גליליות ופל במילוי קרם קפה

הארטיק-ופל-גלידה של שף קונדיטור זיו סנדלר! אוהבים את הקיץ? הנה מתכון לילדים ולמבוגרים לארטיק-ופל לקינוח מושלם ולימי הקיץ החמים.

2 דק' קריאה

זיו סנדלר

פורסם בתאריך 15.03.21

אני לא מכיר משפחה בה לא נהוג לעשות ארטיקים ביתיים מכל מיני סוגים וטעמים. כשהייתי קטן, ארטיק לימונדה היה האהוב עלי. חלק גם מקפיאים מעדנים שונים כדי להכין ארטיקים יותר גלידתיים. היום, כשיש שפע של חומרי גלם מיוחדים בכל סופר גדול, אפשר ממש להשתגע. לפני עשרים שנה, לא יכולנו לדמיין שנוכל להכין בבית, כילדים, בפשטות, ארטיק-ופל במילוי קרם בציפוי שוקולד. לפחות לאוזניי כילד של פעם זה נשמע כאילו קניתי צוללת מעופפת.

 

אנחנו כבר לא ילדים, אבל ארטיקים וגלידות זה עדיין תענוג לקיץ. לכן הבאתי גרסה בוגרת יותר אך קלה באותה מידה של ארטיק-ופל-גלידה-מצופה. תיהנו ותתחילו ללקק.

 

מצרכים:

1 חבילת גליליות ריקות (במחלקת האפייה של כל סופר גדול)

1 פחית קרם קוקוס לאחר לילה במקרר

200 גרם שוקולד מריר 60% ומעלה

50 גרם / רבע כוס סוכר

30 גרם/ 6  כפות שמן קוקוס

כף גדושה קפה נמס / 2 שוט אספרסו

מקלות ארטיק/שפודי יקיטורי

אגוזים מסוכרים שבורים לקישוט

 

אופן הכנה:

 

1. פותחים את פחית הקרם קוקוס מצידה התחתון ושופכים לסיר את הנוזל השקוף, את הקרם הלבן הסמיך מחזירים למקרר בינתיים.

 

2. לסיר מוסיפים את הקפה והסוכר, מרתיחים. מכבים את האש. מוסיפים 50 גרם מתוך השוקולד, מערבבים עד שאחיד. מוסיפים 3 כפות שמן קוקוס, מערבבים עד שאחיד. מעבירים למקרר לקירור מוחלט.

 

3. בקערת מיקסר עם מטרפה מקציפים את הקרם הלבן הסמיך שנשאר בפחית קוקוס עד שנוצר קצף יציב. מוסיפים את קרם השוקולד הקר למיקסר, טורפים עד שאחיד.

 

4. בעזרת שק זילוף ממלאים כל גלילית ופל, תוקעים מקל/שיפוד במרכז כל גלילית ומקפיאים ל-4 שעות.

 

5. על בן מארי (סיר קטן עם כוס מים שעליו מניחים קערה עמידה בחום) ממיסים את שארית השוקולד והשמן קוקוס, מערבבים מדי פעם שלא יישרף.

 

6. מכינים מגש עם שכבת שברי אגוזים דקה. טובלים כל גלילית בשוקולד, מנערים להפטר מעודפי השוקולד, מניחים על שברי האגוזים. חוזרים על הפעולה עם כל הגליליות. שומרים במקפיא בקופסה אטומה עד חצי שנה.

 

קרדיט צילום: שרית גופן.

 

 

 

* * *

זיו סנדלר,  שף קונדיטור מזה 15 שנים. את דרכו החל אצל האנס ברטלה, שם למד את רזי המקצוע, והמשיך משם לעבוד בקונדיטוריות שונות ביניהן בליקר בייקרי ולחם יין. את המעבר מקונדיטוריה חלבית לטבעונית עש מתוך לימוד עצמי וניסיון רב. בשנת 2014 פתח ביחד עם שותפתו נטע אירדם את seeds – פטיסרי טבעוני קטנטן וחמים במרכז תל אביב. בסוף השנה החנות תיסגר וניתן יהיה להשיג את המוצרים בחנויות הנבחרות ולהגיע לסדנאות אפייה בביתו של השף.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה