את חייבת להיראות כמו דוגמנית

"את צריכה להיראות כמו דוגמנית! וזה אומר שבכל פעם שאת יוצאת מהבית את לובשת את הבגדים הכי יפים ומתאפרת. את לא יכולה לדעת את מי תפגשי והיכן! הבנת?!"

2 דק' קריאה

רחל ציפורה אברהמי

פורסם בתאריך 17.03.21

"את צריכה להיראות כמו דוגמנית!
וזה אומר שבכל פעם שאת יוצאת
מהבית את לובשת את הבגדים הכי
יפים ומתאפרת. את לא יכולה לדעת
את מי תפגשי והיכן! הבנת?!"
 
 
רווקה לא דוגמנית, פרק 1
 
לעולם לא אשכח את אותה תפילה בשבת.
 
זה היה אחרי שהתגרשתי. באותו שבוע פגשתי את השדכנית בפעם הראשונה. כן, היא הייתה מאוד נחמדה אלי, עברה על 'רזומה' השידוכים שלי בהתלהבות ושאלה כל מיני שאלות חשובות, עד שהיא הגיעה לשאלות 'הכבדות'.
 
"אה, לא תצאי לפגישות עם מישהו שמבוגר ממך ב-10 שנים? באמת? למה?"…
 
כבר הבהרתי את עצמי ועברתי ביחד עם הרב שלי על הדברים שאני לא מוכנה להתפשר עליהם. אומנם הפגנתי את זה בצורה עדינה, אבל מאוד נחושה, הבהרתי שאני מוכנה לתת את דעתי על נקודות אחרות שהציגה בפניי. אבל זה, עם עוד כמה דברים (בסך הכל שלושה) – הם בגדר "מחוץ לתחום". טוב, היא כבר דאגה להבהיר לי, כמו שמש ביום בהיר, שמגבלות שכאלה באמת יפריעו ל"אם את רוצה להתחתן".
 
ואז, היא הגיעה לשאלת הנוק-אאוט.
 
"את חובשת פאה עכשיו?"
 
"כן".
 
שוב, הרב שלי ואני כבר שוחחנו על הנושא והחלטנו שכיסוי ראש אחרי הגירושין זה לא בדיוק המקום בו אני נמצאת, ומצד שני פאה זה גם לא מה שהייתי רוצה על הראש גם אחרי שאתחתן…
 
"את יודעת, זה מאוד יפה. ואני רואה שאת גם מתאפרת… וזה מאוד נחמד. אבל באמת, את חייבת להבין, לעולם אינך יכולה לדעת את מי תראי ואיפה, ואת מי אולי תפגשי שיכול להיות בחור נחמד בשבילך. לכן את צריכה תמיד, אבל תמיד, להיות מוכנה! אני יודעת שאת לא כל הזמן עם הפאה. אם את לא מתכוונת להיות איתה כל הזמן, זה בסדר מבחינתי. אבל את חייבת תמיד לדעת – תמיד! – שאת צריכה להיראות כמו דוגמנית!!! וזה אומר, שבכל פעם שאת יוצאת מהבית את חייבת להיות עם הפאה, ללבוש את הבגדים הכי יפים שלך ולהתאפר!!!"
 
האישה  המשוחררת
נערת  התותים
סוד  הזוגיות המוצלחת
 
השיחה הזו הייתה מטרד לא פשוט לכל הדעות. ימים היא ליוותה אותי והכאיבה לי.
 
בשבת, כשנכנסתי לעזרת הנשים בבית הכנסת בו אני מתפללת, התחלתי להתפלל ופתאום פרצתי בבכי שלא הייתה עליו שום שליטה. כל הלחץ והזעם של השבועות שחלפו נשפך מתוך הלב על דפי הסידור.
 
"השם!" בכיתי מקירות ליבי, "אני לא רוצה להסתובב ברחוב כמו דוגמנית! זה לא אני, לא אחרי כל השנים שעבדתי על עצמי, על תוכי ועל המידות שלי, כדי שאהיה אמיתית ולא אדם מזויף שמנסה לשווק את עצמו כאילו היה בשר בשוק. כן, אני מנסה לעשות כל מה שאני יכולה בנושא הצניעות וגם לייצג אותך בכבוד, אבל זה? האם אני באמת צריכה להפוך את עצמי למישהי אחרת רק בגלל שאני רוצה להתחתן?"
 
התפילה המתוקה הזו נמשכה ותחושת רוגע החלה למלא אותי. השם פתח את עיניי, את ליבי ומוחי, וחיזק לי את האמונה. הבנתי, בצורה ברורה מאוד, שהדרך היחידה בה אמצא את החצי השני של הסיבוב השני היא רק לדבוק בבורא עולם, באמונה, ושאהיה אני בלי לפחד משום דבר. אם אשאף להיות עצמי הכי שאפשר, הבחור המתאים, זה שמיועד לי, ירצה להתחתן איתי כי זאת אני, ולא למרות או בגלל!
 
באותו רגע נדרתי נדר שאבטח רק בבורא עולם ואעשה את רצונו, ולעולם לא אוותר אפילו על קמצוץ מעצמי.
 
בורא עולם אפשר לי להבין שרגע פורה אחד בבית הכנסת הפך לעמוד תמיכה ויסוד ברור בחיי, בו דבקתי לאורך כל הדרך המאתגרת של מציאת בן זוג בפרק ב של החיים.
 
איך דייטים בשילוב אמונה יעזרו לכם לצלוח את המבחנים שבאים עם הרווקות, במציאת החצי השני, ולהיות האנשים הכי מאושרים? על זה תקראו בפרק הבא.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

כ"ט אדר התשע"ג

3/11/2013

תודה לכולכם. היה מה זה כיף לקרוא, תודה רבה.

2. איתי

כ"ט אדר התשע"ג

3/11/2013

היה מה זה כיף לקרוא, תודה רבה.

3. הדר

כ' סיון התשע"ב

6/10/2012

כל הכבוד. כל הכבוד. ממש להתמוגג. ציפורה, גשי לבחורה הזו ותגידי לה שקראתי את הסיפור שלה וממש התמוגגתי. כל הכבוד לך. תמשיכי לכתוב לנו כאלו.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה