גלולת הקסם

כולם מדברים על גלולת הקסם שתעשה לנו את זה, רופאים, דיאטנים, מאמני כושר, ממציאי שיטות וסדנאות למיניהן, אבל הקסם העיקרי לא נמצא בגלולה אלא דווקא במקום אחר.

3 דק' קריאה

ג'ניפר וודוורד

פורסם בתאריך 15.03.21

במסע הבריאות שלי אני צועדת כבר כמה שנים. הוא יכול להיות ארוך יותר אם אתם מחשיבים את גיל ההתבגרות. אני כן. אפשר לומר שכבר מנעוריי אני מנסה "להיות בריאה", או מה שזה אומר. האמת, מרוב שצמד המילים הזה היה חמקמק נדמה לי שאף פעם לא באמת הבנתי מה המשמעות שלו. כשהוא חמק מבין אצבעותיי, לרוב, הוא השאיר אותי לתהות על זהותו וכוחו, והאם להיות בריאה זה באמת הדבר האמיתי…

 

הסתכלות על תמונות שלי משנים קודמות גורמת לי לחשוב כל פעם מחדש שזה באמת מה שצריך להיות – בריאים ומלאי חיוניות. אבל אלה מהדברים שאף פעם אי אפשר לדעת שיש לנו אותם עד שהם נעלמים.

 

זה מה שקרה לי בשנים האחרונות… הבריאות שלי פשוט נעלמה. איבדתי אותה.

 

מישהו ראה אותה?

 

הנשמות שלנו קיבלו בתים יפים להתאכסן בהם, הגוף שלנו, ואנו אמורים לתחזק אותם על הצד הטוב ביותר. לשמור עליהם ולדאוג לתפקודם. אלא שהטיפול האישי הזה בבית של הנשמה שלי היה חסר לי מאוד בשנים האחרונות. נכון, עשיתי כושר, אינסוף דיאטות, תכניות אימון, סדנאות תזונה, כדורים למיניהם ואפילו שייק פרוטאין מכל סוג אפשרי. עשיתי הכל חוץ מדבר אחד  – להזין את עצמי עם אוכל מזין ובריא – לא דיאטטי, ופעילות גופנית נכונה – לא כזו שתפיל אותי בסוף.

 

התוצאות ההתעללות וההזנחה של הגוף במשך שנים – עליה וירידה בין בלי אוכל וכושר גופני או עם דיאטות ואימונים קיצוניים – היו נזק פיזי ממשי. זה בעיקר השיעור הגדול שלמדתי על בשרי, ועדיין לומדת אותו. ועוד לא הזכרתי את הנזק הנפשי שרק עכשיו אני מעכלת אותו. כל הסיטואציה הזו הזיקה למצב הכלכלי שלי, לשקט והשלווה הנפשיים שלי, ואפילו הוסיפה לחצים ברמות שונות במערכות היחסים בחיי.

 

עברתי ניתוחים. אני נמצאת בטיפול פיזי על בסיס קבוע. יש לו רופאה נטורופתית שעושה כל שביכולתה לעזור לגוף המבולבל שלי לצרוך שוב וויטמינים ומינרלים. רופא הלב אצלו אני מטופלת ניסה לעבוד איתי על הנזק שנגרם ללב. יש לי משפחה שמעודדת אותי לקבל החלטות טובות. יש לי את המקורות החיוניים ללמד את עצמי בדרכים הטובות להחלים פיזית. בשנים האחרונות אני מוקפת בצוות אנשים מדהים שמנסים לעשות את הטוב ביותר בשבילי ולעזור לי. ללא ספק, כולם מדהימים ומהווים שיעור מאלף בחמלה ואכפתיות לזולת.

 

אבל היה חסר לי את הדבר העיקרי בכל התהליך, את בורא עולם.

 

איך אני יכולה לומר את זה? הרי אני בעסק של האמונה כבר עשר שנים! וגם ברור שהכנסתי את עניין הבריאות שלי לתפילות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

חולים? קיבלתם צו שמונה!

האלף-בית של החיים

אני ערב לו

כואב? מה זה אומר?

רק כשכואב?

עסקה כפולה

פעולות פשוטות לבריאות טובה

טבעי הכי בריא

האזורים הכחולים

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

זה הכרחי, כושר רוחני!

פרופסור שמחה

 

אבל בורא עולם פקח את עיניי למשהו נפלא באותו יום – בכל אותה תקופה חיפשתי את גלולת הקסם שתעלים את כל הבלגאן שנהיה בבריאות שלי. אולי איזה תבשיל שאכין, משהו שאני יכולה לעשות או לרקוח שירפא אותי (ואם אפשר כמה שיותר מהר).

 

והרשימה הייתה לא קטנה…

 

מים עם לימון בבוקר, עדיף חמימים ואפשר להוסיף פלפל אדום. זה אמור לחזק איתי.

 

ירקות ירוקים ופרוטאין, וזהו. זה אמור להחזיר אותי למסלול.

 

שומנים. אני לא מקבלת מספיק שומן אז הוספתי אבוקדו ושמן קוקוס לכל דבר.

 

ויטמינים. לא מקבלת מהגוף אז קדימה, להוסיף בצורה מלאכותית ולפעמים גם דרך הווריד.

 

מיץ. אני צריכה עוד חומרים מזינים. אעשה מיץ מכל דבר אפשרי.

 

אתם מבינים? זה רק חלק מהרשימה הארוכה שאימצתי לעצמי, אבל חלק מספיק טוב שאמור לעזור לי.

 

בקיצור, התפללתי לבורא עולם "אבא יקר שלי, תרפא אותי בבקשה!" ואז הדחף לעשות משהו התגבר, "את יודעת, ג'ניפר" אמר לי הקול הערמומי הזה מבפנים, "רק למקרה שהתפילה לא תעבוד, תמשיכי לחפש את גלולת הקסם הזו שתהפוך אותך לאדם בריא במן קסם שכזה…"

 

בספרו בגן האמונה הרב שלום ארוש כותב, שאם בורא עולם החליט שאדם יהיה חולה במשך שבוע, אז שום טיפול בעולם לא יעזור לו ויזרז את ההחלמה שלו (וידועים דברי חז"ל שלייסורים יש זמן קצוב!). וגם ההיפך נכון – אם הקב"ה החליט שהאדם יחלים, למרות או נגד כל ההיגיון הרפואי – אז הוא יחלים ואפילו במהרה וישאיר כמה פיות פעורים.

 

הרשו לי לגלות לכם סוד: שנים אני קוראת את הפסקה הזו כל פעם מחדש והיא אף פעם לא חלחלה לתוכי, עד שבורא עולם פקח לי את העיניים וגרם לי להבין עד כמה אני משכנעת את עצמי כל פעם מחדש שיש איזו גלולת קסמים שתרפא אותי.

 

הרב ארוש אומר שהטבע לא משחק כאן תפקיד, בהחלמה של האדם, ברגע שאדם נוגע גם בחלק הרוחני של החולי – בסיבה הרוחנית שגרמה לגוף לחלות, המחלה נעלמת.

 

אז במציאות, יש נוסחה נפלאה להיות בריאים:

 

התבודדות (תפילה אישית)

תשובה (חרטה על מעשינו)

לאכול אוכל בריא ומזין

לעשות כושר

 

ואחרי שגיליתי את הנוסחה הזו אני כבר לא מחפשת את גלולת הקסם.

 

למה? כי אין דבר כזה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה