ברכות מאלף ועד תו

אתם מוקפים אבל לא בשוטרים, אלא בים של ברכות נפלאות ומתוקות, ואם תיתנו דעתכם עליהן לא תפסיקו לחייך. ככה זה עם ברכות מאלף ועד תו.

3 דק' קריאה

שירה בן דור

פורסם בתאריך 15.03.21

עצרו, אתם מוקפים!

 

לא, לא בשוטרים. במה כן? בשפע של ברכות אדירות שממלאות את חיינו.

 

אז אתם מבינים שאתם חיים בגן עדן? יופי. קיבלתם סיבה מספיק טובה לחייך.

 

בכל רגע נתון אתם יכולים לבחור אחת מהן – לפי סדר הא"ב או בזו שהכי מדברת אליכם עכשיו, ולהסתכל עליה מכל זווית אפשרית – כיצד היא משפיעה על החיים שלכם? מה היא הכניסה לתוכם? איזה שדרוג מדהים חוויתם מרגע שהיא הפכה להיות חלק מכם? מה זה עשה לכם ולסובבים אתכם? ותרימו לה בגדול עם תודה ענקית.

 

תנו דעתכם לכל הטוב שבורא עולם משפיע עליכם, לשפע הזה שעוטף אתכם 24/7 כשאנחנו הולכים, אוכלים, ישנים, או בפעמים בהן אנו בוחרים לא לראות או להתעלם מהן בגלל ניסיון או קושי שאנו חווים.

 

אחר כך? העלו חיוך ענק של סיפוק על הפנים. יש לכם סיבה טובה לעשות את זה כי גיליתם עכשיו שאתם עשירים. מה עשירים? מיליארדרים!

 

אתם יכולים לעשות את זה לבד, אתם יכולים לעשות את זה בשניים – ביחד עם בן/בת הזוג וליהנות מכל הברכות והשפע הזוגי, ואתם יכולים לעשות את זה בשניים פלוס – הילדים, שפע הברכות המשפחתי או עם החברים.

 

ואחר כך? לא לשכוח לומר תודה. זה חלק בלתי נפרד מהעניין.

 

אתם גם יכולים להדפיס את המאמר הזה ולתלות על המקרר, למסגר ולשים כתמונה על שולחן העבודה, בכניסה לבית, ובעיקר – לשתף עם כל מי שיקר לכם. לא כל יום מקבלים ברכות מאלף ועד ותו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אל תהיו עיוורים לברכות

תספרו את הברכות

חגיגה עם דרמה

יום מלא צבעים

מי הכי מסכן?

הדשא של השכן טעים יותר

בצעדים קטנים אל האושר

וחיו בעושר בלי אושר

תגיד, אתה מאושר?

הברכה שאחרי הכאב

קשיים כלכליים והברכה הגדולה

 

א – אמונה – המידה הקסומה שמקפלת בתוכה את כל המידות. היא זו שנותנת לנו להאמין באמת ובתמים שהכל טוב. להאמין בעצמנו ובבורא עולם. היא הכוח המניע והדוחף אותנו קדימה.

 

ב – בנייה – ויכולת לצמוח בכל תחום בחיים. אחרי שלב אחד אנחנו כבר 'בונים' על השלב הבא, רוצים להתקדם הלאה. בלי הברכה הזו איך אפשר היה להרים את כל בנייני החיים המקסימים שלנו?

 

ג – גבורה – כמה אומץ נדרש מאיתנו להתבונן על כל מה שיש לנו, נכון? ומה שיש לנו הוא גם לא תמיד מה שאנחנו רוצים או חושבים שצריך להיות לנו. לפעמים אנחנו רוצים דברים אחרים, אבל נדרש הרבה אומץ לומר תודה דווקא על מה שלא היינו רוצים.

 

ד – דיבור – חשבתם פעם על הכוח הנפלא הזה שמאפשר לנו לתקשר? שאנשים יבינו אותנו? שנבין אחרים? איזו עוצמה יש באמנות הדיבור!

 

ה – הקשבה – היכולת המדהימה הזו שבורא עולם נתן לנו היא לא עניין של מה בכך. לדעת להקשיב זו פעולה שנעשית עם הלב. עם האוזניים שומעים, אבל עם הלב מקשיבים. ולב, כמו שכולנו יודעים, הוא העיקר!

 

ו – ואהבת לרעך כמוך – לזכות במעלה האדירה הזו שהיא הכלל הגדול בתורה!

 

ז – זיכרון – איזה כיף לזכור כל יום את הברכות הנפלאות הללו כל יום…

 

ח – חברות – חברים טובים הם מתנה משמים, הם שם בשבילנו תמיד. מוכנים לעשות בשבילנו, להקשיב ולתמוך. שותפים לא רק לכיף והשמח בחיים, אלא גם לכואב והקודר שבהם. אז תרימו להם, תנו תודה על המתנה היפה הזו.

 

ט – טוב לב – בלי זה אי אפשר להתקיים.

 

י – יראת השם – משם מתחילה כל הצמיחה שלנו.

 

ל – לימוד ויכולת להתפתח – על כל רגע כזה צריך לומר תודה. שום דבר לא מובן מאליו! כל דבר שהשגנו הוא פרי של עמל, לימוד, השקעה ועוד.

 

מ – משפחתיות נפלאה – איזה כיף לקום כל בוקר לצד בן/בת הזוג, לשמוע את קולם של הילדים, ליהנות מהאהבה והחום שעוטפת אותנו המשפחה הקטנה והמורחבת, נכון? גם זה לא מובן מאליו בכלל!

 

נ – נתינה – שהיא המעלה הנפלאה מכל. תחשבו על זה, לחיות בלי לתת – איך אפשר? מה שמידה מתוקה כזו יכולה להוציא מאיתנו… המחשבה על זה גורמת לי אושר אינסופי.

 

ס – סובלנות וסבלנות – המצרכים היקרים לתקשר עם עצמנו ועם הסובבים אותנו.

 

ע – עין טובה – לראות את כל מה שיש לנו ולפרגן לסובבים אותנו. בלי להוציא אף אחד מהכלל.

 

פ – פרנסה טובה – שלא תחסר לנו לעולם. נאמר תודה על זו שבורא עולם נותן לנו, על היכולת ליהנות מעמל כפינו. להתפרנס בכבוד ובשמחה.

 

צ – צמיחה – אין דבר יותר מעצים מלדעת שיש לנו את היכול לצמוח בכל תחומי החיים כמו העצים והפרחים – גם אם עוברים תקופות של 'שלכת'. כי אחרי השלכת באה הפריחה הגדולה!

 

ק – קרבה – לעצמנו, לבני הזוג, למשפחה, לחברים ולבורא עולם.

 

ר – רעות – אחווה ואחדות. בלי הביחד אי אפשר להצליח. תשמרו עליהם – על הביחד והאחדות, הם נותנים כוח אדיר.

 

ש – שקט נפשי – שאין מחיר לו! כמה רוגע יש בשתי המילים הללו. כמה טוב הןם יכולות להוציא מאיתנו. איזו עשייה נפלאה הן מעניקות לנו. זו ברכה עצומה בפני עצמה.

 

ת – תקוות – שתמיד ימלאו אותנו ולא הייאוש חלילה, כי בלעדיהן אי אפשר להמשיך הלאה, אי אפשר לעשות את הצעד הבא. תקוות שעוזרות לנו להגשים את עצמנו, את החלומות שלנו, את היכולות והכישורים הנפלאים שקיבלנו,

 

ואחר כך אמרו – תודה (מתחילה בתו, אל תשכחו).

 

מאלף ועד תו יש לכם את כל הסיבות להיות האנשים הכי מאושרים עלי אדמות. וכל מילה מיותרת.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה