דברו על זה: הדרך לזוגיות מושלמת

רוצים ליהנות מזוגיות מושלמת? להרגיש מאושרים באמת ולא רק כמו הזוג מהאגדות? יהודית חנן מעניקה לכם כלי שיהפוך את הביחד למציאות מנצחת!

2 דק' קריאה

יהודית חנן

פורסם בתאריך 16.03.21

לא מזמן טיפלתי בזוג שהצליח לפתח נוסחה הרסנית לריבים שהשאירו אותם מלאי זעם ותסכול, מדוכאים ועם הרבה מחשבות על לפרק את החבילה. 

 

זאת הייתה שגרת הריבים שלהם: האישה מתעצבנת, הופכת להר געש של רגשות ומשחררת את הלבה הרותחת של הכעס עם צעקות. הבעל, שהיה המום מהלחץ הרגשי של אשתו, מהמבט על פניה ומהמילים הפוגעניות שהייתה יורה לעברו, היה פשוט נסגר. קופא על מקומו. חוסר היכולת שלו להגיב גרם לאשתו להפוך יותר אגרסיבית מה שגרם לו לשקוע עוד יותר בתוכו ולסרב להיות מעורב, ולפעמים אפילו היה יוצא מהבית. בשורה תחתונה, שניהם היו אומללים.

 

אבל תראו איזה נפלא אבא שבשמים, בורא עולם, שהכין לזוג הזה את הנוסחה המושלמת להצלחת הזוגיות והצמיחה האישית שלהם!

 

הצעד הראשון היה ליצור מודעות של איך כל אחד מהם צריך להגיב ולהתמודד עם קונפליקטים, ולבחון את הטוב והרע בסגנון של השני על מנת לפתח דרך טובה יותר לתקשר.

 

במשפחה של האישה, הצעקות אחד על השני היו דרך לבטא את עצמם. ואחרי שהמתעמתים שחררו קיטור אחד על השני הגיע שלב הדמעות, ההתנצלות והסליחה. זאת בהחלט לא דרך בריאה ונכונה וממש לא נעימה, אבל הם לפחות ביטאו את עצמם.

 

במשפחה של הבעל, הוויכוחים היו טאבו. העימותים היו נמנעים בכל מחיר, גם בזה של הפנמת הרגשות ואי שיתוף במה שעובר על בני הבית. המצב הזה הוביל לרכילות נוראית במשפחה ומתח עצום שהצטבר מתחת לפני השטח, אבל על פני השטח הכל היה כביכול רגוע. אף אחד לא התעמת עם מישהו פנים אל פנים. 

 

האישה גילתה נכונות להפסיק להתנהג בדרמטיות, והבעל היה מוכן להתמודד עם הפחד מלהיות נוכח ולא לברוח או להתכנס בתוך עצמו. 

 

מאמרים נוספים בנושא:

לראות טוב: תהפכו את זה למקצוע!

אחד ועוד אחד

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן
למה התאהבנו? שאלה טובה!
סוד הזוגיות המוצלחת
איך נשמור על זה?

שותפות מלאה

שפת הלב

 

למפגש הבא הם הגיעו עם תכנית נפלאה. האישה כתבה על דף רשימה של דברים שהיא רוצה שבעלה יאמר, כשהיא מתחילה להגיע לאותה דרך ללא מוצא. הנה שלושה דברים מתוך הרשימה:

 

תירגעי, אני לא הולך לשום מקום עד שנפתור את העניין.

אני אוהב אותך ואני מבין שאת בצער.

בואי נשב, נשתה קפה ונדבר על זה.

 

במילים אחרות, האישה הייתה זקוקה לערבות לכך שבעלה יישאר עד שהם יפתרו את העניינים ביניהם, ולא יברח או יתכנס בתוכו כפי שנהג לעשות. בנוף, היא גם רצתה לדעת שהוא אוהב אותה למרות ההתפרצויות שלה. הבעל היה מוכן לומר לה את הדברים האלה, אבל היה קצת מודאג שמא זה יישמע טיפשי ומעושה. אחרי הכל, הוא אמור לקרוא שורות מתוך דף. הסברתי לו שבהתחלה, כשעושים דברים חדשים, זה מרגיש קצת לא נוח אבל בסוף זה יותר נעים ובא ממקום עמוק ואמיתי.

 

חלקה של האישה היה להסכים למה שהוא אומר לה, אותם משפטים שהיא רשמה, להירגע ולדבר בווליום נמוך יותר. כי היא לא יכולה לתת לו חוקים שהיא עיצבה ולסרב לפעול על פיהם. 

 

הבעל היה צריך להבטיח לאשתו שהוא לא יתלונן או ידבר עליה במשפחה שלו, דבר שגרם לה צער רב. הוא הבין שחיי הנישואין והזוגיות שלהם הם לא נחלת הכלל וגם לא נושא לשיחה עם המשפחה שלו, או כל אדם שאינו מוסמך לייעץ בנושא. היא בתמורה אפשרה את חידוש הקשר עם אחיו, שנותק בעקבות סכסוכים ביניהם והתפרצויות של האח עליה.

 

הבעל, כפי שסיפר לי לא מזמן, אמר לי שהם מתפללים להצלחת הנוסחה שהם קיבלו לתקשורת נכונה ולהתנהלות אנושית בזמן ויכוחים, כל אחד בנקודות שהוא צריך לטפל.

 

אז תרשמו לכם: אומץ, נאמנות והרצון לגדול ביחד – אלה דברים ששום זוגיות לא תשרוד בלעדיהם!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה