בלוז לחופש הגדול

אין ספק שהשנה הייתה מאתגרת במיוחד ולא רק לנו המבוגרים אלא גם לילדים, ולכן חשוב לתת להם ועליהם פוקוס על מנת שיוכלו למנף את התחושות שלהם במטרה להצליח.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 19.07.22

חופשת הקיץ כבר ממש בפתח, הילדים שמחים וששים לקראתה ההורים קצת פחות..

 

אין ספק שהשנה הייתה מאתגרת במיוחד ולא רק לנו המבוגרים אלא גם לילדים, ולכן חשוב לתת להם ועליהם פוקוס על מנת שיוכלו למנף את התחושות שלהם במטרה להצליח.

 

תחילת השנה הייתה מלאה בסגרים ממושכים וארוכים , ובעיקר מטלטלים עם הלחץ של הקורונה, שבה רב הילדים למדו דרך המחשב בזום או דרך הטלפון בקבוצות כיתתיות והרגישו היטב את הלחץ המתמשך מכיוונים רבים ושונים.

 

הילדים אכן הרגישו את חוסר היציבות והטלטלה הנוראית בשל כך. דבר שגרם להם אולי לחוסר ביטחון, לאי וודאות, לתחושת אי נוחות כתוצאה מהמצב המעומעם הזה.

 

לאחר מכן ניסנו להיכנס איכשהוא לשגרה אבל אז הגיע מבצע שומר החומות שאף הוא יצר אצל הילדים לחץ איום וסטרס נורא, ושוב, הם מצאו את עצמם במצב של אי וודאות וחוסר נוחות אבל הפעם בתרגום של מלחמה ולא מחלה כלל עולמית.

 

הטריגר אינו משנה – מחלה או מלחמה, מה שכן משנה הוא המצב הנפשי מנטלי סביבתי שבו הילד שרוי ונמצא. הלחץ שמופעל מבחוץ קיים אבל איך יתמודדו אתו ומולו, קרי מה יעשו בפועל זה כבר תלוי בהורים, בתא המשפחתי, ביכולת לפתור בעיות, לטפל בהן ולהעניק סיוע וביטחון לילדים הרכים.

 

מדוע אני כותבת שהטריגר אינו משנה, משום שהן קורונה והן מלחמה הן סיטואציות מביכות, אולי גם קצת מסוכנות כל אחת בדרך שלה, מאיימות על הביטחון הקיומי וכן על המצב הנפשי, מצב הרוח וכיו”ב – הן שתיהן מהוות גם יחד וכל אחת לחוד גורם לחץ איום ונורא על נפש הילד.

 

כאשר אנחנו נותנים לילד סביבה תומכת ומרגיעה זה כבר מוריד ממנו הרבה מן הלחץ, תומך בו, ונותן לו תחושת ביטחון.

 

כאשר אמא ואבא נמצאים לידו ונותנים לו כתף תומכת, משענת , אוזן קשבת – הילד מבין שהוא לא לבד, הוא מבין שהבעיה היא לא רק שלו והוא אינו בודד, והוא יכול לסמוך על הוריו שיסייעו ויעזרו לו.

 

מאד חשוב לשוחח עם הילד ולשאול לשלומו לפחות פעם ביום על בסיס קבוע! להשקיע בילד את תשומת הלב המרבית שבה נמצא אכפתיות, אחריות, הקשבה, רצון לעזור. השיחות יכולות להיות במגוון נושאים תלוי גם בגילו של הילד, כמו למשל איך עברה עליו השנה וכיצד הוא מתכונן לחופש הגדול, מה הוא מצפה מחופשת הקיץ וכיצד עליו להתכונן לקראת השנה הבאה במעבר לכיתה הבאה, איזה חברים הוא אוהב לשחק, לאיזה חוגים ירצה להירשם, האם יש משהו שמטריד אותו ואפשר לעזור לו ועל זה המשקל.

 

 

הורים יקרים, זה גם זמן נפלא לשבת ביחד ולשוחח על הרגשות והתחושות שקצת הזנחנו לטובת דברים אחרים, החופש הגדול הוא מומנט נהדר לטפל בכל מיני בעיות רגשיות של הילד ואם צריך אז גם שימת דגש על מתן טיפול מקצועי והולם כדי למגר את הבעיה. זכרו, הילד סובל ומתייסר מכך – ניתן וגם חובתכם לטפל בזה, ילד לא יכול להתמודד לבד עם תחושות מאיימות ומפחידות.  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה