אמא מושלמת

אנחנו רוצות להצליח, לעבוד בחוץ, שהבית יהיה מטופח, שיהיו ארוחות טובות וגם עוגות מדהימות, וילדים מוצלחים. כל הסימפטומים המוכרים במרוץ אחרי התואר 'אמא מושלמת'.

2 דק' קריאה

ציפורה בראבי

פורסם בתאריך 05.04.21

אנחנו רוצות להצליח, לעבוד בחוץ,
שהבית יהיה מטופח, שיהיו ארוחות
טובות וגם עוגות מדהימות, וילדים
מוצלחים. כל הסימפטומים המוכרים
במרוץ אחרי התואר 'אמא מושלמת'.
 
 
חייהן של הנשים בימינו רצופים מתחים והמון תביעות. אנחנו רוצות להצליח בכל. לעבוד בחוץ, אבל שהבית יהיה מטופח. רוצות ארוחות ביתיות ומשובחות וגם עוגות מדהימות. וכן, גם להיראות רעננות ויפות. תמיד!
 
ו… אנחנו גם רוצות ילדים מוצלחים.
 
ואם כך, עלינו להגדיר תחילה מהוא ילד מוצלח בשבילנו. כדאי שנבדוק מה אנו רוצות מהם – שיהיו נהגי אוטוסטראדות שממהרים להגיע לכל מקום כדי להספיק, לראות ולהיראות, ללמוד וללמד? או – שיהיו אנשים טובים ושמחים?
 
ורגע, אם הם על אוטוסטראדה אז גם אנחנו שם, נכון? אז צריך להאט. אבל השאלה היא כמה אנו מוכנות להאט עבורם?
 
כי במפגשים החברתיים-משפחתיים, לא פעם, הורים מציינים בגאווה את רשימת ההספקים וההישגים של הבן או הבת היקרים. הם מספרים על החוג לאנגלית למתקדמים שהילדה הולכת, על חוג הג'ודו של הילד, על חוג כתיבה יוצרת, ציור, דרמה ואפילו על ההצגה החדשה שכדאי לבוא, כי היא מדוברת ומדהימה. לא שוכחים לספר על ההצלחה שלהם במבחן האחרון. וגם, על הקייטנה היוקרתית. והכל – בנוכחות הילדים. שיראו כמה ההורים גאים בהצלחה שלהם. שילמדו כמה חשוב להצליח.
 
שילמדו מה באמת חשוב בחיים…
 
וכשהמצוינות שלהם עולה על פני השטח, גם אנחנו רוצות להשתפר. אז אנחנו הולכות להרצאות וחוגי העשרה בחינוך, לסדנאות חשיבה חיובית ועוד. ובתוך כל ההשקעה הזו, אנו מרגישות שכל הזמן בודקים אותנו, כאילו היינו במבחן אינסופי, במין תחרות, לכן אנו מתאמצות קצת יותר.
 
והתובענות הזו מובילה לשאלת השאלות: מתי נהנה מגידול ילדינו? מתי הם ייהנו מאיתנו?!
 
הלהיטות והשאיפה העזה לשלמות מחבלת בטבעיות שלנו. בשמחה הפשוטה ובאהבה הטהורה לילדינו. היא יוצרת חומה של הישגיות והספקים שהילד 'נמחץ' מהם, והאמא נלחצת.
 
כדאי להרפות מעט. להניח קצת לספונטניות ולרגשות הפשוטים של חיבה ואהבה למלא את חיינו, כך גם נעצב נכון את אמות המידה של הילדים. אחרת, גם הילד ירוץ לכל מיני מקומות כדי ללמוד, להשתפר ולהתקדם. גם לו לא יהיה פנאי עבורנו. להיות איתנו, לדבר ולהקשיב. ולנו, יש הרבה מה לומר. הרי למדנו לא מעט מהחיים! הגענו למסקנות! עשינו דרך ארוכה כל כך! אז מתי הוא יוכל או ירצה להקשיב?
 
אמא נינוחה וטבעית שדואגת לשלווה בבית, יותר מאשר להישגיות והתחרותיות, משיגה הרבה יותר מהילדים, שגדלים שמחים ורגועים ומלאי אהבה להוריהם. ולא רק, אלא לחיים בכלל. הם יהיו טובים יותר, מועילים יותר ואפילו מוצלחים יותר. הם, בעזרת השם, לא יצטרכו חוגי העצמה או העשרה, אם אנו נעשה זאת בשבילם, ובודאי לא לסדנאות חשיבה חיובית, שהרי חשיבתם תהיה בונה, נותנת ויודעת לקבל.
 
כי להיות אמא מושלמת באמת זה פשוט להיות אמא לילדים כמה וכמו שהם צריכים! להיות קרקע פורייה לגידול הפרחים הנהדרים שלנו. קרקע עשירה בהקשבה, פרגון, שמחה, והמון חום ואהבה לכל ילד.
 
כי מכל הדברים ילדים צריכים אהבה!
  
וגם אנחנו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה