ברית

עצה – ברית- צריכין להזהר מאוד לקדש את עצמו בשעת הזיווג, כל כל העולם תלוי בזה, כי כל העולם לא נברא אל בשביל כבודו יתברך, ועיקר התגלות כבודו יתברך הוא על ידי הולדה, שנולדין ונתרבין בני אדם...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – ברית
 
צריכין להזהר מאוד לקדש את עצמו בשעת הזיווג, כל כל העולם תלוי בזה, כי כל העולם לא נברא אל בשביל כבודו יתברך, ועיקר התגלות כבודו יתברך הוא על ידי הולדה, שנולדין ונתרבין בני אדם, שבהם תלוי עיקר הכבוד, ועל כן כשמקדש עצמו אז ומכוין להוליד בן, שיגדל כבודו יתברך, אזי נמשך על הולד רוח קדושה, וזוכה שיהיו בנים כשרים, שיתגדל כבודו יתברך על ידם.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
ודע כי יש עברות שהם מכניסים כפירות באדם, ויש שבאים עליהם מחשבות על האמונה מחמת שלא נולדו בקדושה כראוי. ויש שהוסיפו על זה מעשיהם הרעים שעשו בעצמם, כי יש עברות שהם מזיקים ופוגמים את האמונה כנ"ל, ולזה צריכין בושה ולב נשבר שמי שיש לו חקירות ומחשבות אלו חס ושלום ראוי להתבייש מאוד על אשר נולד בגשמיות כזה או שעשה מעשים כאלו שבא לזה שיבואו לו מחשבות כנגד אמונתו הקדושה וכבוד ה’ מלא את כל הארץ, כי מלא כל הארץ כבודו. ועליו באים מחשבות חס ושלום לגרשו ולעקרו חס ושלום מאלוקים חיים אשר הוא חי החיים יתברך ויתעלה שמו. ואין צריך לבאר גודל הבושה שראוי שיהיה לו כשבאים עליו מחשבות כאלו חס ושלום. ועל ידי בושה ולב נשבר על ידי זה מגרש ומשבר החקירות והמחשבות הנ"ל.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה