אפקט הגלים

אף פעם לא נוכל לדעת איך מעשה חסד, ולו הקטן ביותר, יכול לשנות אדם ולהשפיע על כל חייו. זה כמו בקבוק עם פתק קטן שנזרק אל הים ומגיע לצידו השני ועושה מהפכה של ממש.

3 דק' קריאה

אסתר אבטה

פורסם בתאריך 15.03.21

לעולם לא נוכל לדעת איך מעשה חסד, ואפילו הקטן ביותר, יכול לשנות אדם, אתכם או כמה אנשים. זה כוחה של הפצה, שהכרתי ממש מקרוב, כפי שאומר רבי נתן מברסלב ומאיץ בכולנו להיות שותפים בה.

 

הפעם הראשונה שפגשתי את הרב שלום ארוש הייתה בלוס אנג'לס, בשנת 2016. עמיתה לעבודה, אישה דתייה, אמרה לי שהרב מגיע לאזור ושכדאי לי ללכת לכנס, אולי אצליח לפגוש אותו.

 

אז הלכתי.

 

באותם ימים, הייתי אישה רווקה בת 35, שקועה ברחמים עצמיים ומדוכאת מכל מיני מחשבות על הרווקות המאוחרת, כמה אומללה אני ולמה זה קורה לי ואיך ומדוע ועוד אינסוף ו…

 

אבל אחרי ששמעתי את הרב באותו ערב, החיים שלי השתנו.

 

בסוף הערב ניגשתי אליו ושיתפתי אותו בהתמודדות שלי, הוא בירך אותי והמליץ לי לקרוא את ספרו משנה-החיים שעריו בתודה – בגן התודה. קניתי את הספר ותוך יומיים סיימתי לקרוא אותו. ניסיתי הרבה דברים כדי להגיע לרגע בו הסטטוס קוו שלי ישתנה, אבל שום דבר לא הצליח. אז החלטתי ששווה לנסות את מה שהרב כותב בספר – להודות לבורא עולם ש… אני עדיין רווקה.

 

וזה באמת דבר לא קל.

 

אחרי חמישה חודשים… זכיתי לפגוש את החצי השני של נשמתי, את בעלי. השמחה הייתה עצומה והתודה בהתאם. שנינו, עם הזמן אחרי החתונה, התחזקנו באמונה והעמקנו את הקשר שלנו עם בורא עולם.

 

באוגוסט 2017 בעלי ואני ביקרנו בישראל. לפני הנסיעה, יצרתי קשר עם נשים במדיה החברתית, שרובן הגדול שחוו קשיי פוריות. כשהן הבינו שאבקר בישראל ואגיע לכותל המערבי הן ביקשו ממני שאזכיר את שמן בתפילה. הסכמתי בשמחה.

 

כשישבתי ליד אבני הקודש הקדוש ופתחתי את הרשימות נדהמתי לגלות שמדובר ב-500 שמות של נשים, שאת כולן בלי יוצא מן הכלל הזכרתי אחת אחרי השנייה. מצד אחד שמחתי להיות שליחה שלהן, ומצד שני כאב לי לגלות כמה נשים (ומן הסתם יש עוד) נאבקות וחולמות על הרגע שיהפוך אותן לאימהות מאושרות כשיחבקו את התינוק המיוחל בידיהן. אמרתי תודה לבורא עולם על שזיכה אותי להיות שליחות שלהן ולהודות בשמן על הקשיים שהן חוות, ולבקש אם אפשר וזה לא הרבה – תינוק בריא ולידה קלה לכולן.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אפקט הבומרנג

קפה של בוקר עם אלוקים

לצעוק על הגלים

הכתובת היחידה

תודה, אבא!
העגלון
בחיים יש גם הפתעות

ביום שנפגשנו
מילה טובה או תרופה?
גאולה

 

אחרי הביקור בעלי ואני התאהבנו בישראל. במרץ 2018 נחתנו שוב בשדה התעופה בן גוריון, אך הפעם כעולים חדשים.

 

את הנוהג המקסים של להתפלל על אנשים שזקוקים לתפילה בכותל המערבי או בקברות צדיקים אימצתי בחום, וכך היה בכל פעם כשהגעתי לשם – מצוידת ברשימת שמות שנשלחה אלי במייל לתפילה, ישועה, ברכה וכל מה שאנשים ביקשו.

 

אוגוסט 2018. הפידבקים החלו להגיע בגלים עצומים. נשים שהתפללתי עליהן שנה קודם שלחו לי במייל תמונות של תינוקות מתוקים ומקסימים עם מכתבי תודה. "תודה לך אישה יקרה, אף שאינני מכירה אותך כלל, על התפילה בוקעת הרקיעים שהעניקה לי את המתנה לה ציפיתי שנים – בתי האהובה" כתבה לי אישה שלא הכרתי. כך היה עם רובן.

 

תודה אבא יקר שהגשמת להן את החלום וקיבלת את התפילות!

 

אחרי שראיתי את הניסים הנפלאים הללו, החלטתי לפתוח דף פייסוק שנקרא "בונות האמונה". אחת הקבוצות ש"בונות האמונה" מיועדת אך ורק לנשים שרוצות לבנות את האמונה שלהן ולהתפלל על אנשים אחרים, זרים לחלוטין. זה דבר מדהים וזה הפך לנושא הכי חם בדף. ומכיוון שאני גרה בישראל, החברות היקרות מעבירות לי רשימות של אנשים שאתפלל בכותל ובקברות צדיקים.

 

מדהים! תוך 18 ימים בלבד מאז שהדף נפתח הצטרפו יותר מאלף נשים שכל רצונן הוא רק להתפלל על עם ישראל!

 

במשך שישה חודשים מאז שעלינו, הגעתי יותר מ-100 פעמים! לכותל ולמקומות הקדושים בישראל ובאוקראינה. היום יש בקבוצה 1600 חברות שלוקחות חלק פעיל בתפילה מסביב לשעון והעולם, והכל רק בזכות אותו מפגש מיוחד ונעים עם הרב שלום ארוש באותו ערב בלוס אנג'לס, זה שחברתי לעבודה האיצה בי להגיע אליו, "כי מי יודע, אולי שם תהיה הישועה שלך…" אמרה וכל כך צדקה. כי זה היה הערב בו קיבלתי את קרש הקפיצה לשינוי המדהים בחיי – להתחבר ולהתפלל על אלפי אנשים, ולבקש מבורא עולם שיעזור להם.

 

הקרדיט הנפלא מופנה בצורה ישירה לאישה המיוחדת הזו שדחפה אותי לזה, וגרמה לי לצאת מאזור הנוחות וליהנות מהאמונה הנפלאה שלה, שהובילה לפתיחת הקבוצה שלנו שעושה חיל של ממש. תפילות, 40 ימים רצופים של תיקון הכללי, פרק שירה ותפילה אישית – כל מה שיכול לעזור ולהעניק לאנשים ישועות.

 

אל תחשבו לרגע שהפעולות או המילים שלכם לא עושים את רשמים. זה קורה בעוצמה אדירה, כמו אפקט הגלים, דבר עצום ונפלא שמשנה חיים לא רק של אדם אחד אלא של אלפים. לעולם לא תדעו מי צריך לשמוע דברי אמונה ואיך זה ישפיע עליו ועל הסובבים אותו והתלויים בו, וגם על כל מי שאיכשהו מגיע לשביל חייו ומקבל ממנו את המתנה הנפלאה הזו.

 

קחו את הסיכון והעניקו מהאור הקסום הזה לסובבים אתכם, ממש כמו פתק ישן בתוך בקבוק שנזרק אל לב הים, והשאירו לגלים לעשות את שלהם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה