ברית

עצה – ברית - עיקר התגברות היצר הרע בכל אדם הוא בפגם הברית, ואחר כל היגיעות העצומות וריבוי מסירות הנפש שהצדיקים אמיתיים מוסרים נפשם ממש בכל דור ודור בשביל תיקון נפשות ישראל...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – ברית
 
עיקר התגברות היצר הרע בכל אדם הוא בפגם הברית, ואחר כל היגיעות העצומות וריבוי מסירות הנפש שהצדיקים אמיתיים מוסרים נפשם ממש בכל דור ודור בשביל תיקון נפשות ישראל, עדיין השטן והיצר הרע מרקד בינן ומתגרה בישראל, והעיקר – בעיניין זה, כמו שמצינו בימי משה רבנו בעצמו, עליו השלום, שאחר כל היגיעות שהיו לו בשביל תיקון נפשות ישראל, ובסוף ימיו בא בלעם הרשע, ימח שמו, והכשילם בפגם הברית, ולפעמים מוכרח הצדיק להסתלק ולמות בשביל זה, כי לפי עוצם התפשטות הסטרא-אחרא אי אפשר לו לגמור התיקון בשלמות בחיים, רק לאחר הסתלקותו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
גם אין צריכים להאריך בבית הכסא כי הוא מזיק מאוד לבריאות הגוף וכמה חולאים באים מזה מאוד רחמנא ליצלן. על כן צריכים להיזהר מאוד מלהאריך בבית הכסא. ואין לחפש אחר חומרות ומרה שחורה בזה, כי לא נאמר כלל בדורות הללו. והוא (רבי נחמן זי"ע) עצמו היה גם כן בזאת הטעות מקודם והיה עושה דברים זרים מאוד בשביל נקיות וכמעט שבא ליד סכנה על ידי זה וגם לא נמלט מחולאים רחמנא ליצלן על ידי זה. ועתה הוא יודע ואומר שהכל שיגעון וחלילה לבלות זמן היקר על זה. ובאמת אי אפשר בשום אופן שיהיה הגוף נקי לגמרי ולא ישאר בתוכו כלום כי הלא אפילו מי שמתענה משבת לשבת (על ידי תענית) הוא צריך לנקביו גם בסוף השבוע אף על פי שלא אכל מקודם כמה ימים, כי בכרח שישאר קצת בהגוף. ואמר שדבר גדול הוא אצלו שדיבר מענין זה כי יוצא מזה דבר גדול מאוד, דהיינו שלא לבלות זמן בשביל זה ושלא להאריך שם. ואפילו אם לפעמים הוא מוכרח להאריך טוב לצאת ולחזור מלישב הרבה שם.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה