אל תדאגו, תהיו בשמחה!

בעולם עמוס בחירות, החל ממה נכין לארוחת ערב ועד לשאלת 'עם מי נתחתן?' יש גם הרבה מסקנות. איך נדע אם בחרנו נכון? ד"ר זאב בלן עונה.

2 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 16.03.21

אז למה אנחנו בחרדות? לרוב, זה בגלל שאנחנו מתמודדים עם שפע של בחירות, החל ממה להכין לארוחת ערב ועד לשאלת השאלות – עם מי אתחתן? כל אחת מהבחירות הללו מובילה אותנו לערימה של מסקנות, חלקן ברורות וחלקן נסתרות, חלקן חיוביות וחלקן שליליות. כולנו מפחדים פחד מוות לעשות את הבחירה הלא נכונה ואחר כך לחיות עם רגשות האשמה על הבלגאן שאנחנו עושים לעצמנו, או לסובבים אותנו.

 

ככל שהאחריות שלנו גדולה, כך גם ההחלטות והבחירות. וכן, גם החרדות. ומתי זה מרגיש הכי חזק? כשהבועות שלנו מתנפצות בעת קבלת ההחלטה הלא נכונה והבלגאן שבא עם זה.

 

הדרך להתמודד עם החרדות שתופסות אנשים מורכבת משתי אופציות: או שהם עושים סוויץ', או שהם הופכים למפלצות שליטה ומנסים למזער את הלא ידוע ואת כל הסיכונים שבאים עם זה. והכנות מחייבת – רואים בבירור שאף אחת מהאופציות הנ"ל אינה הדרך האמיתית להתמודד עם שורש הבעיה.

 

ומהו שורש הבעיה?

 

קודם כל, שאנחנו לא מאמינים בבורא עולם, ואם גם אם כן – אז אנחנו לא באמת מאמינים שהוא מנהל פה את העניינים, שכל רגע בחיינו, כולל אלה הקשים והמאתגרים בהם אנו מוצאים את עצמנו לא פעם גם חסרי אונים, נתפרו לנו בול במידה ולטובתנו הנצחית בהשגחה פרטית מדויקת.

 

במילים אחרות, שורש הבעיה הוא שאנחנו לא חיים בעולם של אמונה. לאנשים עם אמונה יש ביטחון עצמי בכל מה שהם עושים, כולל בהחלטות שהם מקבלים. למה? כי הם יודעים שגם אם יתברר שההחלטה שקיבלו הייתה שגוירה – זה עדיין יוביל אותם למקום טוב.

 

ולא רק, אלא שאנשים עם אמונה יודעים שאלוקים עומד מאחורי הכל! לכן הם עושים כל שביכולתם להכניס את הבורא לתמונה מיד מההתחלה, כולל בתהליך קבלת ההחלטות שלהם. וכשיש הארה או השראה לבחירה, לרוב זה תמיד יהיה הדבר הנכון כי הכל בהשגחה של הבורא. וגם במקרים הנדירים שזה לא קורה כמו שקיווינו שיהיה, עדיין, יודעים שזה מהבורא ובסוף זה יתגלה כדבר הטוב ביותר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

החלטות מתישות

מה תשתה, קפה או תה?

יוצאת לדרך חלקה

כאן מכבדים החלטות

רק החלטה אחת

ההחלטה שלך

הכי קשה זה להיות שמח

שנים חיפשתי אותה
זה חיוך
כנסו לתמונה
לשמחה שלי שלושה עמודים

עשרים ואחת נקודות לשמחה

 

הבורא יכול לעשות הכל! הוא יכול לסובב דברים תוך שבריר שנייה. הוא יכול לתת את כל ההשראות, אינפורמציות והבהירות שאנחנו צריכים כדי לקבל את ההחלטה הנכונה. והוא אוהב אותנו! אפילו אם אנחנו טועים לא מעט, הוא רוצה שנחזור אליו כדי שהוא ייתן לנו חיבוק גדול ואוהב של אבא, ויעזור לנו להתחיל לסדר את הבלגאן שעשינו.

 

אנחנו צריכים לבטוח בו ולהאמין שכל מה שהוא עושה בא רק ממקום אחד: אהבה עצומה ואמיתית! אנחנו צריכים לרצות לרוץ אליו ולעולם לא לוותר עליו! כי הוא, אבא אוהב שבשמים, לעולם לא מוותר על הילדים שלו!

 

אז אל תדאגו, תהיו שמחים!

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יחזקאל

ב' ניסן התשע"ח

3/18/2018

חזק

יפה מאוד חיזקת אותי אני אוהב מאוד לקרוא את הטורים שלך

2. יחזקאל

ב' ניסן התשע"ח

3/18/2018

יפה מאוד חיזקת אותי אני אוהב מאוד לקרוא את הטורים שלך

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה