אסטרטגיית ההצלחה של רבי נחמן

הנוסחה האגדית של רבי נחמן הפכה לאסטרטגיית ההצלחה לכל האנשים שחולמים ולא מגשימים. אם אתם ביניהם, עם שלושה צעדים כל חלום הופך למציאות אמיתית ונפלאה!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 15.03.21

הפסגה הרחוקה נראית בלתי ניתנת להשגה, נכון? אתם רוצים להגיע לשם אבל חושבים שלעולם לא תצליחו, גם נכון?

 

כמדריך רוחני וכמדריך כושר, אני מקבל שאלות רבות בנושאים שונים ומגוונים: לימוד הגמרא, איך להתחזק ולשמור תורה ומוות, מהי התפילה האישית ואיך מקיימים אותה, אימון בהרמת משקולות, דיאטה, ריצה למרחקים ועוד שאלות רבות ומגוונות.

 

הביטו בשאלות הללו ונסו לראות אם אתם מזהים את המכנה המשותף להן.

 

איך אי פעם אדבר עם בורא עולם במשך שעה כל יום?

איך אהיה מסוגל לרוץ למרחקים?

איך אהיה מסוגל ללמוד ולהתחזק?

איך אצליח להוריד את הקילוגרמים העודפים והמציקים?

 

תפסתם את הנקודה.

 

מאחורי השאלות הללו מסתתרת אותה שבלונה של "איך אהיה?", "איך אצליח?" – "איך… אני…" או ההיפך עם הגישה השלילית – "לעולם לא אצליח לעשות את זה". זהו האויב מספר אחד של האדם הפרטי (והכלל כולו): חוסר ביטחון ואמונה בעצמנו!

 

המהירות בה אתם קוראים את הכתוב כאן היא המהירות בה תשלחו את האויב הזה לגלות, ולנצח! אני עומד לספר לכם סיפור קצר שמכיל בתוכו אבן יקרה מאוד – עצה נפלאה מרבי נחמן מברסלב, ואחר כך אתן לכם שלוש דוגמאות פשוטות וקלות לזכור שלושה צעדים שיאפשרו לכם להשיג מטרות שלא חלמתם שיהפכו אי פעם למציאות!

 

מאמרים נוספים בנושא:

תעשו את הצעד הראשון

ויש גם צעד ראשון

צעד ראשון להצלחה

כל ההתחלות קשות

נקודת ההתחלה

אנשים שמחים

החוקים של השמחה

21 נקודות לשמחה

האלף-בית של החיים

למה הם כאלה שמחים?

אנשים שמחים זורחים

 

הנה הסיפור:

 

כפרי פשוט הגיע לרבי נחמן ואמר לו שהוא המום מתפילת השחרית, שהיא ארוכה, והוא לא מצליח להתפלל. רבי נחמן אמר לו להתמקד במילה אחת בלבד ולומר אותה בכוונה. הרבי הבטיח שבזה הוא ייצא ידי חובת כל תפילות היום. אבל, הוא גם צריך להתחייב לקיים את העצה הזו כל יום. "האם אתה יכול לעשות זאת?" שאל רבי נחמן.

 

הכפרי חייך וענה בביטחון, "בוודאי, רבי!"

 

אחר כך רבי נחמן אמר לו להוסיף עוד מילה כל יום ולומר אותה גם כן בכוונה. הכפרי קיים את העצה של רבי נחמן. תוך שבוע, הוא אמר משפט שלם, ברכה שלמה, עם כוונה טהורה ואהבה רבה. תוך חודש, הייתה זו פסקה שלמה מתוך התפילה שנאמר מלב עמוק ומלא כנות וכוונה. עם הזמן, ועם קיום עצתו של רבי נחמן, הכפרי נהיה יהודי צדיק שהתפלל תפילה שלמה בכוונה, בריכוז ומכל הלב.

 

אז מהי האסטרטגיה המוצלחת של רבי נחמן? הוא נתן לכפרי מטרה ברת השגה שהוא יצליח בה במאת האחוזים. דבר נוסף – התמדה, רבי נחמן ציין שההתמדה אפילו באמירת מילה אחת עם כוונה תשיג את המטרה של כל היום, ולא רק של תפילה אחת, כאשר בכל פעם הוא הוסיף מילה נוספת, מאמץ קטן, עד שהשיג את המטרה כולה.

 

הנה שלושת הצעדים, הנוסחה האגדית של רבי נחמן להצלחה, שגם אתם יכולים ליישם בחייכם ולהגשים את החלומות שלא העזתם לחלום להגשים…

 

צעד ראשון – התחילו לאט, עשו משהו שנמצא בהישג ידכם.

 

צעד שני – התמידו, אל תיתנו ליום אחד לעבור בלי להשיג את המטרה הקטנה שהצבתם לעצמכם.

 

צעד שלישי – השקיעו עוד מאמץ קטן בפעולה היומית כדי להתקדם עוד קצת.

 

וכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, בקשו את עזרתו של המאסטרו – בורא עולם, לפני שאתם מתחילים, ואחר אמרו לו תודה ענקית מכל הלב.

 

 

כל ההתחלות קשות אבל הצעד הראשון עושה את זה קל יותר!….

 

בואו ניישם את פורמולת ההצלחה של רבי נחמן בשתי דוגמאות – רוחנית וגשמית:

 

רוחנית – לימוד או כל עשייה רוחנית – האתגר שלכם היום הוא לעשות משהו רוחני, נניח לימוד, חסד ועוד. אז אתם מתחילים עם משהו קטן – עמוד אחד, פסקה אחת, חיוך קטן שיכול לעשות טוב לבן אדם, בלי השקעה מיוחדת. ביום השני, אחרי שעשיתם את הפעולה של יום קודם, הוסיפו עוד – מילה, פסקה, או עמוד נוסף. אם זה חסד – אז בנוסף לחיוך הקדימו באמירת שלום, או כל דבר שעושה לכם את זה. כל יום מוצלח יעניק לכם את הרצון והתשוקה להוסיף עוד, להתקדם הלאה, בצורה מדודה ושקולה, לא צריך למהר ולקבל על עצמנו דברים שאנחנו לא יכולים לעשות. אחרי זמן מה תראו התקדמות נפלאה, השורות יהפכו לדפים וספרים, חסדים או כל דבר שבחרתם כמטרה להשיג אותה. כי זה העיקרון – תהליך שלם מתחיל בצעד הראשון, אפילו אם הוא קטן, ומוביל לדרך מלאה בצעדים.

 

גשמית – חיזוק הבריאות עם כושר גופני – שכיבות סמיכה אלו תרגילים נפלאים להורדה במשקל וכל אחד יכול לבצע, אין צורך במכון כושר או ציוד כלשהו. אבל כדי להגיע למספר שכיבות סמיכה שיעשו את ההבדל (זה נכון גם לגבי ריצה – מרחק קצר ואחר כך גדול יותר, או כל סוג של פעילות גופנית, התחלת דיאטה וכן הלאה) צריך קודם כל להתחיל עם אחת, למחרת להוסיף עוד אחת או שתיים (אם זה מרגיש לכם טוב וקל ולא מעיק) וכן הלאה. ויום אחד, ולא הרבה זמן אחרי שתתחילו, כבר לא תכירו את עצמכם עם המראה החדש…

 

זכרו דבר חשוב: הדרך לפסגה האישית מתחילה עם הצעד הראשון! כך משיגים, בעזרתו של בורא עולם ועם תפילה קטנה מהלב, את המטרות שאנו מציבים לעצמנו בחיים! כך גם אנו הופכים לאנשים שמחים ומאושרים!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. ענת

י"ב תמוז התשפ"ב

7/11/2022

תודה הרב אליעזר קצר קולע ובעל דוגמא אמיתית

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה