גלידת תות-בננה קלת הכנה

מתכון לגלידה ביתית קלת הכנה, שעשויה מחומרים טבעיים ולא דורשת מכונת גלידה או ציוד מתוחכם אחר – רק בלנדר, מקפיא ביתי סטנדרטי וקצת סבלנות.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 23.02.23

גלידת תות-בננה קלת הכנה

 

זמן: 20 דקות + לילה | רמת קושי: קל | חלבי/פרווה

 

מתכון לגלידה ביתית קלת הכנה, שעשויה מחומרים טבעיים ולא דורשת מכונת גלידה או ציוד מתוחכם אחר – רק בלנדר, מקפיא ביתי סטנדרטי וקצת סבלנות.

 

כשהייתי ילד, אי שם במאה הקודמת, לא הייתה גלידה שלא טעמתי. זה לא היה קשה מדי כי באותם ימים היו מעט אפשרויות – פחות גלידריות, פחות טעמים, ואפילו הגביעים היו הרבה יותר קטנים.

 

הייתי בוודאי בן 6 או 7 כסיפרו לי שאפשר להכין גלידה מבננות, והייתי משוכנע שצוחקים עליי. לא יכולתי לראות את הקשר בין פרי יומיומי ופשוט לבין המאכל הקר והקסום. וגם היום משעשע לראות אנשים נדהמים לגלות שהגלידה הביתית שהגשת להם עשויה מבננות.

 

אפשר לסכם את המתכון במשפט: מעכו בננות והקפיאו אותן. או הקפיאו קודם ורסקו אחרי, אם יש לכם בלנדר. לבננות הקפואות אפשר להוסיף עוד מרכיבים שיעניקו להם טעמים, מרקמים וצבעים, אבל הבסיס לכל זה הוא הפלא הישן: בננות קפואות ומרוסקות מקבלות מרקם של גלידה.

 

אפשר להוסיף כמעט כל פרי שאוהבים; ממתיקים טבעיים כמו תמרים, סילאן או מייפל (למרות שאין בהם צורך אם אתה לא אוהבים את הגלידה שלכם מתוקה מאד); תבלינים כמו קינמון, ציפורן או הל ועוד.

 

הקפאה ארוכה (מעל ל-5-6 שעות) ותוספת של פירות עם ריכוז נוזלים גבוהה, תיצור מרקם שמזכיר יותר סורבה. הקפאה קצרה יחסית 2-3 שעות תיתן גלידה במרקם רך יותר, שתימס מהר יחסית, אבל יש אנשים שהכי אוהבים אותה ככה. אפשר גם להקפיא מחדש ו/או לרסק שוב בבלנדר.

 

אם אתם רוצים את הגלידה במרקם שמנתי יותר, תוכלו להוסיף מעט שמנת מתוקה, חלב מרוכז או יוגורט שמן. אם אתם מעדיפים גם לשמור על הגלידה פרווה/טבעונית, אפשר להוסיף מעט טחינה, חמאת בוטנים או קרם קוקוס.

 

בקיצור: אין ברירה אלא לנסות, שוב ושוב, עד שתמצאו את הטעמים והמרקמים האהובים עליהם. אבל המתכון שלפניכם ילמד אתכם את הבסיס, ובכל מקרה התוצאה תהיה נהדרת.

 

 

המצרכים

 

לגלידת בננה:

  • 250 גרם בננות (מקולפות)
  • 2 כפיות חלב/שמנת מתוקה/יוגורט שמן/קרם קוקוס

 

לגלידת התות:

  • 160 גרם בננות
  • 90 גרם תות שדה מנוקה
  • אופציונלי: 1 כפית שמנת מתוקה/יוגורט שמן/קרם קוקוס

 

אופן ההכנה

1. יום קודם (או לפחות 8 שעות לפני): מנקים את התותים היטב וחותכים אותם לחצאים. מכניסים לכלי אטום ומעבירים להקפאה. חותכים כל בננה לרוחב ל-6-7 חלקים, ומקפיאים באותו אופן.

 

3. גלידת הבננה: מכניסים 250 גרם מהבננות הקפואות לבלנדר עם החלב/שמנת מתוקה/תחליף צמחי ומעבדים קצרות. ייתכן שיהיה צורך לערבב באמצע את תוכן מיכל הבלנדר עם כף או לקקן ולחזור על הפעולה (הימנעו מעיבוד יתר). מעבירים לכלי אחסון ומחזירים למקפיא.

4. גלידת התות: מכניסים את הבננות הנותרות והתותים הקפואים לבלנדר ומעבדים בצורה דומה.

בשלב זה אפשר להוציא את גלידת הבננה מהמקפיא, ולהגיש מייד, או עדיף – לתת לשתי הגלידות להתייצב במשך שעה-שעתיים ואז להגיש.

 

אפשר לפזר למעלה פירות חתוכים, להגיש עם רטבים מתוקים, קצפת, דובדני אמרנה, אגוזים או שקדים קלויים וכו’.

 

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה