ארוחת ילדים: שניצל טופו טעימים!

קבלו את השניצל שהכי קל להכין, בלי להפשיר ובלי פטישים. בונוס: הוא גם בריא וגם אהוב על ילדים. אורי שביט ניסתה עם הילדים והשניצלים נעלמו!

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 07.08.23

ילדים אוהבים שניצל, זאת עובדה. ואין ברכה גדולה יותר מלהעניק להם משהו שהם אוהבים, שגם יהיה בריא לגוף שלהם וגם לנו יהיה ממש קל ופשוט להכין. בפעם הראשון שהכנתי לבן שלי ולחברים שלו שניצל טופו, קצת חששתי, לא הייתי בטוחה מה תהיה התגובה. אבל עד שהסתובבתי חזרה לשולחן, ערימת השניצלים שהכנתי להם פשוט נעלמה.

מה שכיף במיוחד בשניצל הזה הוא שלא צריך בשבילו הכנות מיוחדות, חוץ מלקנות טופו במכולת. זאת ההזדמנות להזכיר שטופו (וסויה בכלל) מכיל את כל חומצות האמינו שהגוף שלנו זקוק להן ומהווה חלבון זמין ומלא. את הטופו פורסים איך שרוצים (אני אוהבת להכין ממנו שניצלונים) ומשרים לפחות 10 דקות במרינדה שאוהבים. טובלים בבלילה של קמח ומים ובפירורי לחם ומטגנים או אופים. כל כך פשוט, כל כך בריא וכל כך טעים.

חומרים ל 2-3 מנות

300 גרם טופו, חתוך לפרוסות או לאצבעות

למשרה:
¼ כוס רוטב סויה
1 כף חרדל
1 כף סילאן
1 כף שמן זית
1 שן שום כתושה

לציפוי:
½ כוס קמח שאוהבים (אפשר גם קמח עדשים או קמח אורז)
½ כוס מים
1 כוס פירורי לחם
½ כוס זרעי שומשום

שמן זית לטיגון

1. מערבבים בקערה את חומרי המשרה. מניחים בה את פרוסות הטופו ומשרים לפחות 10 דקות או למשך לילה. מומלץ לערבב מדי פעם כדי לוודא שכל הטופו עטוף.

2. מערבבים בקערה קמח ומים עד לקבלת בלילה דלילה למדי. מערבבים בקערה רחבה נוספת פירורי לחם ושומשום.

3. יוצקים שמן זית למחבת בשכבה דקה ומחממים מעל להבה גבוהה. כשהשמן חם, טובלים פרוסת טופו בבלילת הקמח מכל הצדדים ומצפים בפירורי הלחם. מניחים במחבת ומטגנים כ-3 דקות מכל צד, להזהבה. ממשיכים כך עם יתר פרוסות הטופו ומוציאים לנייר סופג.

4. אם מעדיפים לאפות, מחממים תנור ל-200 מעלות. מניחים את פרוסות הטופו המצופות על תבנית מרופדת בנייר אפייה משומן ואופים כ-5 דקות מכל צד, עד להזהבה.

בתיאבון!

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אנונימי

כ"ז תמוז התשפ"ב

7/26/2022

מתכון ממש מוצלח!
ממצרכים שלרובנו יש בבית. קל להכנה ויוצא קריספי וטעים!
תודה !

2. אנונימי

כ"ז תמוז התשפ"ב

7/26/2022

מתכון ממש מוצלח!
ממצרכים שלרובנו יש בבית. קל להכנה ויוצא קריספי וטעים!
תודה !

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה