בחור ביישן

מיכאל מחפש את החצי השני שלו. תוך כדי החיפושים הוא מצא בעצמו תכונה שמקשה עליו, ביישנות. לרחלי רקלס יש בשבילו עצה נפלאה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי,
 
אני בחור דתי, בן 25, שמחפש את החצי השני שלו. כבר נפגשתי עם כמה בחורות נחמדות, אבל שום דבר לא יצא מזה. חשבתי קצת ביני לבין עצמי על העניין, והגעתי למסקנה שאני בחור ביישן, 'הצד השקט' מבין השניים. דבר נוסף שגיליתי הוא, שאני בעצם לא יודע מה הן מחפשות. אולי יש לך עצה?
 
תודה רבה, מיכאל.
 
מיכאל היקר שלום גם לך,
 
הבעיה עם נשים היא שהן מורכבות, אפילו הן בעצמן לא יודעות מה הן רוצות. אבל זה נושא למאמר אחר… עכשיו, בוא נתמקד בך.
 
הודות להוליווד והמדיה, כל העסק הזה של דייטים ממש הפך את היוצרות באיך שאנחנו מקבלים או מבינים אותו, ובכלל, מה אנחנו רוצים מהאדם מולנו. למשל, גם גברים וגם נשים מתמקדים קודם כל במראה החיצוני, וזה קורה ברוב המקרים. האם הפוטנציאל של החצי השני טמון כולו אך ורק במראה שלו? במה שהעין קולטת, לא הלב? כי אם כן, הבעיה מאוד גדולה.
 
כל אדם, כולל אותך מיכאל, צריך לשאול את עצמו מספר שאלות: האם הדבר הראשון והחשוב במעלה שאני מחפש בחצי השני שלי הוא המראה החיצוני של/ה – שהיא/הוא יראו כמו סופר-מודל? כמובן שהכנות מתבקשת. אם החצי השני הפוטנציאלי, לפי התשובה שלך, לא נמצאת בקטגוריית ה- 60-90-60 אני מציעה לך לעשות בדק בית ולנסות להרחיב קצת אופקים.
 
אגב, עם הזמן גיליתי תופעה מאוד מעניינת: הרבה בחורים מחפשים מישהי שתיראה כמו אנג'לינה ג'ולי בזמן שהם לא נראים בכלל כמו בראד פיט…
 
מאמרים נוספים בנושא:
החצי השני, טיפים של שדכנית
אחד ועוד אחד
לומדים  לאהוב
 
דבר שני, תמיד אמרתי שהמדיה יצרה פנטזיה שרבים נוטים לקרוא לה "אהבה", אבל זאת לא אהבה בכלל. לזה אני קוראת סיפוק עצמי ומלכודת שלוכדת אותנו בתוכה בכל מיני דרכים. הראשונה והכואבת נקראת "הניצוץ". האם אתה מחפש 'ניצוץ' כשאתה נפגש עם בחורה? רוב האנשים כן, ובניצוץ הזה הם משתמשים כמדד להתאמה. וזה האבסורד והמגוחך. כי אם אתה לא מרגיש 'בוער' ומלא ניצוצות מקיפים אותך, אתה עושה 'איקס' ליד השם שלה ברשימה?
 
מיכאל, שום מראה חיצוני וגם לא הרגשת המשיכה מחזיקים, והם גם לא מחזיקים חיי נישואין וזוגיות. לכן, לעולם אל תשתמש בשני הפרמטרים האלה כמדדים או קביעה סופית לחצי השני שלך, אשתך לעתיד.
 
אבל לפני שאתה מחפש את אשתך, אתה חייב קודם כל למצוא בעל נפלא.
 
אני יודעת, זה נשמע מאוד מוזר, אבל הרשה לי להסביר. הרבה לפני שאתה מחפש את אשת חלומותיך, אתה חייב קודם כל להיות איש חלומותיה. האם אתה באמת מכיר את עצמך? האם אתה יודע מה מתבקש ממך בזוגיות כגבר, בעל, אבא? ברוב הפעמים, בעיות מתעוררות בחיי הנישואין רק בגלל ששני אנשים נכנסו למחויבות הזוגית בלי לקבל שום רמז וכיוון מה הם מתבקשים לעשות/להיות. התוצאה – הרבה זוגות לא חווים את 'וחיו באושר ובעושר…'
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
למה קשה להתחתן?
יש גם סיפורי הצלחה
לא טוב היות הרווק לבדו
 
הנה כמה שאלות שאתה יכול לשאול את עצמך, ובהתאם לתגובות לעבוד על נקודות שמצאת לנכון לשפר: האם אתה אדם סובלני? האם אתה נוטה לכעוס בקלות אם דברים לא קורים כמו שאתה רוצה? האם אתה עובד שעות רבות? האם אתה מקשיב טוב? מה המצב הרוחני שלך? אמרת שאתה בחור דתי, נראה לי שגם בתחום הזה אתה צריך לבדוק את עצמך – האם אתה שומר על הקדושה האישית שלך? האם אתה מדבר עם בורא עולם?
 
אלה שאלות מאוד חשובות, ואם אתה רואה שיש מקום לשפר דברים – עשה זאת, מכיוון שיש לנושאים אלה חשיבות ומשמעות גדולה בחיי הנישואין ובזוגיות. שלום הבית של כל זוג תלוי בזה.
 
השיחה עם בורא עולם – התפילה  האישית כפי שמכנה אותה רבי  נחמן מברסלב, מאוד חיונית והכרחית לנו, ולא רק כדי למצוא את החצי השני, אלא לקבל את כל הברכות שאנו רוצים בחיינו. וכל דבר, כמו שאומר הרב שלום ארוש, אפשר להשיג בשיחה עם בורא עולם – אם אתה ביישן, תתפלל על זה ותבקש ממנו שייתן לך ביטחון עצמי, את האומץ שאתה צריך כדי להיפתח כך שהדייט תוכל להכיר אותך. כשבורא עולם נמצא בתמונה של חייך, אתגרי החיים נראים הרבה יותר קלים להתמודדות. וזאת מתנה שאתה בהחלט מעביר לילדים שלך ולבאים אחריהם.
 
אני ממליצה לך לקרוא את הספר ששינה לאנשים רבים את החיים ואת הזוגיות – בגן  השלום שחיבר הרב שלום ארוש. בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה