דוקטורט באמונה

לפני שנה הוא פוטר ממקום עבודתו. היום, כשהוא בן 28 בלבד, הוא עם תואר בתחום המשפחה. אבל יותר מכל, יש לו דוקטורט בתחום הכי נכסף: באמונה!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

לפני שנה הוא פוטר ממקום
עבודתו. היום, כשהוא בן 28 בלבד,
הוא עם תואר בתחום המשפחה.
אבל יותר מכל, יש לו דוקטורט
בתחום הכי נכסף: באמונה!
 
 
העולם משתנה בקצב מסחרר. כל יום כותרת חדשה מרעידה את העולם – עוד משבר מרעיד-אדמות עומד להתרחש, סוריה וטורקיה רגע לפני מלחמה? טרוריסטים של ארגון אל-קעידה מיירטים טילים על הנגב ממצרים, האסלאם הרדיקאלי ממשיך לעשות כותרות ותפניות, והתרחיש הממש לא רצוי – פעולה צבאית עם איראן – נראה קרוב מתמיד. אף אחד לא יודע מה צופן המחר.
 
אבל בשקט בשקט, מאחורי הקלעים, מהפיכה משנת-עולם מתרחשת מתחת לאף של כולם. האמונה מתפשטת בעולם כמו אש בשדה קוצים.
 
בשבוע שעבר חזרנו – צוות ברסלב ישראל – מנסיעה בת 18 ימים מארצות הברית, ושבועיים לפני כן מהמזרח הרחוק, שם נפגשנו בכנס גדול עם בני נח שחיים על פי ספרים ודיסקים בנושא האמונה – ספריו של הרב שלום ארוש, וכן עוסקים בהפצתם. בארצות הברית היינו באינדיאנה, טקסס, ג'ורג'יה ובעוד כמה מדינות, שם פגשנו עוד משפחות של בני נח שמחפשות חיים של משמעות, חיים רוחניים עם אמונה.
 
וזה לא הכל. פגשנו המון יהודים שהחיים לא האירו להם פנים והיום חיים את החיים המתוקים של היהדות והאמונה. אנשים שאתמול היו אחוזי תזזית, כמעט מטורפים בגלל בעיות שחוו בחייהם, מלאי חרדות, חששות ופחדים, היום טועמים בפעם הראשונה בחיים את טעמו של השקט הנפשי שכל אדם מייחל לעצמו, את נתיב האמונה והשלווה בחיים.
 
לעשות, או לחכות שאלוקים יעשה?
החיוך של הרב שלי
אומץ של אישה אחת
אישה מאמינה בודדה
 
בעיקר התרגשתי מאדם בשם אייזק פריין, מי שהציג אותי לפני הקהל באחד הכנסים הגדולים במיאמי שם הרציתי. אייזק בסך הכל בן 28 ואו-טו-טו עם תואר דוקטורט בתחום ריפוי וייעוץ בחיי הנישואין והמשפחה. לפני כשנה הוא פוטר ממקום עבודתו כיועץ משפחתי. הוא סיפר לי שהוא הרגיש שהחברה בה הוא עובד נוהגת במטופלים כמו במספרים ולא כמו בבני אדם, מה שגרם למתח בין הממונים לבינו. כתוצאה, הוא פוטר ללא כל התראה.
 
אבל, כמו שכולם יודעים, בורא עולם עושה הכל לטובה! אייזק היה נחוש בדעתו לסיים את הלימודים לתואר הדוקטורט בתחום חשוב זה, כשהוא מתבסס על עקרונות האמונה שהוא למד מספריו של הרב שלום ארוש.
 
אייזק אומנם חדש בתחום הרוחניות היהודית, אך כמו שאמר לקהל בשיחת ההקדמה: "היום, אני בן אדם שונה!". הוא פיתח קשר מיוחד עם בורא עולם, בעיקר אחרי שגילה את העוצמה והכוח הטמונים בתפילה האישית – ההתבודדות של רבי נחמן מברסלב.
 
על הפיטורין אמר אייזק: "כשפוטרתי, חשבתי שעמדתי בניסיון הזה די טוב. כשקראו לי להגיע למשרדו של המנהל אמרתי לעצמי 'אייזק, אתה יודע שיכול מאוד להיות שעומדים לפטר אותך, או שאתה עומד לשמוע משהו שממש לא תאהב, אז קח את זה כמבחן באמונה'. בכל אופן, שלושת המנהלים הבכירים שישבו שם בשבילי היו רק שליחים של השם והבנתי שהשם הוא זה שמפטר אותי. את המשרד עזבתי עם חיוך על הפנים".
 
אמונה, אסטרטגיה לשלום
אמונה  ואחדות
אמונתו של הלא מאמין
 
היום, לא רק שהוא עם תואר הדוקטורט ביד, אלא גם קיבל הצעת עבודה בחברה הרבה יותר טובה עם תלוש משכורת יותר מחייך מהקודם. כל זה קרה בדיוק שבעה ימים אחרי שסיים לקרוא את הספר בגן האמונה (אותו העביר לחבר, שהעביר לעוד חבר, שעודד את אחיו ואימו ועוד אנשים רבים… ראו איזו זכות!). ולא רק, כמו שציינתי, אייזק מרבה לקרוא את ספריו של הרב שלום ארוש שוב ושוב, לכן הפך למומחה עם ידע רב רק מהספר בגן השלום. שעת התבודדות ואמירת התיקון הכללי הם חלק בלתי נפרד מסדר היום שלו. "צפיתי בשיעורי האון-ליין של הרב לייזר ברוידא שמשודרים באתר ברסלב ישראל בכל יום רביעי, ציינתי לי בראשי פרקים, למדתי ושיננתי שוב ושוב. ספריו של הרב שלום ארוש שינו את חיי מן הקצה אל הקצה".
 
לא תשמעו מכל אדם עם דוקטורט בתחום הפסיכותרפיה אומר "אחרי שלמדתי את דבריו של רבי נחמן מברסלב, אני יכול לומר באמת ובכנות, ש'מצאתי את שאהבה נפשי' – וזה בורא עולם. אני לא מפסיק להודות לבורא עולם על המשפחה שהוא נתן לי, על העבר-הווה-עתיד של העם היהודי, על רבי נחמן, על רבי נתן מברסלב, על הרב שלום ארוש והרב לייזר ברודי שגרם לאינפורמציה חשובה זו להיות מובנת ונגישה גם לדוברי השפה האנגלית. אני מתפלל שאשתמש בכל מה שלמדתי כדי לעזור לאנשים בהם אני מטפל".
 
אז אמונה, כמו שאתם רואים, היא הדיל האמיתי. מן הראוי שנלמד כולנו מהפרופסור לאמונה – הרב שלום ארוש שליט"א, כי אז בהחלט נוכל לעשות את התפקיד שלנו בעולם הזה על הצד הטוב ביותר, ואת האמונה נוכל לפגוש בכל נקודה על הגלובוס, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה