אתה צריך לדעת מי אתה

יום אחרי רצח הבבא אלעזר יצא לדבר עם כמה אנשים. מתוך השיחות עלו אותן שאלות נוקבות שמהדהדות בתוכנו כבר תקופה ארוכה: מה קורה לנו? מה קורה לעם ישראל?

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

יום אחרי רצח הבבא אלעזר יצא לדבר
עם כמה אנשים. מתוך השיחות עלו אותן
שאלות נוקבות שמהדהדות בתוכנו כבר
תקופה ארוכה: מה קורה לנו? מה קורה
לעם ישראל?
 
 
החודשים האחרונים של השנה שחלפה זעזעו את עם ישראל מאוד. בארצות הברית, יהודים היו המומים ומזועזעים כאחד כאשר אדם 'דתי' חטף ורצח בצורה אכזרית, שלא נתפסת בשכל, את הילד המתוק לייבי קלצקי זצ"ל.
 
ואז, זמן קצר אחרי, כאן בישראל, יהודים היו המומים ומזועזעים כאחד לשמוע איך, שוב, אדם 'דתי' – איש מתחום החינוך ואדם שהגיע לעיתים קרובות לביתו של רבו, רצח בדם קר את הרב היקר הרב אלעזר אבוחצירא – הבבא אלעזר זצוק"ל.
 
יום אחרי רצח הבבא אלעזר יצא לדבר עם כמה אנשים. מתוך השיחות עלו אותן תחושות ושאלות שאנו חווים ושואלים כבר תקופה ארוכה: מה קורה לנו? מה קורה לעם ישראל? איך יכול להיות שאנשים המכנים עצמם 'דתיים' יהיו מסוגלים לעשות דברים כאלה רעים?
 
בואו נהיה כנים, אין לי שום מושג מה קורה איתך. גם ככה קשה לי לדעת מה קורה איתי, וקשה עוד יותר להבין מה קורה עם בעלי או עם הילדות שלי.
 
אם לא הייתי עושה בכל יום התבודדות, הייתי מגיעה לכל מיני רעיונות מעורפלים ולא מובנים של מה באמת קורה איתי, אבל אף פעם לא הייתי מבינה כמה מידות נפש, תכונות ודברים שעלי לעבוד עליהם, ואני מדברת על דברים שבתוכי. או לדעת ולהבין מי אני ואיך פעלתי והגבתי לדברים ששורשם ביצר הרע שלי.
 
אם לא הייתי מתבודדת כל יום, ומבקשת מהשם שיעזור לי באמת להבין את התמונה של מי אני, ומה אני צריכה לשפר ולתקן בעצמי, לא היה לי מושג מה אני באמת מסוגלת לעשות. יכול להיות שאולי הייתי מגיעה למסקנות הנכונות, אבל גם יכול מאוד להיות שהייתי מגיעה למסקנות שגויות.
 
אנחנו אוהבים להרגיע את עצמנו עם הידיעה שחלק מהאנשים פשוט 'נולדו רעים', ואין דבר שהם או אנחנו יכולים לעשות בנדון. אנחנו אוהבים להרגיע את עצמנו שרוצחים צריכים להיות פסיכופטיים, אנשים עם הפרעות, אם הם מסוגלים לעשות את מה שעשו.
 
אבל כשאנחנו חושבים כך, 'מרגיעים' את עצמנו בדרך שכזו, אנחנו טועים בכל הקשור להבנת טבעו של הרוע, ועד כמה הרוע באמת פועל בעולם הזה.
 
היצר הרע לא אומר לאדם לרצוח ילד קטן או רב בדם קר, השם ישמור. זה מתחיל בקטן. הוא אומר לאדם שכל העניין של שמירת עיניים הוא דבר מיושן, 'ממש לא אתה/אני, אל תקשיב לאף אחד אלה שטויות'… ואז, הוא אומר לאדם ש'אין שום דבר רע' בלראות קצת סרטים, ואז הוא אומר לאדם, ש'אין שום דבר רע' בלצ'וטט קצת בכל מיני חדרים ברשת. וכך נופל האדם ברשת היצר, ומאמין לו.
 
ואז, היצר הרע עולה דרגה ואומר לאדם ש'אין שום דבר רע' בלצפות בסרטי פורנו, כי 'אין שום דבר רע' בלהיות עם אובססיה לתאוות וסיפוק עצמי. והוא אפילו מגדיר לאדם את זה כדבר 'נורמאלי'. וכך, לאט לאט, הוא מכרסם בכל חלקת דרך של האדם להילחם ביצרים החייתיים שלו, לעשות טוב ולהתקדש, עד שכל מה שנשאר ממנו זה חיה בדמות אדם.
 
'אנשים חיות' אינטליגנטיים, פיקחים ומונהגים – הם כוח הרוע הכי מסוכן שיש בעולם.
 
'אנשים חיות', לרוב, מגיעים למצב הזה בגלל מידות נפש שליליות, כמו כעס, קנאה, גאווה, שנאה ותאוות, והתוצאה של מידות כאלה היא הרס של כל העולם.
 
בשבועות האחרונים שמעתי סיפורים מחרידים.
 
בעל אחד עזב את אשתו וילדיו לטובת 'אשליות העולם הגדול', איזה רעיון לא מובן שנכנס בראשו, שהרעיון הזה ודווקא הוא, יעשה אותו האדם המאושר עלי אדמות.
 
אדם אחר מתעלם לכל הדעות מבנו המכור לסמים. למה? בגלל המוניטין, אתם יודעים, שלא ייפגע, ומה שקורה עם הבן שלו יכול ממש להרוס לו.
 
אדם אחר סובל מצרות עין בכל הקשור לשכנים שלו שבנו (עם רישיון ובאופן חוקי) תוספת לבית, אז עכשיו הוא עושה הכל, בצורה חוקית, כדי למנוע מהם לחיות קצת בהרחבה.
 
והרשימה עוד ארוכה…
 
והאנשים האלה, ברובם, אנשים המכנים עצמם 'דתיים'. כל האנשים האלה באמת ובתמים מאמינים שהם אנשים 'טובים', שפשוט עוברים איזה משבר בחיים.
 
זה לא חריג. הרוע מכה שוב ושוב ועולה לכותרות בארץ ובעולם. אבל שלא תטעו, זה אותו רוע.
 
אתם רוצים לדעת מה קורה איתנו? תתחילו להתבודד כל יום. כך תגלו מהר מאוד מה קורה כאן. תגלו מהר מאוד שעדיין יש לכם בעיה ענקית עם מידת הכעס, בעיה גדולה בלקבל את העובדה שאתם לא שולטים בכלום, או בעיה גדולה עוד יותר בלרסן את היצרים הפיזיים שלכם, וגם, בעיה לא קטנה בכלל עם העובדה שאתם מקנאים.
 
תגלו שעד כמה שחשבתם שאתם 'דתיים' יש לכם טונות של עבודה לעשות, והידיעה הזו רק תעשה לכם טוב. תעורר אתכם באמת להתחיל להכניס את אלוקים לתמונה. כי בלי השם, אין לכם סיכוי להביס את היצר הרע.
 
הרוע הגדול שכולנו שומעים עליו לאחרונה לא הגיע משום מקום. הוא צמח ונהיה מה שהוא מרוע קטן שכולנו מסוגלים לעשות.
 
אז אני לא יודעת מה קורה איתנו, או מה קורה איתך. אבל לגבי עצמי אני יודעת שאני צריכה להתבונן שוב ושוב, לעומק, לאורך ולרוחב על עצמי, לבדוק איך אני מתקשרת עם אנשים ולבקש מהשם שיעזור לי להתמודד עם הרוע הקטן שבי.
 
אני צריכה לבדוק כיצד אני מכבדת את הרבנים שלנו, את הסובבים אותי, כמה אני זהירה עם כל נושא הצניעות וכמה קדושה יש לי בבית.
 
הדברים האלה נראים קטנים, אבל הם ענקים!
 
אני משווה את עצמי 'לפני' שהתחלתי להתבודד ו'לאחרי' שהתחלתי להתבודד, ואני מבינה שהרוע גם הוא מתלבש ב'אני' – אני כועסת, אני רותחת, אני מדוכאת, אני נקמנית.
 
מי רוצה להיות רע? אף אחד. אפילו האנשים שאנחנו קוראים/שומעים עליהם בתקשורת.
 
כי אם אותם אנשים היו עושים שעת התבודדות כל יום, הם היו מבינים שהרוע התלבש כמותם. והם היו מבקשים מהשם שיעזור להם, והעולם היה מקום הרבה יותר יפה לחיות בו.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. צליל

ד' תשרי התשע"ב

10/02/2011

רבקה את שליחה של השם כול כמה זמן אני נכנסת לאתר, ותמיד הכותרת של הכתבות שלך הן השאלה ששאלתי את עצמי באותו היום או באותה תקופה ואז את גם עונה לי עליהם או מחזקת לי את המחשבות בגוף הכתבה, השם ישמור עלייך ואתן לך כוח להתבודד כול יום ולהכיר את עצמך,לך ולכול עם ישראל שנזכה להתבודד כול יום! אשרייך, שנה טובה ומתוקה

2. צליל

ד' תשרי התשע"ב

10/02/2011

כול כמה זמן אני נכנסת לאתר, ותמיד הכותרת של הכתבות שלך הן השאלה ששאלתי את עצמי באותו היום או באותה תקופה ואז את גם עונה לי עליהם או מחזקת לי את המחשבות בגוף הכתבה, השם ישמור עלייך ואתן לך כוח להתבודד כול יום ולהכיר את עצמך,לך ולכול עם ישראל שנזכה להתבודד כול יום! אשרייך, שנה טובה ומתוקה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה