אליהו בוזגלו – בדרך אל האור

הזמר אליהו בוזגלו משיק סינגל שני "בדרך אל האור", מתוך אלבום הבכורה שבדרך. המילים והלחן של אליהו בוזגלו המוקדשים לשבט לוי. עיבוד והפקה מוזיקלית של אלדד אלבז.

1 דק' קריאה

רועי אבירם

פורסם בתאריך 10.04.19

הזמר והיוצר אליהו בוזגלו יליד עכו – כותב, מלחין ונגן גיטרה. התחיל את דרכו המוסיקלית בטורונטו שבקנדה, שם התחיל לנגן בגיטרה בגיל 27. כתב והלחין עשרות שירים באנגלית וגם הופיע.

 

בישראל הופיע במופע שנקרא "חזרה בזמן" יחד עם אישתו הקלידנית בגרסאות קאברים לשירים ישנים קלאסיקות בעיבודים מיוחדים וגם שילב משיריו המקוריים.

 

 

בתקופה זו חי במושב בדרום הארץ בעוטף עזה שם פגש מוסיקאים נוספים, איתם ניגן והופיע, ושם קיבל השראה ורצון עז להקדיש את חייו למוסיקה, להתרחק מהחיים התובעניים בארץ ובמושב, אשר לא אפשרו לו להגיע למטרה זו, והחליט לעזוב את ישראל עם משפחתו ולעבור לפורטוגל להגשים את החלום. בפורטוגל אליהו קנה חלקת אדמה בהרים, מנותק מאנשים, חי בבית אבן עתיק בן 150 שנה בלב יער. מים מהסלע, חשמל מהשמש ואדמה מדושנת אורגנית לגידול ירקות.

 

הריחוק מהבלי העולם, החיים ללא שום הפרעה והשפעה מהסביבה מלבד הטבע הגדול, הביאו את אליהו להתקרב לקב"ה, להבין מחדש את התורה ואת שורשי האצילות היהודית ולהתחבר מעומק ליבו לעברית וליהדות, להתאהב בארץ ישראל ולראות בהם ובכל עם ישראל את שליחי הקב"ה.

 

 

ימים כלילות למד תורה וקבלה. השירים יצאו מאליהם בהארה גדולה בקדושה בבשורה של שמחה ואהבה, וכך נולד האלבום "כי אתה תאיר נרי".

 

13 שירים כתב אליהו והקדיש אותם ל-12 בני יעקב אבינו ואחד נוסף לבת דינה. חלק מהשירים הם תפילות ומזמורים מהתנ"ך אשר רק הלחינם וחלקם נכתבו על ידו. השיר לדוד מזמור הוא השיר הראשון שיצא לאור מהאלבום והתקבל באהבה גדולה במדיה התקשורתית.   

                                                                                        

בדרך אל האור – הוא הסינגל השני שיוצא. שיר זה מוקדש ללוי. זהו שיר הוקרה למשה רבינו ואחיו אהרון הכהן שלימדו אותנו אהבה ויראת השם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה