אם תרצו לחיות, הדיאטה תצליח!

דיאטה מוצלחת היא אסטרטגיית שינוי-חיים. לרדת מהמשקל הראשוני לאידיאלי זו לא דיאטת גימיק של שלושה חודשים בלי פחמימות, זה משהו אחר לגמרי.

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 05.04.21

שומרי משקל, דיאטת ג'ני קרייג, דיאטת אטקינס, או של מי שלא יהיה – אם תקיימו את הכלל הבא מובטח לכם שתצליחו:
 
אתם חייבים לרצות לחיות!
 
כן, הכי פשוט.
 
כי מה זאת דיאטה באמת?
 
זה מעגל. בהתחלה אנחנו אוכלים כמה שאנחנו רוצים מכל מה שאנו רוצים. אחר כך, אחרי שהחלטנו שסגנון חיים כזה צובר לנו סנטימטרים מיותרים בהיקף המותניים, אנחנו מפסיקים. אנו נמנעים מאכילת מאכלים מסוימים, ולפעמים מלאכול הרבה דברים או הכל. אחרי כמה חודשים של עבודה קפדנית אנחנו מגיעים למשקל שסימנו לעצמנו על המטרה.
 
ומה אנו עושים אחר כך? מבטיחים לעצמנו שנהיה יותר זהירים מעכשיו והלאה, אבל בדרך כלל אוכלים כל מה שבא לנו, עד שחוזרים למשבצת מספר 1.
 
דיאטה מוצלחת היא אסטרטגיית שינוי-חיים. להרזות מהמשקל הראשוני לאידיאלי זה לא דיאטת גימיק של שלושה חודשים בלי פחמימות. זה תהליך שמצריך זמן. הרבה זמן.
 
למה?
 
כי דיאטה מוצלחת לא מצריכה שינוי קיצוני בשום נקודה בדרך. את השינוי נעשה צעד אחר צעד, ובכל פעם נוריד עוד קילו או שניים. לפעמים אנחנו מרגישים עייפים מהמאבק התמידי הזה על המשקל, לכן אנו מרשים לעצמנו הפסקה קלה. אנחנו לא מבזבזים זמן. לא. אנחנו פשוט נחים. נכון, לא ממשיכים להוריד משקל, אבל גם לא מעלים. אם אנחנו בדיאטה במשך 40 שבועות בשנה, ועושים הפסקות בימי הולדת, חופשות, יום נישואין וכדומה, זה בסדר.
 
ג'אנק היום, משלמים מחר
חושבים  חיובי – חיים בריא!
דקה על השפתיים – שנה על המותניים
 
אם נשמור על הקצב הזה כל השנה, נוכל להוריד 11-18 קילוגרם בלי להתאמץ או לענות את עצמנו עד לנקודה בה נרגיש לא נוח וממש לא נעים. תוך שנתיים נגיע למשקל הרצוי בשמחה. תוכנית אכילה יומית בעזרתה נשמור על המשקל, גם אם לפעמים 'נרמה' ולא נעלה במשקל, היא לא דיאטה. זו דרך אכילה חדשה ונכונה. נוכל ליהנות מכל מה שאנו אוהבים לאכול וגם להישאר בריאים.
 
אבל אם זה כזה קל ופשוט, אז למה יש בעיית השמנת יתר בעולם המערבי? האם לא כולם צריכים להיות רזים?
 
לרוב, אנו חושבים על דיאטה במונחים פיזיים – בריאות ומראה חיצוני. רק מעטים מאיתנו מבינים שדיאטה היא משהו רוחני. היא מתחילה כאשר מבינים שזו אחת הדרכים הכי טובות להכיר טובה לבורא עולם.
 
כשאנו נותנים דעתנו על מה שאנו אוכלים זה מאמץ רוחני, בדיוק כמו שאנו שומרים על איברי הגוף ושאר החושים.
 
דיאטה היא הערכה מתמשכת לבורא עולם על שברא אותנו ונתן לנו חיים בעולם הזה, הזדמנות לצבור שפע של מצוות. "רבי חנניא בן עקשיא אומר: רצה הקדוש-ברוך-הוא לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות…" (פרקי אבות). אנחנו רוצים להיות בסביבה עוד הרבה שנים, לקבל עוד מהשפע הזה ולשמור אותו לעתיד לבוא. בריאות פיזית היא ההבנה שאין שום הרגשה נפלאה בעולם הזה מלהיות מקושרים ומחוברים לבורא עולם.
 
אנחנו רוצים להיות בריאים כי גוף בריא ישן פחות, ואת זה אפשר להשיג יותר כשאנחנו ערים. יש לנו זמן מוגבל בעולם הזה, ומה שנשיג בזמן הזה פחות מוגבל.
 
כן, יהיו מבחנים. נחווה זמנים של כאב ונרגיש 'רע'. יהיו זמנים בהם נרגיש עייפים. יהיו זמנים בהם התרופה הכי מהירה למצבים מסוימים תהיה… חתיכת עוגה עתירת קלוריות.
 
למה רק 20% מכל עושי הדיאטות מצליחים לשמור על המשקל? מכיוון שהם יודעים שהסיפוק והשמחה שיש בטווח הרחוק כשהם בריאים ובלי משקל עודף, הוא הרבה יותר גדול מהסיפוק והשמחה שאדם מקבל מקוביית שוקולד או חתיכת עוגה.
 
כמו דרגנוע  בולעני
אומנות  החזרה
עצה לאנשים מתוזזים
 
מהם הכלים הכי טובים של מי שעושה דיאטה?
 
הכרת הטוב (לומר תודה לאבא). מודעות רוחנית. תפילה אישית (התבודדות). אמונה (חיזוק האמונה בבורא ובעצמנו). קשר תמידי עם אבא שבשמים.
 
ככל שנקשר עצמנו לבורא עולם, כך נעריך יותר כל מצווה שהוא מזכה אותנו. ה"חפץ חיים" היה כל כך מקושר לקב"ה עד שהשווה את המצווה לאיסוף יהלומים שניתן לפדות אותם במחירם האמיתי והמלא רק בעולם הבא. וחז"ל הגדילו לומר באומרם, ששעה אחת של עבודה רוחנית בעולם הזה היא יותר מכל עולם הבא!
 
כשאנו מגלים שוב פעם מחדש את הערך האמיתי של כל רגע שבורא עולם נתן לנו, אנו נעשים נחושים עוד יותר ועושים הכל כדי שיהיו לנו כמה שיותר רגעים כאלה בחיים.
 
זו כנראה המשמעות של אותו פתגם ישן – אנחנו לא חיים כדי לאכול, אנחנו אוכלים כדי לחיות!
 
 
דיאטה מתחילה עם נחישות רוחנית. אנחנו לא רוצים לעזוב את העולם הזה מוקדם יותר בגלל שלא טיפלנו כראוי בגוף שבורא עולם נתן לנו.
 
דיאטה מגיעה לנקודה של יציבות כשהתפריט היומי והרגלי האכילה שלנו הופכים למהנים, בריאים, ומזינים – כל חיינו. וזה נשאר כך כל זמן שאנו מעצימים את הסיבות ללמה אנחנו רוצים לחיות.
 
משחק הגמר של הדיאטה מסתיים באחת משתי הדרכים: הוא יכול להיות פיזי, כשהמטרה שלנו היא להיראות טוב וגם לאכול מה שנרצה. והוא יכול להיות רוחני, כשהמטרה היא להיות בריאים, ובעזרת השם, להיות מסוגלים להשקיע יותר התלהבות בקיום המצוות שבורא עולם נתן לנו כל זמן שאנו חיים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה