דור המשיח

במקום לתכנן משימה נועזת ומסוכנת כדי לפוצץ את הטילים האלה, דבר שיגרום למלחמת עולם שלישית ח"ו, על עם ישראל לפנות אל השם יתברך ופשוט לזעוק אליו.

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

במקום לתכנן משימה נועזת
ומסוכנת כדי לפוצץ את הטילים
האלה, דבר שיגרום למלחמת עולם
שלישית ח"ו, על עם ישראל לפנות
אל השם יתברך ופשוט לזעוק אליו.

גוג ומגוג – פרק 2

ישנו דבר המדאיג אותי מאוד, בעקבות המצב בו אנו נתונים  בימים אלה והוא, שעם ישראל נמצא בתרדמה רוחנית, וכתוצאה מכך איבדנו את הרגישות שלנו.

למשל, פעם כאשר חייל ישראלי נהרג בעימות עם האויב בגבול, כל המדינה בכתה והתאבלה. עכשיו, כאשר מחבל מתאבד מתפוצץ והורג אנשים, אז הציבור כבר בקושי מניד עפעף. אמנם כואבים את מה שקורה, אבל לא עובר זמן רב וכולם חוזרים לשגרה. או כאשר פעם בחורה יהודיה החליטה להינשא עם מישהו מדת אחרת, אז כל העם היהודי היה בהלם, כל אחד הביע תסכול וכאב כאילו הייתה זו בתו שלו. אבל היום?! את מי בכלל מעניינים נישואי תערובת? את מי זה מעניין שאנשים מתים? לאן נעלמה הרגישות שלנו? אכן, זהו הדבר העיקרי עליו דיבר רבי נחמן מברסלב – אנחנו בגלות, גלות רוחנית.

אף אחד כבר לא זועק להשם יותר. אנשים איבדו אמונה אף בכוח התפילה. מעט אנשים דבקים באמונה, באמונה האמיתית, כפי שהאמינו אבותינו. אנו בסכנת הפסד בקרב, ולא מדובר בסכנה של מלחמה גשמית-פיזית, אלא רוחנית. זה האיום של גוג ומגוג – ענן גרעיני של כפירה שהורס את האמונה. התפילות שלנו, כוח הקדושה שלנו – הדיבור הטהור והקדוש שנותן לנו את הכוח למשול במלאכים – נמצא בגלות. בנוסף לכך שאנו צריכים להתגבר על האויבים שלנו, האויב העיקרי – שהוא היצר הרע וחילותיו, כאשר איראן והחמאס הם חלק גשמי וקטן ממנו – מאיים על עצם קיומנו.

אני פוגש כל כך הרבה אנשים שניסיונות החיים, הסבל והמצוקה גורמים להם להשתגע ממש, וכתוצאה מכך הם מאבדים את האמונה. רבי נחמן מברסלב אומר לנו שהמלחמה למעשה עוסקת במבחן האמונה – כיצד נאחז באמונה גם בזמנים קשים אלה.

הדרך היחידה בה נוכל לנצח היא רק בעזרת חיזוק האמונה שלנו. להאמין שלא משנה מה קורה, השם יתברך עושה את הכל לטובתנו הנצחית. השם לא מעניש, הוא נותן לנו קשיים כדי שנוכל לתקן את הנשמות שלנו.

בכל פעם כשאנו מתמודדים עם קשיים בחיינו עלינו לקבלם באמונה, ולומר: "השם, אתה צדיק על כל הבא עלי! אבל השם, אנא רחם עלי, למרות שלא מגיע לי כלום ואני לא ראוי לכך…"

ברגע שאנו מקבלים את הדין באהבה – כלומר מצדיקים עלינו את הדין – אז נוכל לבקש רחמים. אולם, עלינו לאחוז חזק באמונה. אנו חייבים להתחנן אל השם כדי שיחזק לנו את האמונה. השם יתברך רוצה מאוד לחזק לנו את האמונה, אבל עלינו לדעת שהאמונה היא האוצר של השם, אוצר אותו הוא לא נותן בקלות. לכן, עלינו לעבוד קשה כדי להשיגו. וברגע שנשיג אותו, נדע שבזאת ניצלנו.

העמקת האמונה והקשר שלנו עם השם יתברך היא המטרה העיקרית שלנו עלי אדמות, ויותר מן הכל, השם רוצה שתהיה לנו אמונה.

השם רוצה להעניק לנו מאורו – את האמונה. אולם, ככל שהיצר הרע שולט באדם, גורם לו לעשות עבירות והופך אותו לעבד לגופו, לרדוף אחרי תאוות והבלי העולם הזה, אזי אמונתו נחלשת. וכאשר האמונה נחלשת, הכלי הרוחני של האדם – שהיא הנשמה – כבר אינו יכול להכיל את האור האלוקי. אז, השם מסתיר פניו ממנו, אחרת הוא פשוט יביא למותו של אדם זה, מכיוון שנורת 40 וואט אינה יכולה להכיל זרם חשמלי ישיר של 2000 וואט. וכאשר השם מסתיר פניו, כאשר השם, כביכול, עוזב את האדם הזה, צרות רבות לפתע צצות בחייו, כי ברוחניות אין דבר כזה הנקרא ריק. ברגע שאור השם נעלם מאדם כזה, אז האפילה והחושך של היצר הרע ממלאים את המקום. לכן, כפי שלימדו אותנו חז"ל, אין ייסורים ללא עוון, ומעשיו הפגומים והמקולקלים של האדם הם אלה הגורמים לו סבל.

אם חוסר אמונה גורם לסבל כה רב, אז ההיפך – חיזוק האמונה מוביל את האדם לישועה המיוחלת. יש לך בעיה? בעצם, למי אין? לכן פנה אל השם, זעק אליו שיעזור לך – דבר איתו, הפצר בו, התחנן בפניו! בדיוק כפי שהצדיקים זוכים למשול במלאכים בדיבורם הקדוש, כך השם מאפשר לאותם אנשים בעלי אמונה לבקש, פשוטו כמשמעו, כל דבר שהם רוצים. השם עוזר לאנשים שבוטחים בו גם כאשר המצב נראה חסר תקווה, כשהייאוש מאיים, כשהם הודפים פתרונות דרך הטבע – על כאלה אני יכול לספר לכם ימים שלמים…

הסבל שלנו מגיע מסבל האמונה. כלומר, חוסר האמונה גורם לכל הסבל. רבי נחמן מברסלב צפה כבר אז – שזאת תהיה מלחמתו של דור המשיח. זה נכון, הרבי ראה כל אחד מאיתנו – את כל האתגרים והניסיונות הקשים העוברים עלינו – על כל פרט ופרט – בעיות כלכליות, התאווה הנוראה לכסף ולחומר, חינוך ילדים, שלום בית, טרור, צבא, מלחמה – רבינו ראה את כל הסבל שיעבור על כל אחד מאיתנו.

מלחמת גוג ומגוג היא מלחמה נגד האמונה – האמונה שלנו – ולא נגד הטילים הגרעינים של איראן או הטילים של החמאס או המתאבדים הנשלחים מטעמם להתפוצץ ברחובותינו. לכן, במקום לתכנן משימה נועזת ומסוכנת כדי לפוצץ את טילים אלה, דבר שיגרום למלחמת עולם שלישית ח"ו, על עם ישראל לפנות אל השם יתברך ופשוט לזעוק אליו.

אחד הסימנים הבולטים והידועים במלחמת גוג ומגוג – שהיא רוחנית כמובן, הם הסמים. מגיפה בינלאומית שהתפשטה והשפיעה על עם ישראל בכל רחבי תבל. במקום להתמודד עם האתגרים בחיינו בעזרת האמונה – כי כידוע, אמונה אמיתית מנטרלת לחץ, חרדות, דיכאון, ואת כל אותם רגשות שליליים – אנשים פשוט מעדיפים לסמם את עצמם, להכניס את עצמם למצב של ערפול החושים וטשטוש הדעת ורק לא להתמודד. ואין מדובר רק בסמים האסורים – הבלתי חוקיים, אלא אף בסמים הניתנים כמרשמים מפסיכיאטרים וכו’. סמים הורסים את האמונה!

אמונה היא הכוח בעזרתו אדם מצליח להתמודד, וככל שהאמונה חזקה, ככל שהאמונה הופכת לחלק בלתי נפרד מהאדם וממהותו, כך הקשר שלו עם השם יתברך מתגבר ומתחזק יותר, כך הוא מסוגל להתמודד. אולם במקום להתמודד, קורבנות המלחמה הזאת – מלחמת גוג ומגוג – אותם אנשים חסרי אמונה – בורחים אל הסמים.

מלחמת גוג ומגוג היא מאבק של אחיזה באמונה. רבי נחמן אמר באחת משיחותיו (שיחות הר"ן לה) שזאת המלחמה האחרונה, ורק מעטים יצליחו להחזיק עצמם, וכלשונו: "אשרי מי שיחזיק עצמו באמונה באלו העיתים", כי "זה יהיה הניסיון קודם ביאת משיח – שיתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים באמונה. ומי שיזכה לעמוד בניסיון ויישאר קיים באמונתו אשרי לו ויזכה לכל טוב המעותד לבוא לנו במהרה בימינו…".

רבי נחמן סיפר פעם סיפור, שכל הנשמות באו אל כסא הכבוד וטענו בפני השם: "השם, מה יהיה הסוף של כל הגלגולים האינסופיים שלנו בעולם של מטה? התגלגלנו אינספור פעמים, ומי מבטיח לנו שבגלגול הבא נהיה טובים יותר? שנקיים את השליחות שלנו? נשמות רבות מאיתנו לא הצליחו אפילו להגיע למנוחתן הנצחית. השם, זה סבל נוראי".

רבי נחמן מסביר שהשם אכן הקשיב לאותן נשמות, ואז פסק: "בסדר, לא אשלח אתכן לגלגולים נוספים. אתן מוכנות לקבל על עצמכן תיקון סופי? טוב. אם כך אשלח אתכן לדור האחרון לפני המשיח – מבחן האמונה שלכן יהיה קשה ומייסר. חלק מכן תצלחנה. כל העולם יהיה נגדכן ורובכן תושמדו, תמותו מוות רוחני. אבל, אלו מכן שיחזיקו חזק באמונה, למרות השכנועים הרבים שם למטה שהעולם נוהג אחרת – בלי אמונה – למרות הצער, הסבל והייסורים, כשכל העולם יעמוד נגדכן, תקבלו על עצמכן את התיקון הסופי! תגיעו אל העונג העילאי המובטח, ולעולם לא תצטרכו להתגלגל שוב! רק החזיקו חזק באמונה!"

הנשמות מוכנות לקבל על עצמן כל עונש, ורק לא להתגלגל שוב בעולם.

רבי נחמן מדבר עלינו. על הדור שלנו! זאת היא מלחמת גוג ומגוג שהנביאים ניבאו ואמרו, שרק מעט אנשים יחזיקו בה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. גל

כ"ד טבת התשע"ה

1/15/2015

חזק וברוךךךךךךךךךךךך איזה מאמר

2. גל

כ"ד טבת התשע"ה

1/15/2015

איזה מאמר

3. ליעד

ט"ו אדר התש"ע

3/01/2010

חזק וברוך! אשריך רבינו!
מאמר מחזק
כן ירבו כמותך בישראל!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה