דלורית צלויה עם אורז ותפוזים

מתכון לתוספת מושלמת של אורי שביט. לא תמיד צריך לעבוד קשה במטבח כדי ליהנות מארוחה טובה גם אם היא מורכבת מירקות כדי לשמוע "וואוו!"

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 11.05.23

אל תזלזלו בכוחם של ירקות להוציא מהאורחים קריאות התפעלות ואפילו לככב במרכז הארוחה

כשאנחנו חושבים על ירקות, בדרך כלל אנחנו חושבים על סלט או מקסימום על איזו תוספת בשולי הצלחת, בטח לא משהו שיהיה מעניין או בולט במיוחד במהלך הארוחה. התרגלנו לחשוב על ירקות כעל קישוט לצד המנה העיקרית ולא אפשרנו להם להגיע למרכז הצלחת. לטעמי מדובר בפספוס גדול, כי ירקות יכולים להפוך בקלות למנות מרהיבות ומרשימות, טעימות ומעניינות שתתגאו להגיש לשולחן לא פחות מכל מנה מושקעת אחרת, במיוחד בערב חג או שבת.

הכי כיף להכין מנות של ירקות שלמים. אלה יכולים להיות ממולאים מיוחדים – לא רק פלפלים, קישואים ובצל אלא גם חצילים, קולרבי וסלק, ואלה יכולים להיות ירקות בפני עצמם שמוגשים לשולחן ונפרסים לעיני האורחים, בדיוק כמו במתכון שלפניכם. את הדלורית הקלופה אפשר לחצות לאורך לפני הצלייה, אם רוצים לחלץ ממנה את הגרעינים, ואפשר לשנות את סוגי התבלינים שעוטפים אותה לפי מה שאוהבים.

דלורית צלויה עם אורז ותפוזים

חומרים ל 6-8 סועדים

2 דלוריות גדולות, קלופות בשלמותן

לציפוי תבלינים:
1 כפית פלפל שחור שלם או גרוס גס
1 כפית מלח ים
1 כפית תרמילי הל
1/2 כפית זרעי כמון
1/2 כפית זרעי שומר
1/2 כפית גרגרי פלפל אדום (לא חובה)
2 כוכבי אניס
2 מסמרי ציפורן
קליפה מגורדת מתפוז אחד
1/2 כוס שמן זית איכותי

לאורז:
1/2 1 כוסות אורז בסמטי מלא, שטוף ומסונן
3-5 כוסות מים רותחים
1/2 כוס שקדים פרוסים, קלויים
חופן חמוציות קצוצות
חופן עלי מרווה קצוצים
חופן עלי טימין טריים
מיץ מתפוז קטן
3 כפות שמן זית
מלח ים

1 תפוז פרוס דק
1 בצל גדול פרוס לטבעות
8 שיני שום שלמות

להגשה: פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה

1. כותשים גס את כל התבלינים במכתש ועלי, במטחנת תבלינים או בשקית ניילון עבה בעזרת מערוך. מעבירים לקערית, מוסיפים שמן זית וקליפת תפוז ומערבבים. שומרים בצד.

2. מניחים את האורז בקערה יחד עם השקדים, חמוציות, מרווה, טימין, מיץ תפוזים, שמן זית ומלח ומערבבים היטב.

3. מחממים תנור ל-180 מעלות.

4. מסדרים על תחתית של תבנית גדולה ומשומנת את טבעות הבצל ומשטחים עליהן את האורז בשכבה אחידה. מוסיפים שיני שום ומסדרים על הכל פרוסות תפוז.

5. מעסים את הדלוריות הקלופות בתערובת התבלינים הכתושים ומניחים על האורז. יוצקים לתבנית 3 כוסות מים רותחים ומכסים היטב כדי שהאדים לא יברחו.

6. צולים בתנור החם במשך שעה. בודקים אם האורז מוכן ובמידת הצורך מוסיפים 1-2 כוסות מים רותחים וממשיכים לצלות חצי שעה נוספת.

7. מגישים לשולחן בתבנית ופורסים את הדלוריות לעיני האורחים.

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה