ארבעה טיפים חובה לזוגיות

תרשמו לכם: ארבעה טיפים חובה בדרך לזוגיות ולחיים בשניים! הם הסוד לזוגיות מוצלחת. ניסו אותם כבר אז וזה עבד, אז למה שזה לא יעבוד גם לכם?

3 דק' קריאה

עליזה בן שלום

פורסם בתאריך 15.03.21

גיליתי משהו מאוד מעניין.

 

זה אומנם קרה מזמן, מאוד מזמן, לפני אלפיים שנים כשהאבות והאימהות שלנו סיפקו לנו אינסוף עצות איך למצוא את האחד או האחת הנכונים לנו. קרי, החצי השני שלנו. ובכלל, טיפים מקסימים שהם חובה בכל זוגיות!

 

התורה מלמדת אותנו דברים רבים ונפלאים, למשל, איך להיות אנשים טובים, איך לצמוח ברוחניות, איך להתנהג עם אחרים ועוד. אבל אחד הדברים המעניינים שהיא מלמדת אותנו הוא איך למצוא את הנשמה התאומה שלנו. את הרמזים הנפלאים לאיך לעשות את זה, כפי שאמרתי, השאירו לנו הגדולים שבחבורה – האבות והאימהות.

 

כי איך אומרים? אין בעולם אהבה וטיפים כמו אהבה וטיפים של אמא ואבא…

 

אז הנה הם, ארבעת הטיפים שהם חובה: משלב הדייטים ועד לחיים בשניים:  

 

טיפ 1: חפשו את אותם ערכים

 

בזוגיות, לחלוק מערכת אמונה, השקפת עולם או מטרות חיים – זה דבר חיוני וחשוב מאוד. בעוד שלכל אדם יש את המטרות האישיות והאינדיבידואליות המיוחדות לו, בזוגיות זה למצוא את האדם איתו אתם רוצים לבלות את שארית חייכם ושאיתו תחלקו את אותם רעיונות.

 

אברהם ושרה, ההורים הראשונים, מלמדים אותנו לחפש את האחד או האחת עם הערכים בהם אתם אוחזים. שניהם רצו להפיץ את מסר האמונה באלוקים אחד. שניהם אהבו אורחים והיו מנטורים לכל הבאים בדפנות האוהל שלהם. הכנסת אורחים הייתה מצווה יקרה וייחודית לשניהם. הם חלקו חזון משותף של מה שהם רצו להשיג בחיים שלהם בפרט, ובאלה שביחד בכלל. ולחלוק מטרות וחזון לעתיד הוא המפתח לקשר לטווח הארוך.

 

טיפ 2: אל תתפשרו על מידת החסד

 

אברהם שלח את אליעזר עבדו לחפש את האישה המתאימה לבנו, יצחק. וכמו שאתם מבינים מדובר במשימה מאוד לא פשוטה! אבל אליעזר ידע שאשתו לעתיד של יצחק חייבת להיות מישהי עם מידת חסד ואדיבות. אז הוא הכין מבחן, ומי שתעבור אותו על ידי שתציג את מידת החסד שלה, כדבר בלתי נפרד ממנה, את מידת הנתינה, היא תהיה האישה המושלמת ליצחק. הסיפור על רבקה מלמד אותנו שחסד ונתינה הם איכויות ייחודיות שצריך לחפש בבן או בת הזוג, עד כדי כך, שזה היה למעשה הדבר היחיד שאליעזר חיפש בזיווג של יצחק.

 

מאמרים נוספים בנושא:

איפה החצי שלי?

הדרך המהירה לחצי השני

כל יום מחדש

הרמוניה משפחתית בחמש

איפה החצי השני?

איך אדע?!?

החצי השני – טיפים של שדכנית

אני ואתה נשדך את העולם
יש גם סיפורי הצלחה
כמה זמן עוד נחכה
רווקות מאוחרת
למה זה לא הולך?

 

וודאו שהאדם איתו אתם נפגשים מתייחס לאנשים אחרים בצורה אדיבה, ובמיוחד אליכם! הדרך בה הוא מתנהל למשל, אל המלצר במסעדה, לנציג שירות לקוחות, לנהגים בדרך – אלה דברים אומנם קטנים אבל בהחלט יכולים להוות אינדיקציה כללית על התכונות ומידות הנפש שלו.

 

אם אתם פוגשים אדם נחמד, אך הוא מתנהג בגסות אל הסובבים אותו, או כאלה שנותנים לו שירות, או מפגין כעס וזעם בזמן הנהיגה ו'חותך' רכבים, היזהרו! הוא יכול להיות מסוג האנשים שאוהבים להרשים, במיוחד את בן או בת הזוג, אבל בכלל לא נחמד כפי שהוא מציג את עצמו.

 

טיפ 3: זוגיות זה ביחד, לא לחוד!

 

חיי נישואין מצריכים עבודה גדולה. כל החיים. ואני בטוחה שכבר שמעתם וקראתם על זה בכל מקום אפשרי. רק בגלל שמישהו הוא בן בת הזוג שלכם זה לא אומר שהזוגיות תהיה 'חלקה'. יש הרבה טלטלות, עליות וירידות בדרך.

 

קחו את יעקב ורחל כדוגמה. הם הזוג המושלם, אבל האהבה שלהם לא באה להם בקלות. יעקב היה צריך להתמודד עם העבודה בבית חמיו לעתיד, איש ערמומי ונוכל. ואחרי שבע שנים הוא הוא היה צריך לעבוד עוד שבע שנים עד שיצא לחירות. בינתיים, רחל הייתה צריכה להתגבר על הקנאה ולחכות זמן רב עד שתקבל את אהבת חייה.

 

חפשו מישהו שיהיה שם בשבילכם בזמנים הקשים בדיוק כמו בזמנים הטובים.

 

 

אל תוותרו ואל תתייאשו! כמו שזה הצליח אז זה יצליח גם לכם היום!

 

טיפ 4: תדחפו! – תתפללו עד שמשהו יקרה

 

תפילה היא מרכיב חשוב מאוד בחיים בכלל, ובמציאת החצי השני בפרט. הכינו רשימה של כל מה שיקר וחשוב לכם, ומה שאתם באמת רוצים מבן/בת הזוג לעתיד. ואז, בקשו מבורא עולם שייתן לכם אותו/ה. אל תרפו, התפללו עד שמשהו יקרה. חשבו על למה אתם רוצים את זה ומה זה אומר לכם. זה שלב שצריך לחפור עמוק בפנים, אל תתייאשו.

 

לאה ידעה שהיא עומדת להתחתן עם עשיו הרשע והיא הייתה הרוסה מזה. היא ביקשה על מר גורלה בתפילה ואינספור דמעות שהעובדה הזו תשתנה, וזה אכן קרה בסופו של דבר! היא נישאה לאחיו התאום – יעקב אבינו, בחיר האבות!

 

תחפרו עמוק, אל תוותרו ואל תתייאשו, בקשו מבורא עולם שייתן לכם את האדם הנפלא שהוא ייעד לכם.

 

אלה רק ארבעה טיפים, מתוך רבים ונפלאים, שאנו מוצאים בסיפור חייהם של האבות והאימהות שלנו. תהליך מציאת החצי השני יכול להיות מאתגר, אבל עם מאמצים, סבלנות והרבה תפילה נצלח אותו בשלום.

 

נסו את זה. כי כמו שזה עבד אז זה יעבוד גם היום!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. זהבית ארז קוסטינר

י"ג אייר התשפ"ג

5/04/2023

מקסים
אהבתי

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה