את חכי לי ואחזור

"תפילה לנשים המחכות" זהו שם כנס הנשים המיוחד במינו שמתעתד להתקיים ביום רביעי הקרוב, ערב י"ז בתמוז המוקדש לתפילות לזיווג, פרי בטן ולגאולה. בנינו, מי מאיתנו לא מחכה לזה?

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

בערב י"ז בתמוז הקרוב יגיעו מאות נשים לרחבת הכותל המערבי ויתפללו לגאולה, במעמד גדולי הרבנים. לפני כן, הן ישמעו הרצאה מפי הרב המקובל דוד בצרי ומפי הרבנית ימימה מזרחי. "תפילה לנשים המחכות" קוראים לכנס המיוחד והוא מיועד לכל אישה שמחכה למשהו – לזיווג, לילד או לגאולה. ובינינו, מי מאיתנו לא מחכה לפחות לאחד מן הדברים הללו?

"תפילה לנשים המחכות" זהו שם כנס הנשים המיוחד במינו שמתעתד להתקיים ביום רביעי הקרוב, ערב י"ז בתמוז, בשעה 19:15 בעיר העתיקה בירושלים (באולם "כלי המקדש", מול "מוריה ספרים"). "נשים שמחכות לזיווג, לפרי בטן ולגאולה" מסבירה דפנה שימור, יו"ר ארגון "עזרת נשים", מארגנת הכנס. ובינינו, מי מאיתנו לא מחכה לפחות לאחד משלושת הדברים הללו?

בתוכנית ישתתפו הרבנית ימימה מזרחי שתיתן הרצאה מחזקת עם הרבה פלפל וחוש הומור, כדרכה בקודש. השדכנית הידועה לטוב, בת-אל גרינשפן, שתשתף את הקהל בסיפורי ניסים מעולם השידוכים, מניסיונה רב השנים בתחום. הגאון המקובל הרב דוד בצרי גם יגיע, ידבר ויברך את קהל הנשים. בשעה 22:00 יגיע חלקו השני של הערב, הפתוח גם לגברים – תפילה ברוב עם ברחבת הכותל המערבי. תפילה לנשים המחכות. בחלק זה צפויים להשתתף כמה גדולי הדור ולהנחות את התפילה המרגשת. "המטרה היא לעורר רחמי שמים. וכמובן לאסוף זכויות עבור עם ישראל שנזכה לגאולה פרטית וכללית ברחמים" אומרת שימור, שהאירועים שהיא מפיקה, שבמרכזם תפילת-נשים ותרבות נשית, זוכים לפופולאריות עצומה ועשו להם שם זה מכבר. באירוע "לקראת הגאולה", למשל, שהתקיים בראש חודש ניסן האחרון הגיעו קרוב לאלף נשים. בכנסים שלפניו, האולם היה צר מלהכיל את כמות הנשים שהגיעו. "עכשיו לא תהיה את הבעיה הזו" אומרת שימור בחיוך, "בכותל יש מקום לכולם".

מאיפה בא לך הרעיון לעשות כנס תפילה שכזה?

"זה לא סוד שעם ישראל זקוק לתפילות, ולנוכח המצב ממש קשה לשבת בחיבוק ידיים. המטרה היא לחבר אנשים לנשק הכי חזק של העם היהודי מזה דורות וזוהי כמובן התפילה. לי אישית נראה שנשים מחוברות יותר לתפילה, בצורה מאוד פנימית וטבעית. לכן הכנסים פונים לקהל הנשים. וגם מפאת הצניעות כמובן. אין אישה שלא יודעת בתוך תוכה שכל המציאות הזאת לא תתאפשר בלי תפילות. ובע"ה על ידי נשים צדקניות נזכה להיגאל".

הערב יתקיים בי"ז בתמוז. מדוע בחרת דווקא בתאריך זה?

"האמת שהתאריך כנראה נבחר משמים. הגורמים המוזמנים היו פנויים בתאריך הזה. כבר חודשים אנחנו עובדים על הכנס הזה וב"ה משמים יצא שהוא יהיה במקום שהכי רלוונטי להיות ולהתפלל בו בתאריך הזה – אל מול פני המקדש שחרב בשל שנאת חינם נקיים אי"ה כנס של אהבת חינם, בו כל אחד מתפלל על יקיריו ומכריו. ובע"ה עוד נראה עין בעין איך שלושת השבועות האלה יהפכו מימי צער לימי שמחה לדורות".

הזמנת נשים ואישים מכובדים. ספרי על תגובות מיוחדות של כמה מהם כשסיפרת להם על היוזמה.

"שתי המרצות בכנס, הרבנית ימימה מזרחי והשדכנית בת-אל גרינשפן, מאוד שמחו לשמוע את המטרה של הכנס. כמובן גם הרבנים עימם דיברנו. הם הרי מכירים לצערנו מקרוב את צרות "עמך ישראל" ואף נושאים עימם בעול. לדעתנו שלושת הנושאים: זיווג, פרי בטן וגאולה, פשוט מתבקשים ואף קשורים בקשר הדוק. הרי כתוב שאין בן דוד בא עד שיכלו כל הנשמות שבגוף. הווי אומר, שהגאולה מתעכבת משום שהזיווג מתעכב למישהי/מישהו וכמו כן גם הילדים שאמורים לבוא בעקבות השידוך הזה. ולכן, אין יותר מתבקש מאשר תפילה על פקידת עקרות, מעוכבי שידוך והגאולה, גם יחד".

אילו תגובות קיבלת מנשים בעקבות כנס הגאולה האחרון בניסן?

"ב"ה קיבלנו תגובות מרגשות מאוד. התגובות חוצות מגזרים וגילאים. יש לנו ייצוג נכבד החל ממחלקת תינוקות דרך בית הספר היסודי, תיכון, בחורות צעירות, אמהות, ואפילו סבתות בעלות נינים…" צוחקת דפנה. "בכל ערב כזה מגיעות תגובות ובקשות ליצור עוד כנסים מעין אלו. ואם לומר את האמת, זה משמח אותנו מאוד ובטוח שזה גורם נחת למלכו של עולם. בסוף הערב הקודם ניגשה אלי נערה צעירה שכנראה משתתפת קבוע בכנסים ואמרה לי:"אין לך מושג מה הכנסים האלה עושים לי. פשוט אין לך מושג איך זה מחזק אותי". עד היום אני מחפשת אותה, היא ריגשה אותי מאוד. פתאום נפל לי האסימון שנשים חוות כאן משהו חזק שהוא לא תמיד עובר בעין. היו נשים שממש בכו במהלך התפילות ויצאו אחר כך בהרגשה שהן תיארו: ‘הרגשתי שאני פשוט אוהבת את כל מי שהייתה שם’. ולדעתי זה באמת היה מדבק. אפשר היה לחוש באווירה הטובה ששררה שם, שיש אכן חשיבות גדולה לקיום הכנסים. הרבה מעבר למשוער".

קראת לכנס הקרוב בשם המקסים "כנס לנשים המחכות" – מה הכוונה? האם יש לדעתך אישה שלא מחכה למשהו?

"אכן. ואפילו כיוונו לדעת גדולות, גם הרבנית ימימה שתחי’ הציעה שכך ראוי לקרוא לכנס הזה ושמחנו לגלות שקלענו לאותן המילים.

אין אישה שלא מחכה. אישה תמיד בציפייה להתחדשות, לצמיחה ולשינוי לטובה. אישה היא תמיד במצב של עבודה. בורא עולם טבע בה המון יכולות וכישורים וכל דרישת החיים מהאישה היא רבה יותר.

מניסיוני הקצר, למדתי שכאשר אתה מצפה למשהו אמיתי ובפרט לדבר שעליו הבורא ציווה אותך, כגון: חתונה, הבאת ילדים לעולם וכו’, אם אתה מחכה באמונה ובתפילה (מתוך ענווה כמובן) – אז אין סיכוי שזה לא יבוא ובסוף זה גם ישתלם לחכות… ועוד איך ישתלם!".

לפרטים: 050-2464185, או באתר: www.ezratnashim.co.il

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עזרת נשים

כ"ח אלול התשס"ט

9/17/2009

תגובה ממארגנות הכנסים

בע"ה ובישועתו יתקיימו עוד כנסים. ניתן לעקוב אחר פירסומים בעלוני השבת ובאתר שלנו: http://www.ezratnashim.co.il נשמח לראותכן ולהתפלל עימכן יחד לגאולה ברחמים ותודה לעדי דוד המקסימה על חלקה בקירוב הגאולה ה’ יתברך ישלח לה ברכה ושפע עד בלי די!

2. עזרת נשים

כ"ח אלול התשס"ט

9/17/2009

בע"ה ובישועתו יתקיימו עוד כנסים. ניתן לעקוב אחר פירסומים בעלוני השבת ובאתר שלנו: http://www.ezratnashim.co.il נשמח לראותכן ולהתפלל עימכן יחד לגאולה ברחמים ותודה לעדי דוד המקסימה על חלקה בקירוב הגאולה ה’ יתברך ישלח לה ברכה ושפע עד בלי די!

3. דנה

כ"ג תמוז התשס"ט

7/15/2009

יש עוד כנס תפילה כזה? החמצתי את המועד….
יש עוד מועד?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה