“אל הנער הזה התפללתי..”

חנה אם שמואל שהייתה עקרה מתפללת אל הקדוש ברוך הוא בלב מלא תפילה, בערגה עצומה שתזכה בפרי בטן| יום הילולת שמואל הנביא.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 10.05.21

 

 

"אל הנער הזה התפללתי.."

 

חנה אם שמואל שהייתה עקרה מתפללת אל הקדוש ברוך הוא בלב מלא תפילה, בערגה עצומה שתזכה בפרי בטן

 

היא מתפללת ומרוכזת היטב בכוח התפילה בעוצמה שאין שני לה ובריכוז עילאי ורק שפתיה נעות , עד שעלי הכהן חשבה לשיכורה ואומר לה עד מתי תשתכרי ותשתי יין, עונה לו חנה שאינה שיכורה והיא אינה שותה יין שרף, אלא היא מתפללת מכל הלב בכזו כמיהה ואמונה בבורא שימלא מבוקשה לכן היא אולי נראית כך.

 

לומדים תפילה מחנה

 

חנה אשתו של אלקנה, הייתה אישה צדיקה שממנה אנחנו לומדים הרבה על איך להתפלל.

חנה אם שמואל כביכול הייתה מתנצחת עם הקדוש ברוך הוא. וכי אפשר להתנצח עם בורא העולם? וודאי שלא! אלא, כאשר אדם רוצה לדבר עם בורא עולם ולתת תירוצים ומילים ודיבורי אמונה השם יתברך כביכול מזמן לו את דיבורי ההתנצחות כך מלמד אותנו רבי נחמן

 

וכך אמרה חנה לקדוש ברוך הוא, שהצליחה כביכול בדיבורים אלו לנצח ולשכנע את בורא העולם לתת לה ילד, ולא סתם ילד, אלא קודש קודשים ששקול כנגד משה רבנו ואהרון הכהן.

אמרה לו, "ריבונו של עולם, ידיים למה בראת? כדי שנלוש בצק ונאפה כדי לחיות, רגליים למה בראת כדי שנוכל ללכת ולעשות מצוות וחסדים, עיניים כדי לראות דברים טובים, ודדים שעל חזי למה בראת? כדי להניק בהם. והרי אתה לא נתת שום דבר לחינם וסתם בעולם הזה – אם יש לי דדים, תן לי בבקשה גם להניק בהם, שהרי אין לחינם!"

 

 

אל הנער הזה התפללתי

 

שמואל הוקדש כנזיר עוד טרם נולד חנה הבטיח לשם יתברך שיהיה לו לעבד נאמן. מרגע היוולדו היה אסור במספר דברים שאסורים על נזירים, מקודשי השם.

 

בילדותו עשה מעשה קשה ביותר ועלי הכהן רצה להרוג אותו, בא לחנה ואמר לה תני לי להרוג את בנך ואתן לך בן שיעלה עליו פי עשרות מונים בקדושה בטהרה ובכלל.

 

 

הדמעות הבכי והתפילות שלי

 

ענתה לו חנה עם כל הכבוד לכל בן אחר קדוש וצדיק ככל אשר יהיה, אפילו יותר משמואל שלי, הוא לא יבוא מהתפילות והדמעות והבכי שלי…

 

 

והתפילות והדמעות והבכי שלי, הן הן שמואל הנביא שלי. ואני לא רוצה אף אחר זולתו. הוא ורק הוא שלי.

 

 

לומדים כיצד להתפלל

 

  1. גם אם משהו יכול להיות הרבה יותר טוב אבל הוא שלך והוא בא מהלב ומהדמעות שלך – לעולם לא יהיה טוב יותר ממנו…

 

  1. להתנצח ולהפציר בקדוש ברוך הוא, אומר רבי נחמן זה עושה נחת רוח גדולה בשמיים והקדוש ברוך הוא מתענג על זה

 

 

וכפי שאני נוהגת ב"ה לסיים מאמר על צדיקים, יום הילולה הינו יום קדוש בשמיים ובארץ שבו מקבלים מתנות רבות מהצדיקים, ומי כשמואל הנביא ששקול כנגד משה ואהרון אין לנו בכלל הבנה בדבר, היום, כ"ח באייר יום ההילולה הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדושה, שמואל בן חנה ואלקנה משבט לוי, שימו פרוטה לצדקה ואמרו פרקי תהילים. בקשו מהצדיק שיהיה מליץ יושר בעדכם לגאולת עם ישראל ולאהבת חינם ולדון כל יהודי לכף זכות . אכי"ר.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה