אסתר

לאחרונה שמעתי הרבה סיפורים על אנשים נורמאליים שממש יצאו מדעתם. זה בטח בגלל שאלוקים מפוצץ להם את כל ה'אסתריות' שיש להם בחיים.

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 17.03.21

אסתר היא מהאנשים האלה שחושבים שהם אחד מעמודי התווך של העולם, אם לא כולם. בכל אופן, היא מאוד אוהבת לתת עצות לכולם. למה? כי אסתר היא אדם, כפי שהיא טוענת, נקייה מכל אשמה. הפעם האחרונה שהיצר הרע הצליח לתעתע בה היה לפני 17 שנה, כדבריה, מאז היא המריאה אל על.
 
כנראה.
 
כשפגשתי את אסתר בפעם הראשונה, היא הרעיפה על כולם מחמאות והראתה פנים צוחקות. אבל כל זה נעלם מהר מאוד, ואת הזוהר והנוצץ הזה תפסו תיעוב וזלזול. אם היא לא הייתה מסתירה את זה, לפחות קצת, אפילו אני לא הייתי עולה על זה כל כך מהר…
 
מאמרים נוספים בנושא:
השקרנים
מרגישים  למעלה
שלום ולא  להתראות
פקק  תנועה
 
כי מתחת לכל העסק הזה, אסתר לא באמת אוהבת אותי. וכאן עולה לה שאלת השאלות: אם אסתר לא אוהבת אותי, אז למה לטרוח בהעמקת קשר חברות שכזה לכתחילה? למה להיכנס לצרה הזו?
 
התשובה היא, שאסתר בעצם לא אוהבת אף אחד באמת, כולל את עצמה. אבל יש לה תמונה של עצמה מול העיניים – של 'האישה הקדושה' המוקפת באנשים שמחפשים את האמת (שלה) ועוד כמה 'מאמינים קדושים' מסביב, אז היא צריכה למצוא כמה בובות על חוטים שימלאו את התפקידים האלה, ולו רק כדי למנוע מעולם הפנטזיה שלה לקרוס כמו מגדל קלפים.
 
'למזלי', קיבלתי את אחד התפקידים בעולם שלה.
 
אתם מבינים, שנים על גבי שנים הייתי אחד האנשים הכי נאיבי ופתי שיש בעולם, ואנשים כמו אסתר יכולים 'להריח' אנשים כמוני מקילומטרים. הם יודעים שהם יכולים לנהוג בי בצורה איומה ואני לא אעשה כלום, חוץ מלהאשים את עצמי על כל הבעיות והבלגאן שנהיה בחברות ובקשרים המוזרים האלה.
 
הם יודעים גם יודעים שהם יכולים להתקשר אלי ולשלוח הוראות דרך הטלפון. עד לא מזמן נכנעתי לחלוטין ועשיתי כל מה שהם ביקשו. למה? כדי לברוח ממתקפת האשמה הנוראה שכל כך שנאתי, מהפחד שמא לא אתמודד עם העניין כמו שצריך אם לא אמלא את מבוקשם, ו-מ-י-ד-!
 
אנשים כמו אסתר סחטו לי את הנשמה, לא יום ולא יומיים אלא שנים. אבל תודה לא-ל, וככל שאנחנו מתקרבים למשיח במהרה בימינו ולעולם שכולו אמת, בורא עולם מנקה עוד ועוד שקרים מהדרך. ואת השקרים שנתנו חמצן לאנשים כמו אסתר – ולאנשים כמוני שתקועים בקשרים מרעילים – הוא מתחיל לאדות מהעולם הזה.
 
אז זה היה אתמול, הלכתי לדבר קצת עם אסתר, חשבתי שאולי יהיה לנו קצת זמן איכות של חסד, של חכמה, של חברות אכפתית. אחרי כמה זמן אלוקים בסוף תלש ממנה את המסכה, ואני ישבתי שם המומה כשאסתר, האדם 'האדיב והחכם', החלה להתנהג אלי כאילו הייתי שקית אשפה. היא זלזלה בי ולקינוח גם ניסתה לגרום לי להרגיש זוועה שאני לא 'מושלמת' כמו שהיא רוצה וחושבת. אפילו אז, לקח לי כמה ימים לבלוע את המציאות הזו. בעלי תמיד חשד באסתר, הוא טען מההתחלה שהיא אדם מזויף, ואני מדברת על חשדות של כמה שנים. אז הוא היה הרבה יותר רגוע מכל מה שקרה.
 
אבל אני? אני הייתי הרוסה. במשך יומיים הסתובבתי כמו זומבי, מנסה להבין מה קרה שם לכל הרוחות.
 
בסוף, קיבלתי את ההבנה בדרך היחידה שאני מכירה: בהתבודדות (התפילה  האישית). לקראת סוף השעה יכולתי לשמוע את מה שהמוח והנשמה שלי צעקו לי: 'אסתר היא אדם אנוכי, יהיר, ביקורתי וכעסן, שמנצל כל מי שרק אפשר לטובתו וענייניו. תתרחקי ממנה הכי רחוק שאת יכולה!…'
 
זה משהו שקרה לי שוב ושוב בשנים האחרונות, והתמודדתי לא רע ברגע שהבנתי מה באמת קורה. החלק הקשה הוא לחשוד שמשהו 'לא בסדר' מבלי לדעת מה, אבל כשיש לך את הבהירות שהעסק הוא מול אדם נרקיסיסט או סוציופת, או מלכת החלומות ההיסטרית, מכאן הכל כבר זורם.
 
אז עכשיו, אנחנו מגיעים לשאלה הבאה: למה כל כך הרבה אנשים היום – ולא משנה מי – מטורפים שחולים מאוד בנפשם?
 
בספרו המדהים – השם  רפאך – הרב שלום ארוש מסביר את זה הכי פשוט שאפשר: כשלאנשים אין אמונה, הם מלאים בחוליים נפשיים ומידות נפש שליליות. ככל שיש לאדם יותר אמונה כך הוא פחות משקר, פחות כועס, מקנא ושופט, ופחות גאוותן. אי אפשר להיות אדם עניו באמת בלי סבלנות, חמלה או זמן לאנשים אחרים. אלה דברים שבאים במקשה אחת. וכשאני כותבת לכם את הדברים, אני בעצמי עדיין לא יודעת באיזה צד של פרשת המים אני נמצאת…
 
מאמרים נוספים בנושא:
יש חיים אחרי  הפרה
תקפוץ !
מחכים שזה יקרה
לשחק את המשחק הישן
 
אנחנו חיים בעולם של קיצוניות, וזה רק הולך ומחריף. אני מניחה שזה יהיה ככה עד שמשיח יבוא. אבל הבחירה היא מאוד פשוטה: עם אלוקים או בלעדיו! אם אדם עם אלוקים, הוא יבנה את האמונה שלו ויעבוד על מידות הנפש השליליות שלו ויצליח לעבור את זה עד סוף התהליך. אבל בלי אלוקים, אלוקים בעצמו יעשה את זה כל כך ברור, ככל שנתקרב אל 'הסוף'.
 
אז אם אתם מתמודדים עם אדם שמתעלל בכם רגשית, שמפחיד אתכם, או גורם לכם להרגיש אשמים ורע עם עצמכם, קחו לעצמכם שעה ודברו עם הנשמה שלכם על זה. הקב"ה רוצה שנחיה עם האמת, שנראה אמת, שנדע אמת. והאמת היא – שלא הרבה אנשים היום באמת חיים את חייהם כשאלוקים בתמונה. ויש מעט זמן לתקן את העניין הזה!
 
'פיצוץ אסתר' היה חסד גדול מהשם. לאחרונה שמעתי כל כך הרבה סיפורים על אנשים שכביכול נורמאליים שממש יצאו מדעתם, אני בטוחה שזה בגלל שאלוקים מפוצץ להם את כל ה'אסתריות' שיש להם בחיים.
 
אם אתם רוצים לדעת באמת מה קורה כאן, תקשיבו לנשמה שלכם. ואם באמת תנסו את זה, אלוקים ישדר לכם את המציאות ישר לתוככם, גבוה וברור.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

ב' אייר התשע"ח

4/17/2018

לפעמים אנשים שהתנהלת איתם – בחיי היום היום יכולים לעשות מעשים כל כך שליליים – לא רק לא מוסריים – פליליים לגמרי בשביל להשיג את מבוקשם בכח….שרק דרך האמונה אפשר לצאת מזה …

2. לירון

ל' ניסן התשע"ח

4/15/2018

רבקה היקרה אשמח אם תעני

מה עושים אבל שה"אסתר" בחיי היא אמא שלי?????

3. לירון

ל' ניסן התשע"ח

4/15/2018

מה עושים אבל שה"אסתר" בחיי היא אמא שלי?????

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה