ארוחה בסיר אחד: תבשיל מהיר של חומוס וירקות

כשאומרים "ארוחה מלאה" מתכוונים בדיוק לזה: מנה שמכילה גם קטניות, גם דגנים וגם ירקות והיא גם מהירה וקלה להכנה. אורי שביט עם המתכון המושלם!

1 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 16.02.23

הרבה מאיתנו בטוחים שבשביל לאכול אוכל ביתי טרי, טעים ובריא, אין לנו ברירה אלא לעמוד שעות במטבח. המתכון הבא הוא הוכחה שאפשר לעשות את זה במהירות ובקלות ואפילו בסיר אחד!

מה שעוד יותר נחמד בו, זה שלא חייבים להיצמד למתכון ואפשר בהחלט לגוון במרכיבים ולשנות כמויות. כך או כך תקבלו קדירה טעימה מאוד. כדי לוודא שהארוחה תהיה מלאה, מומלץ להגיש את התבשיל עם אורז מבושל, מלא או לבן.

חומרים ל-6 מנות

1 בצל גדול, חצוי ופרוס
2-3 שיני שום פרוסות
4-5 גזרים חצויים ופרוסים דק
5 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות
1 פלפל אדום פרוס לרצועות
2 עגבניות חתוכות לקוביות
2 גבעולי סלרי קצוצים
1 צ’ילי אדום חתוך לטבעות (לא חובה)
1 כוס גרגירי חומוס מבושלים (אפשר מקפוא)
1 כפית פפריקה מתוקה
1 כפית פפריקה חריפה
1/4 כפית פפריקה מעושנת
1 כפית כורכום
מלח

פלפל שחור גרוס טרי
שמן זית

להגשה:
פטרוזיליה קצוצה

1. יוצקים שמן זית לסיר רחב ומחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. כשהשמן חם, מטגנים את הבצל, שום וצ’ילי כ-5 דקות, תוך כדי ערבוב. מוסיפים גזר, תפוחי אדמה, פלפל וסלרי ומטגנים-מערבבים 5-10 דקות נוספות.

2. מוסיפים לסיר עגבניות, גרגירי חומוס, שלושה סוגי פפריקה, מלח ופלפל ומערבבים היטב.

3. יוצקים לסיר מים עד כיסוי הירקות ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים וממשיכים לבשל כ-30 דקות, עד לריכוך מלא של כל הירקות.

4. מחלקים לצלחות הגשה ומפזרים פטרוזיליה קצוצה.

בתיאבון!

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה