנן. הוא הורס אותנו רגשית, פיזית ורוחנית. היכולת להשהות את הכעס בעוד הלהבות בוערות וחמות, זה כמו לעקור עץ מהשורש שלו. אבל גם תהיו בטוחים שהוא לעולם לא יצמח שוב.

 

להתגבר על מצב רוחני קשה כזה, זה קרש קפיצה אדיר להתפתחות והצמיחה האישית וכמובן שגם משפיע על האדם והעולם כולו שפע של ברכות.

 

דבר רביעי – זה נותן לאדם את ההזדמנות לעשות חשבון נפש. פעם היו מרמים אותי הרבה כשעבדתי בוול סטריט. אבל כשעבדתי שם עשיתי את כל הדברים שמענגים את הגוף כולל לכעוס על אבא שלי שבשמים…

 

ועכשיו כשהמבחן הזה הגיע לפתחי, האם אאפשר להרגלים הרעים מהעבר לצוף?

 

עבדתי כל כך קשה על עצמי, על הצמיחה הרוחנית שלי, כדי להתקדם להגיע למקום הרוחני בו אני נמצא, אז עכשיו לצעוד לאחור? לאבד את כל זה? אם אני מתמודד עם הצער והסבל בדיוק כפי שהייתי בן 20, אז אולי אני מתחיל באמת להתנהג כמו פעם – אותה התנהגות שאפשרה את הקרקע הפורייה לכל ההרגלים הרעים לצמוח. ואני אומר לכם בכנות, זה ממש לא עשה לי טוב.

 

כשמתמודדים באותו בית ספר למסחר עם אותם הרגלים וחוקים זה כמו לשחק ברולטה רוסית, והסיכויים להצליח אף פעם לא לטובתכם.

 

אבל ברגע שמשתדרגים ועוברים ללמוד באיקומרס – עם אלף שהיא אמונה, בבית הספר לעסקים עם אמונה מתוקה, אין משהו אחר – תמיד מנצחים!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה