בחזרה לגשר: כשכל העולם כולו גשר צר

בחזרה לגשר: כשכל העולם כולו גשר צר של אמת שנסתרת מאיתנו, איך נצעד עליו? מהיכן נשאב את הכוח והאור להמשיך הלאה? ד"ר זאב בלן על הפנס בחשיכה.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 16.03.21

עשרים שנים עברו מאז, אך תאוות הנקמה והלהט להרוג את אחיו עדיין פעפעו בו כמו לבה רותחת שאיימה לפרוץ מתוך הר געש. יעקב לקח את ברכת הבכורה מאחיו הרשע עשיו, והשני לא ויתר. חיכה לרגע בו יוכל להוציא מהכוח אל הפועל את רגשי הנקמה. ביחד עם 400 לוחמים מלאי תאוות רצח הם יוצאים לדרך על מנת להרוג את יעקב ובני משפחתו. ויעקב פחד.

 

במעט הזמן שנותר לו עד שהם יגיעו, התורה מספרת איך במהלך הלילה יעקב חצה את נהר היבוק שהיה מלא במים עם שתי נשים, שתי שפחות ושניים-עשר ילדים וכל רכושו. רש"י אומר, שיעקב חצה את הנהר על ידי "שעשה את עצמו כמו גשר". איך יעקב היה יכול להפוך ל"גשר בעצמו"? ובכלל, איך בן אדם בשר ודם הופך לגשר?

 

על כך עונה רבי נתן מברסלב בשאלה: מכיוון שיעקב מייצג את מידת האמת, הגשר שהוא עשה מעצמו לא היה פיזי אלא רוחני, גשר של אמת. יעקב חצה אותו עם אור האמת והקדושה ללא פחד, שני דברים עצומים שהאירו לו את הדרך בחשיכה וכך הביס את כוחות הרשע של עשיו ולוחמיו.

 

וכך הוא הדבר גם חיינו, גשר צר מאוד אותו אנחנו חייבים לעבור בלי פחד. היום גשר האמת הוא כל כך צר, עד שהוא בלתי נראה לעין. אנחנו חיים בדור בו האמת כל כך מוסתרת, עד שמה שנראה כאמת הוא עוד אשליה שקרית חולפת. והאמת היחידה שחומקת מאיתנו במהירות מסחררת היא האמת של מי אנחנו.

 

קחו נשימה עמוקה והרשו לעצמכם להירגע. דמיינו לעצמכם שאתם נמצאים במצב של יעקב (למרות שאתם באמת נמצאים בו רק לא מרגישים). אתם לבד בחשיכה ואדם רע כמו עשיו פלוס 400 לוחמים מיומנים עומדים לפגוש אתכם. מרגישים איך הקרקע רועדת לכם מתחת לרגליים? למה זה קורה? כי מידת האמונה חסרה. והכל מתערבב, עד…

 

עד שפתאום אתם רואים גשר צר מאיר את החשיכה סביבכם. אתם צועדים עליו ונושמים נשימת רווחה. בן רגע אתם מרגישים הקלה כשאתם זוכים לקשר אפילו הקטן ביותר עם עצמכם. תוך כדי ההליכה על הגשר אתם מהרהרים במצב שלכם ותוהים איך הגעתם לתוך הבלגאן הזה…

 

מאמרים נוספים בנושא:

אל תפחדו מהגשר

לחצות את הגשר בשלום

גשר של קרח וחולות נודדים

הולכת על גשר צר מאוד

מתחת לגשר הצר

הגשר החזק

קודם להאמין, אחר כך להבין

תמסור את עצמך

המקום שאין בו גבולות

אבא, יש דברים שלא ידעתי

 

תנו לעצמכם דקה של מחשבה: כשהאמונה חלשה זה כמו שהאני האמיתי שלכם היה קשור מבלי יכולת לזוז. כשאמונה חלשה, זה כאילו שהקול האמיתי שלכם ננעל בחדר חסין קול ואי אפשר לשמוע ממנו שום דבר. בלי אמונה, הגאווה מחליפה את הענווה וקולה הוא היחיד שנשמע.

 

האמונה שלנו היא הגרעין והמרכז של מי שאנחנו. הרבה אנשים שאיבדו קשר עם המרכז שלהם ממשיכים עם החיים שלהם כאילו לא איבדו שום דבר. כמטפל ומאמן, זה מדהים אותי כל פעם מחדש כשאני פוגש כל כך הרבה אנשים שממשיכים בחיים שלהם מבלי שהגרעין 'האני שלהם' שותף לכל העשייה הזו. וכדי להשלים עם כל השקר שסובב אותם, אנשים מעמעמים את האמת של עצמם ושל אחרים. הרגישות שלהם למה שהם רוצים באמת ומה זה שקר מתקהה. עולם השקר שודד אנשים מן האמת עד לנקודה בה הם לא יכולים לחשוף בפני עצמם את הרגשות שלהם, את האמונות, ואת מה שהם שואפים אליו. האשליה מחליפה את מקומה של האמת והם רודפים אחרי מה שנראה כאילו טוב ולא מה שהוא באמת טוב.

 

זאת הגלות האמיתית של האני האמיתי.

 

בחזרה לגשר…

 

פתאום אתם רואים מחזה. אתם עוצרים בצד הגשר ומבינים שהמחויבות המוסרית העיקרית שלכם היא לשחרר את האמונה שבתוככם, כי העולם כולו והכל, כולל אתכם, יכול לעמוד רק על האמת. עכשיו קחו דקה נוספת לשאול את עצמכם: מה אני באמת מרגיש? במה אני באמת מאמין? ולמה אני באמת שואף בחיים?

 

אם תמשיכו לעקוב אחרי השאלות הללו תראו איך החשיכה מפנה את מקומה ונעלמת. ההליכה בתוך אור האמת חושפת את הרגשות האמיתיים שלכם. כך תדעו מי אתם ובמה אתם מאמינים.

 

אם תישארו על הגשר היום, וכל יום, תראו בצורה ברורה מי אתם ומה יש ביכולתכם להשיג. תשחררו אנרגיות להכיר ולהאמין בטוב הפנימי ובטוהר הכוונות הכנות שלכם. האני האמיתי שלכם, האמונה, תשאף להיות סביב הכרה עצמית, להיות אני אקטואלי, עם הכרה של בורא עולם והדרך שלו.

 

בעזרתו של הבורא, תזכו לשחרר כמות אנרגיות אדירה שלא ידעתם בכלל על קיומה, שיש לכם אותה, ובאופן טבעי תשתמשו ברוב האנרגיות הללו לאהוב את עצמכם ואת הסובבים אתכם.

 

אם תמשיכו ללכת על גשר האמת, ללא ספק תברחו מהמחסומים שעצרו מכם לגדול. עם כל צעד אמיתי וללא כל פחד תצעדו, תקשרו את עצמכם לבורא עולם, אבא שבשמים, שהוא האמת האחת והיחידה שקיימת.

 

בקשו ממנו להאיר אתכם עם האמת שלו ושל יעקב אבינו, להבין ולקבל את היעד שהוא הכין לכם בעולם הזה. בקשו ממנו שיעניק לכם מאורו וידריך אתכם ויגן עליכם כשאתם צועדים על הגשר הצר. עם כל צעד כזה תראו איך הוא נעשה רחב יותר ויותר.

 

ראו את עצמכם בטוחים, והתקרבו בצעדים נפלאים אל היעד שלכם, המשימה שלכם בחיים. ויהי רצון שנזכה שהאני שלנו יאיר עם האמונה והאמת בכל דבר שנעשה, בלי פחד ודאגה, וכל נאיר את הדרך גם לסובבים אותנו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה