“אניני טעם במצרים”

עצרו רגע! זה לא נשמע לכם כמו מערכון סטירי? כמו בדיחה מהלכת? יושבים אספסוף ומרעילים את כל העם שיצא כנגד משה רבנו והקדוש ברוך הוא , ומה טענתם העיקרית? אוכל.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 19.10.21

"וַיִּקְרָא אֶת שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא קִבְרוֹת הַתַּאֲוָה כִּי שָׁם קָבְרוּ אֶת הָעָם הַמִּתְאַוִּים" (במדבר יא לד)

והפעם, ברשותכם, נתחיל מן הסוף אל ההתחלה. קברות התאווה הינו פועל יוצא, סופני של כל התהליך אשר החל עוד הרבה לפני מה המוות עצמו.

 

שרשרת ההשפעות

 

קברות התאווה,  ששם נקברו המתאווים, כלומר אותם אנשים בעלי תאוות רעות, גסות והרסניות שהוליכו שולל את יתר העם במידותיהם הרעות, הינה רק התהליך הסופי בשרשרת ההשפעות וההתנהגויות השליליות והמחריבות של אותם מתאווים רעי לב.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

 

לא בכדי מלמדים אותנו חז"ל "סוף מעשה במחשבה תחילה", והרי ידועים ומובנים הדברים היטב היטב לכל בר דעת, שלכל תוצאה ישנה סיבה וקודמת לה גם התנהגות לעיתים ארוכת טווח שיש לה השפעות מכריעות אף הן על התוצאה הסופית.

 

המתאוננים אינם אלא אספסוף , ערב רב, אשר כל המזן מבקש ודורש רע – לעולם מייצרים רק רע במסווה של טוב! המתאונן, כלומר המתבכיין, רואה את הפסימיות והנורא שבכל דבר, משחיר מצבים ועושה אותם קודרים ובלתי ניתנים לשינוי חלילה. זהו כמובן עצת היצר הרע במלוא מובן המילה.

 

בנוסף אותם אנשים שמתאוננים, כלומר מתלוננים, בסופו של דבר, על מי הם לנים? היות והשם יתברך הוא מנהיג הבירה והכל מאיתו יתברך, למעשה התלונה שלהם היא כנגד בורא העולם בכבודו ובעצמו. ואין זו אלא כפירה רשעית אחת גמורה!

 

ברשותכם נתקדם הלאה, או יותר נכון נחזור אחורנית, כמה פסוקים אחורה בפרשת השבוע, " וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנְנִים רַע בְּאָזְנֵי יְהוָה וַיִּשְׁמַע יְהוָה וַיִּחַר אַפּוֹ וַתִּבְעַר בָּם אֵשׁ יְהוָה וַתֹּאכַל בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה" ( במדבר יא א).

 

אניני טעם במצרים..?

התוצאה של הבכייה הזו היא תבערת אש אשר שורפת ומכלה בם. ואז שוב הם יושבים ובוכים, וכעת מוצאים סיבה למסיבה.. למה אין לנו בשר? ואיפה סירי האוכל אשר היו לנו במצרים.. זוכרים את הדגה בחינם.. ואת הקישואים, האבטיחים, בצלים ושומים.

 

עצרו רגע! זה לא נשמע לכם כמו מערכון סטירי? כמו בדיחה מהלכת? יושבים אספסוף ומרעילים את כל העם שיצא כנגד משה רבנו והקדוש ברוך הוא , ומה טענתם העיקרית? אוכל. ומי ישמע.. השקר בהתגלמותו! בשר ודגים שהיו במצרים, שום בצל.. ממש אניני טעם.. במצרים הם היו לא אלא עבדים רצוצים, מושפלים וגמורים. אכלו בשר? אולי את העצמות אם בכלל. דגים? אולי אכלו את העור.. שום ובצל? אולי את הפסולת. לא רק שהם משקרים הם אפילו מגדלים לעשות באומרם שהם מתגעגעים. שקר וכזב! האספסוף, שהוא הערב רב הוליך אותם שולל.

 

בכית חינם = בכיה לדורות

 

עם ישראל כפתי הלך אחריו והחל בוכה. אותו ערב היה ט' באב, בורא העולם אמר להם, אתם בכיתם בכיה של חינם, אדאג שתבכו בכייה לדורות

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה