בריתי שלום והגאולה הפרטית

מול אויב הדור שהפיל חללים רבים התייצב הרב שלום ארוש והוציא את אחת היצירות המשובחות שלו, התרופה המיוחלת לדור הזה. הספר "בריתי שלום" והגאולה הפרטית.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

מול אויב הדור שהפיל חללים רבים
התייצב הרב שלום ארוש והוציא
את אחת היצירות המשובחות שלו,
התרופה המיוחלת לדור הזה. הספר
"בריתי שלום" והגאולה הפרטית.
 
 
הספר בריתי שלום הוא הספר ה-12 של הרב שלום ארוש שאני זוכה לתרגם לשפה האנגלית.
 
הפעם, בספרו בריתי שלום, מתייצב הרב כגיבור יחיד אל מול אויב הדור, הלא הוא פגם הברית. ישנם מצבים ברפואה שהחולה כל כך חולה עד שאיננו יודע שהוא חולה. זה המצב של הדור הזה, ובעיקר של אנשי החברה המערבית. אפילו אלה שזכו לגדול בבתים של שומרי תורה ומצוות מושפעים ומורעלים מאווירה רווית תאוות בכל מקום. ואפילו אם אין לאדם המערבי שום עיתון, טלוויזיה או רדיו בבית, הוא לא יכול ללכת ד' אמות ברחוב מבלי להיתקל בפרסומות ענק, בחלונות ראווה ובחוסר צניעות. אט אט, הוא מאבד לא רק את הרגישות ואת היהדות שלו, אלא עצם צלמו האלוקי. ואז מגיע הזמן שהמציאות טופחת על פניו וביום בהיר אחד הוא מוצא את עצמו טובע בים של חובות, חוסר בשלום  בית, בעיות בחינוך ילדיו ועוד. וכל זה למה? מכיוון שהתרחק ממקור הטוב והשפע למשך שנים מבלי שירגיש.
 
מאמרים נוספים בנושא:
הסיפור של דויד
אנרגיות  אלוקיות
לא יכול  לחכות
 
האם אנחנו אשמים? "אמר רבי חייא בר אבא, משל לאדם ולו בן אחד, רחצו וסכו והשקהו והלבישו וכסהו ותלה לו כיס דינרי זהב בצווארו והושיבו בפתח בית בושת, מה יעשה הבן שלא יחטא" (מדרש, ילקוט שמעוני, דברים א, רמז תשצז). רבים מאיתנו התחנכו בבתים לא דתיים, וחלקם אף בניכר בין שאינם יהודים, עם הטלוויזיות, מסכי הקולנוע ושקר החן והבל היופי של הוליווד. אמנם עשינו דרבים נעלים, למדנו, יש לנו תואר, פיתחנו קריירה ונלחמנו על אידיאלים, אבל המידות נשארו כפי שהן, שליליות ולא מתוקנות. וגם כשחזרנו בתשובה, עדיין, לא טיהרנו את עצמנו כראוי.
 
אינני צריך לדבר על אף אחד. למרות שחזרתי בתשובה ויגעתי בתורה ימים כלילות במסירות נפש גדולה, הוסמכתי כמורה הוראה בישראל ואף הייתי ראש כולל הוראה, חשבתי שאלך למנוחת עולמים עם אותה הפנימיות הלא-מתוקנת. קראתי ערימות של ספרי קודש המגנים את פגם הברית, אך תמיד שאלתי את עצמי: האם המחבר הקדוש זצ"ל של אותו ספר גדל בניכר? האם הוא ישב באוניברסיטה ליד אישה נאה? האם מישהו מבין את הניסיונות של הדור שלנו? הכל טוב ויפה עם כל ההטפות, אך איך אני יוצא מזה, תכל'ס למעשה? ברגע שקראתי שעלי להסתגף, להתענות כל שני וחמישי ולהתגלגל בשלגים, סגרתי את הספרים האלה. התורה הקדושה אומרת "וחי בהם" (ויקרא יח, ה). חיפשתי דרך לטהר את עצמי תוך כדי המשכת חיים נורמאליים, אך במשך שנים רבות לא מצאתי.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
עולם של אשליות
שליטה  במחשבות
קשר  אלקטרוני
 
כאן נכנסו רחמיו של הבורא עלינו בדמות ספרו של הרב שלום ארוש – בריתי שלום. ואני מדבר על אדם שלא גדל כאדם דתי, עם כפית של זהב. הוא עבד על מידותיו שנים על גבי שנים כדי להגיע ליצירת מופת זו. איש לא העניק לו את מדרגתו הנשגבת על מגש של כסף, הוא יגע ומצא תוך כדי עשרות שנים של זיכוך עצמי.
 
איננו צריכים לצעוד בשבילי היער הסבוך מבלי לדעת לאן אנו הולכים הרב שלום ארוש, בספרו בריתי שלום, מאיר לנו את הדרך, מגלה לנו את הסולם העולה מעלה, כאן ועכשיו, בדברים הכתובים בספר זה.
 
למה לכם לחכות למשיח? עם הספר בריתי שלום תגלו שהמשיח הפרטי שלכם כבר כאן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רזיאל

ד' תשרי התשע"ה

9/28/2014

הסםר בריתי שלום ספר באמת טוב. לא ספר של ידיעות בעלמא אלא ספר שמקבלים בו דרך עבודה מעולה. אם אתה עושה מה שכתוב והולך לפי הוראות הרב המחבר אתה ודאי תצליח להישמר והכל בשמחה גדולה הידועה אצל הרב ארוש. ממליץ בחום!!!

2. רזיאל

ד' תשרי התשע"ה

9/28/2014

ספר באמת טוב. לא ספר של ידיעות בעלמא אלא ספר שמקבלים בו דרך עבודה מעולה. אם אתה עושה מה שכתוב והולך לפי הוראות הרב המחבר אתה ודאי תצליח להישמר והכל בשמחה גדולה הידועה אצל הרב ארוש. ממליץ בחום!!!

3. רזיאל

ד' תשרי התשע"ה

9/28/2014

הספר “בריתי שלום” אני ממליץ מאוד על הספר הזה. הוא לא ספר של ידיעות שלעתים לא מועילות לאדם ואף מזיקות לו בעבודה על תיקון הברית, אלא ספר שמביא דרך עבודה מעולה, שבידי כל אדם לקייימה אם רק ירצה.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה