ברית

עצה – ברית - מפגם הברית באים כל המניעות והבלבולים והמלחמות והמחלוקת, המונעים את האדם מלהתקרב אל הקדושה ומעכבים אותו מלהוציא החיות דקדושה שלו בשלמות מכח אל הפועל...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – ברית
 
מפגם הברית באים כל המניעות והבלבולים והמלחמות והמחלוקת, המונעים את האדם מלהתקרב אל הקדושה ומעכבים אותו מלהוציא החיות דקדושה שלו בשלמות מכח אל הפועל, כי כל המניעות מלהתקרב אל הקדושה באים מטומאת קרי, רחמנא ליצלן, כי קרי – לשון מניעה, כמו שפרש רש"י בפרשת בחוקותי על פסוק (ויקרא כו): "אם תלכו עמי קרי", וזה: ואף אשר הלכו עמי בקרי, אף אני אלך עמם בקרי, היינו שמחמת פגם קרי, רחמנא לצלן, על ידי זה מזמין להם מניעות עצומות, שנקראים גם כן קרי, ומזה  באין כל הצרות וכל הגלויות רחמנא ליצלן, וזה: והבאתי אותם בארץ אוייביהם, כי על ידי זה מתגברים מאוד כל האוייבים והשונאים אל הקדושה, שמהם כל המניעות, ועיקר התיקון לשבר כל המניעות והאוייבים הוא על ידי הרצון והחשק דקדושה, שעל ידי זה זוכין לשבר כל המניעות.
 
וזה שסיים: ואז ירצו את עוונם, היינו שיהפכו כל העוונות, שמהם כל המניעות, לרצון ועל ידי זה: וזכרתי את ברית יעקב וגו’, היינו שיעורר ויזכור השם יתברך זכות הצדיקים הגדולים שוכני עפר, שעיקר תיקון עוון זה – על ידם, כי גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם, ועל כן דייקא אחר הסתלקותם גומרין תיקון עוון זה, שזה עיקר תיקון נפשות ישראל.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
ראוי להזדרז להתפלל תמיד בבוקר השכם בכל מה שיוכל כי לפי גודל מעלת התפילה שיקרה מעלתה מאוד מאוד, מי יודע אם יזכה אחר כך להתפלל, על כן כל מה שיוכל להקדים עצמו ראוי לו לזרז מאוד ולהקדים.
 
צריך לחזק את עצמו באמונה ולבלי לכנוס בחקירות כלל ולבלי לעיין כלל בספרים של מחקרים רק להאמין בהשם יתברך באמונה לבד בלי שום חקירות כלל. ואף על פי שנדמה לנו שההמון – עם הם רחוקים מחקירות ואינם מחקרים כלל. אף כל פי כן באמת כולם הם מעורבים בחקירות כי כל אחד ואחד יש לו חקירות ואפילו קטנים באים על מחשבתם חקירות ובלבולים. אבל באמת צריך כל אחד ואחד ליזהר מאוד להרחיק החקירות מליבו ולהשליכם מליבו לגמרי לבלי להיות חס ושלום שום חקרן כלל רק להאמין בה’ ובצדיקים אמיתיים באמונה לבד בלי שום חקירות כלל. כי כבר זכינו לקבל תורתנו הקדושה על ידי משה רבנו עליו השלום וכבר היו לנו צדיקים רבים גדולים ונוראים בכל דור ודור, וראוי לנו לסמוך עליהם בלי שום חקירות ולילך בעקבותם להאמין בהשם יתברך בפשיטות ולקיים תורתו ומצוותיו כאשר מסרו לנו אבותינו הקדושים.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה