אני – הסיפור החדש

הגרסה הכי טובה שלנו מתחילה בדפוסי החשיבה שלנו, בראייה שלנו את עצמנו ובהבנה שאף אחד בעולם לא מושלם. זו המהדורה הכי מוצלחת וטובה של הסיפור החדש שלנו.

3 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 15.03.21

אם לא ידעתם, אז עכשיו תדעו – המוח האנושי מתוכנת להגן עלינו.

 

כן, ממש כך.

 

איך?

 

כאשר אדם חווה התנסות כואבת, המוח מאחסן את זיכרון הפגיעה על מנת למנוע הישנות של התנסות כזו בעתיד, או התגוננות מפניה. ובגלל מכניזם מגן זה כולנו חשופים לדפוסי חשיבה שליליים מצד אחד, משום שהמוח שלנו מחפש, כמו מנוע חיפושים, את התסריט הגרוע ביותר על מנת להימנע או להתגונן מהבאות. אוסף ההתנסויות הקשות שאחסנו יוצר הפרעה בדרך בה אנו מסתכלים על המציאות, דבר שלרוב גם מונע מאיתנו לממש ולנצל בצורה אופטימלית את הפוטנציאל הטמון בנו.

 

מצד שני, זו מתנה נפלאה שקיבלנו מבורא עולם.

 

עכשיו, איך מונעים תאונה חזיתית במוח שלנו?

 

אנשים חושבים לרוב על כישלונות העבר שלהם ועל ההזדמנות השנייה (או השלישית ויותר) שלהם להשתנות. בנוסף, הספק העצמי והדיבורים השליליים של האדם אל עצמו במצבים מסוימים, בעיקר שליליים כמו גערות, הטפות ועוד, גורמים לו לפספס הזדמנויות שיכולות לעזור לו למלא את הייעוד שלו בחיים.

 

הגדולה שלנו – מתהווה בחלק העיקרי והחשוב שלנו – הנשמה. ולכל נשמה יש את המשימה המיוחדת לה בעולם הזה. עם הפנמת ידיעה זו – שאנו חשובים ויקרים ובעלי חשיבות בעולם הזה, נתחיל לראות את הנקודות הטובות שבנו ועל ידי זה ניצור אנרגיות חיוביות שיסייעו לנו לגדול עוד ועוד.

 

חילוץ הנקודות הטובות הללו שבתוכנו, ובכל מקרה או מצב בחיינו, יעזור לנו לשלול את המחשבות השליליות שלא מפסיקות לנקר לנו בראש – שאנחנו לא טובים מספיק, לא חכמים או לא מוכשרים. הפוקוס צריך להיות על מה שאנו אומרים להתמקד בו. וכשנשים פעולה זו בראש סדר העדיפויות שלנו – לראות את עצמנו ואת הסובבים אותנו באור חיובי, נצליח ליצור כלים לקבלת ברכות נפלאות נוספות בחיינו.

 

ולא רק, אלא כשנאמין באמת שכל מניעה היא הזדמנות לצמיחה – לעולם לא נוותר! ולא משנה כמה פעמים ניפול.

 

מאמרים נוספים בנושא:

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול

הוא ניצח אחרון

הגרסה הכי טובה שלכם

אני, כי זה הכי מקורי

אל תפחדו מהבוץ

לחיות עם סיסמאות

תעצרו את זה

אתם גדולים!

בבקשה, תאהבו את עצמכם

הוא לא יוצא להפסקת קפה

ככה אני מרגיש

שמחה להיות אני

 

כי אנחנו בני אדם, ובני אנוש רוצים ומייחלים לאושר ולשמחה אמיתיים. אם נתרגל את ראיית הטוב שבנו על בסיס יומי, אם נשנה את הדרך בה אנו מקבלים דברים בחיינו – נזכה להגשים את החלום האושר. למה? כי דפוס חשיבה זה של אמירת תודה והכרת הטוב, של לראות את מה שיש לנו במקום לשים את הפוקוס על מה שאין – יאפשר לנו ליצור את הסיפור החדש של עצמנו!

 

ההבנה שכל יום חשוך הוא חוויה מלמדת תאפשר לנו לקבל כל מניעה והתנסות, אתגר וקושי, עם הידיעה שאנחנו מסוגלים להתגבר עליהם ולהתמודד איתם.

 

כדי להצליח בכל תחום בחיים אנו צריכים לתרגל שיפוט חיובי ולדון לכף זכות, שזו למעשה תוצאה של לימוד מניסיונות העבר, שלרוב הם תוצאה של כישלונות העבר.

 

למרות שלחוות ולהתמודד עם כישלון זה דבר כואב, זה גם היבט חיובי שמוביל להעשרת החיים. אף אחד לא מושלם, וזה לא סוד. זו ההבנה שתשחרר אותנו לחופשי להשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו בחיים בלי לפחד להיכשל.

 

על ידי יצירת דפוסי חשיבה חדשים נוכל לשנות את הסיפור שמתוכנת אצלנו בראש, ולגרש את כל התירוצים והסיבות שמונעים מאיתנו לעשות את העבודה הזו עם עצמנו כמו שצריך.

 

על ידי הערכת הטוב שמקיף אותנו, והבנת הגדולה והחשיבות שלנו כבני אדם – כנשמות שהגיעו לעולם הזה על מנת למלא את הייעוד שלנו – נצליח להשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו בחיים, להתייעל, להיות אנשים טובים יותר, סיפור מוצלח יותר.

 

כי שמחה אמיתית נובעת מגירוש החושך עם אור, ולמרות וכנגד כל הסיכויים נשתמש בכישרונות המולדים והפוטנציאל הטמונים בנו להעלות את החוויות וההתנסויות שלנו מעלה.

 

רק כך נהפוך למהדורה הכי מוצלחת של סיפור חיינו.

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה