אל תמנעו קולכם!

מה מיוחד ברחל אימנו? לפעמים נדמה שרק פרוכת אחת דקה בפאתי בית לחם היא זו המפרידה בינינו. לקראת יום פטירתה נספר לכם על יוזמה מיוחדת, סיפורים ושירים לכבוד מאמע רחל...

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 05.04.21

מה מיוחד ברחל אימנו שלמרות אלפי השנה שמפרידים בינינו, נדמה לפעמים כי מפרידה בינה לבינינו בסך הכל פרוכת אחת דקה בפאתי בית לחם? לכבוד יום פטירתה של אמא רחל, בחרנו להאיר את דמותה של רחל כפי שהיא מתגלה בדורנו. בנוסף, נספר לכם על יוזמה מיוחדת של נשים, במיוחד ליום פטירתה של רחל. ונסיים עם שלושה שירים משובחים שנכתבו לכבוד, מי אם לא, אמא רחל.

סיפורים רבים מן העת האחרונה נקשרו בשמה של רחל אימנו ע"ה. סיפורים מיוחדים, שנראים כלקוחים מעולם אחר – אך מוכחים אחד לאחד. למרות שעבר זמן כה רב מאז נפטרה ונקברה בדרך אפרתה, רחל אימנו עודנה חיה מתמיד. בניגוד לשאר גיבורי התנ"ך שלנו, רחל חיה וקיימת בדורנו. אולי העובדה כי היא נקברה בדרך ולא במקום יישוב, וכל זאת בשביל בניה, אנחנו, שעתידין לצאת אל הגלות, והיא ביקשה להתפלל בעבורנו. אולי משום כך – אנחנו כל כך מרגישים אותה פה, ממש איתנו.

יום פטירת של רחל אימנו (י"א בחשון) גדול שמסוגל לתפילות, בזכותה של אמא רחל. מספר סיפורים נבחרים מן העת האחרונה רציתי לספר על אמא רחל. ולאחר מכן, לקנח בשלושה שירים שנכתבו לכבודה ויצאו לאחרונה, וכבשו בקלות את לב המאזינים. לסיום, אספר על יוזמה מיוחדת של מספר נשים שהפיקו יום תפילה עולמי ביום פטירתה של רחל – ואיך גם אתם יכולים להשתתף בפרויקט העצום הזה – במספר דקות שתקדישו לו, בכל מקום בו תהיו. תהא זו תרומתנו הצנועה לאמא רחל שכל כך משתדלת בעבורנו. ומי יודע, אולי בע"ה יישמעו קולותינו עם קולה שלא פוסק מלהתחנן ונראה שכר לפעולתנו, סוף וקץ לגלות הארוכה הזו, ושבו בנים לגבולם.

הסתלקו מכאן, בניי חוזרים!

במלחמת ששת הימים, כשבין כל הישגינו, זיכה אותנו השם גם לכבוש את קבר רחל, שעד אז לא היה בידינו, נשמע מקרה מעניין. היה זה ביום בו שוחרר הקבר, שעה קלה בטרם נכנסו אליו כוחותינו. אישה לבושת שחורים הגיעה לקבר והחלה לצעוק על כל הערבים שנכחו בו להסתלק מן המקום, ומהר. "בניי, בניי באים. הם חוזרים!" קראה בהתרגשות. לאף אחד מהערבים לא היה ספק כי מדובר ברחל אימנו. הם ברחו כמצוותה ואכן בניה, אנחנו, זכינו להיכנס אל המקום ולשוב אליה, אימנו, ואל אדמתנו.

מספר שנים לאחר מכן, הגיעה אישה אל קבר רחל, להתפלל. מאז ומעולם משך אליו ציון קברה של רחל אימנו נשים רבות, המגיעות לשפוך את מר ליבן בפניה. דבר ידוע הוא כי השכינה מתחלקת בין הכותל לבין קבר רחל – חצי יום היא לא משה מן הכותל – ובחצי השני – נמצאת בקבר רחל אימנו. בוכה ומתפללת עם כל אותן נשים שמגיעות. כך גם אותה אישה, שכבר שנים מחכה לפרי בטן – אך איין, הגיעה להתחנן וביקשה מרחל אימנו שזכותה תעמוד לה והיא תזכה לבן. ואכן, ברצות השם, כעבור כתשעה חודשים מאותה התפילה במקום הקדוש, הגיעה שוב האישה אל רחל אימנו ובידה הזמנה לברית של בנה הבכור שילדה זה עתה. היא תחבה את ההזמנה בהתרגשות בתוך פרוכת הקבר וביקשה מרחל אימנו שתגיע לברית, שהרי – נס הבן הזה, ידעה, קרה הרבה הרבה בזכותה.

טקס הברית נערך, הבן הובא בבריתו של אברהם אבינו, והשמחה הייתה גדולה. במהלך מסיבת הברית הבחינו כולם באישה זקנה ומוארת שאיש לא הכיר. כל אחד מהאורחים סבר שמדובר באורחת מן הצד השני של המשפחה. והנה, כשצפו בני המשפחה במסיבת ברית המילה בסרט הוידאו, ראו לתדהמתם תופעה שחזרה מספר פעמים – אורחות שלחצו יד ל…. אוויר. הן נראות כמדברות עם מישהי, אך בתצלום הוידאו לא נראית כל דמות. הבינה האם שהייתה זו רחל אימנו, שאכן, קיבלה את ההזמנה והגיעה לשמוח בשמחתם ולברכם מברכותיה. הלא מי כמו רחל אימנו יודעת את צער ההמתנה – לבן זוג, לילד. הייתה זו היא שמסרה לאחותה לאה את הסימנים ובעצם את בחיר ליבה, יעקב, ובלבד שלא תתבייש. זו היא שאמרה "הבה לי בנים – ואם אין מתה אנוכי", ובעת לידת בנה השני, בנימין – נפטרה. אם כן, מי כמוה ראויה להגיע ולשמוח כשניסים כאלה מתרחשים.

בודאי כולנו זוכרים את סיפור התגלותה של רחל אימנו שהתגלתה לחיילי צה"ל בעזה במלחמה האחרונה (במבצע "עופרת יצוקה"), הזהירה אותם ממוקשים והצילה רבים רבים מבנינו, בניה. רבות נכתב על כך. ואפילו הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, ששוחרר אך ימים קודם לכן מבית החולים והגיע היישר לקבר רחל, העיד על כך בפני בנו הרב שמואל אליהו שליט"א, כי: 'זה נכון. אני אמרתי לה, לרחל: יש מלחמה, אל תמנעי קולך מבכי. לכי לפני הקב"ה תתפללי על החיילים שמוסרים את נפשם למען עם ישראל שיכו ולא יוכו'.

כמה טוב לדעת כי ישנו מקום, לא רחוק מפה (קו 163 מירושלים היישר לקבר רחל), ובו יש לנו אמא שמחכה לנו, ובוכה איתנו, ומתפללת איתנו ובעזרת השם עוד תזכה לשמוח עימנו.

רק תפילה אשא

ביום פטירתה של רחל אימנו נוהגות נשים מכל קצוות הקשת הדתית לארגן יום תפילה עולמי. יאמר כל אחד מכל מקום שהוא תפילה קצרה לרחמים בזכותה של רחל אימנו (הנוסח מצורף כאן) ולאחר מכן את פרקי התהילים פ"ג, ק"ל, קמ"ב. ואת תפילת ה"אור החיים" הקדוש לגאולה ברחמים. בבקשה, אל תמנעו קולכם!

מביטה בחלון – השיר שכבש אפילו את גלגל"צ!

ולסיום, הנה שלושה מן הזמרים הבולטים של השנים האחרונות, שגם הם לא מונעים קולם, ושרים לכבוד רחל אימנו. האזנה נעימה!
 

מביטה בחלון – אודי דוידי, מתוך הדיסק "רוחות טובות"

רחל – מידד טסה, מתוך הדיסק "בן של מלך"

רחל – חיים ישראל, מתוך הדיסק "מילים של תפילה".

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה