דרך האושר

כל השיחות והדיבורים על ביאת משיח – הם לא רק תיאוריות, הם לא רק רעיונות יפים, אלא הם דרך סלולה למהפך בחיים: לחיי אושר, לגאולה אמתית, ולניסים וישועות בכל רגע ממש.

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 26.04.21

פרופסור רוזנשטיין ישב מול ההורים המודאגים ולא האמין למשמע אוזניו. הם רוצים שראש החוג למתמטיקה באוניברסיטה היוקרתית ביותר בארץ יְתַגְבֵּר את בנם בן השבע בשיעורי עזר בחשבון. הפרופסור הבין שאין טעם להסביר ולהתווכח, לכן הוא נקב במחיר מופרז לשיעור, וההורים אכן התייאשו ופנו לדרכם.

 

אז כמו שלא פונים לראש הפקולטה למתמטיקה בשביל ללמוד את לוח הכפל, ולא פונים לראש מחלקה בבית החולים כדי לשים פלסטר, ולא מזמינים מנוף בשביל לעלות שלוש מדרגות ולא משלמים ביהלומים עבור בקבוק קולה – כך בדיוק, לא צריכים את המשיח בשביל לסגור לנו את המינוס בבנק ולא בשביל לפתור את הבעיות האישיות שלנו, כי המשיח זה דבר הרבה הרבה יותר גדול והוא בא לעשות דברים הרבה יותר גדולים בעולם ואפילו לאדם עצמו.

 

בשבוע שעבר כתבנו מהי הציפייה הנכונה והמדויקת למשיח. כשמבקשים משיח צריכים לדעת בשביל מה בא המשיח, ועלינו לשאוף לאותם דברים גדולים כמו שאנחנו אומרים בעלינו לשבח: "לתקן עולם במלכות ש-די… להעביר גילולים מן הארץ… וכל בני בשר יקראו בשמך…" משיח צריכים בשביל תיקון עמוק – וזו צריכה להיות השאיפה שלנו כשאנחנו מבקשים משיח!

 

לחיות במציאות אחרת

 

אז מה יהיה עם הצרות האישיות? דעו לכם, שמשיח יגלה כזאת דעת נפלאה בעולם שממילא לא יהיו צרות. אבל זה כבר יהיה דבר קטן וחסר משמעות ביחס לדעת הנפלאה שתתגלה אז. לבקש פתרון לצרות האישיות זה כמו אדם שסובל מחבלות קשות בכל גופו שמבקש משחה לפצע קטן.

 

אז מה אתה רוצה, כדור נגד כאב ראש או את סוד הבריאות המושלמת? אתה רוצה תרומה חד פעמית של מאה שקל או ארנק פלאי שלא מפסיק להוציא כסף?

 

זה המשיח. משיח לא שם פלסטרים. משיח מתקן את העולם שלא יצטרכו בכלל פלסטרים. משיח מתקן את העולם שלא יהיו צער סבל וייסורים. כי משיח מגלה דעת נפלאה.

 

אבל החידוש הגדול ביותר הוא שהדעת של המשיח קיימת גם היום! רק שהיום היא בהסתרה גדולה, ואילו לעתיד לבוא היא תהיה נחלת הכלל. זה מה שאמר רבי נחמן: "אין ביני לבין משיח כלום, אלא שלמשיח ישמעו ולי לא שומעים". וזה אומר שאם אתה באמת מבין בשביל מה בא המשיח ואתה מחפש את הדעת של המשיח – אתה לא רק פותר לעצמך את כל הבעיות, אלא כבר עכשיו אתה חי במציאות אחרת, אתה כבר חי בימות המשיח, בעולם מושלם, בגן עדן עלי אדמות.

וזה המסר הגדול: למה לחכות למשיח כאשר אפשר כבר עכשיו לחיות בדיוק כמו בימי המשיח? וזה מה שאמר רבי נתן תלמידו של רבי נחמן: "המשיח שלי כבר הגיע". בגלל שרבי נתן חי עם העצות וההדרכות של רבו, לכן הוא חי את ימות המשיח כבר בעולם הזה עוד לפני שמשיח הגיע בפועל.

 

מהי הדעת של ימות המשיח?

 

הגמרא בפסחים (נ.) מתארת לנו איך ייראו ימות המשיח. הפסוק בזכריה אומר: "והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד". שואלת הגמרא: "אטו האידנא לאו אחד הוא?" וכי רק לעתיד לבוא יהיה ה' אחד ואילו עכשיו ה' הוא לא אחד ח"ו?

 

ומתרץ רבי אחא בר חנינא: "לא כעולם הזה העולם הבא. העולם הזה על בשורות טובות אומר 'ברוך הטוב והמטיב', ועל בשורות רעות אומר 'ברוך דיין האמת' לעולם הבא כולו 'הטוב והמטיב'". זאת אומרת, שבעולם מתוקן הכול טוב, אין שום רע. בימות המשיח נחיה בשלימות את הדעת שהכול טוב.

 

אבל איך זוכים לזה כבר בעולם הזה? רבי נחמן אומר שלזכות לדעת הזו אפשר רק על ידי וידוי דברים, כלומר על ידי התבודדות יומיומית של חשבון נפש. רבי נתן מברסלב קיים את העצה הזאת ולכן הוא חי כמו בימות המשיח. וכל אחד שיקיים זאת, יחיה בדיוק כמו בימות המשיח.

 

זאת אומרת שמשיח לא יפתור את הצרות, אלא הוא יתקן את השורש, את הדעת. ואיך? על ידי שילמד את העולם להשיח ולדבר עם הבורא ולעשות חשבון נפש והתבודדות בכל יום. כמו שאומר רבי נחמן שבזמן המשיח כמו שכל יהודי מניח תפילין בכל יום, כך כל יהודי יעשה שעה התבודדות בכל יום, כי זה התפקיד האמתי של המשיח: לתקן את העולם ולתקן כל אדם בפרטיות.

 

כי כל הצרות שבעולם הן רק הסממן החיצוני לבעיות פנימיות ולחסרונות ברוחניות. אלא שלבן אדם אין שכל להרגיש את הצרות הפנימיות החמורות, והוא מרגיש רק את הצרות הקטנות והחיצוניות; אבל כשהוא הולך בדרך העצות של המשיח – הוא עוסק כל הזמן בתיקון העצמי שלו וממילא זוכה לדעת, וכל הצרות מתבטלות לגמרי, והוא מברך על הכול הטוב והמטיב.

 

כשיש דעת – אין רע

 

ומהבחינה הזאת העבודה בזמן הזה היא הרבה יותר חזקה. כי כל הדעת שאין רע נמשכת על האדם בזכות התשובה וחשבון הנפש, ולעתיד לבוא שלא יהיה יצר הרע, יהיה הרבה פחות ערך לעבודה האישית לכן דווקא עכשיו זה הזמן הנכון לעבוד ולקנות דעת. דווקא עכשיו בחושך ובהסתרה כל עבודה הרבה יותר מאירה ומשתלמת.

 

אם אתה מבין את זה – אתה יכול להתלהב אפילו בצרות ובקשיים כי אתה מבין שאתה בסך הכול מקבל פה הזדמנות פז מאבא שבשמים, הזדמנות לצבור רווחים רוחניים גדולים מאוד.

 

אין כמו עבודה מתוך הקושי והניסיונות, מתוך החושך והגלות, מתוך העולם הזה. האמונה מאירה לך את החיים באור אחר לגמרי. כשהאמונה שלך ברורה והידיעה שה' אוהב אותך חיה אצלך – אתה לא רואה את הגלות כזמן רע, אלא כזמן של התקרבות, זמן של תיקון.

 

אין רע בעולם זו לא רק סיסמה – אלא זו תוצאה של דעת!

 

המאמין אומר תודה מכל הלב על כל קושי בחיים, כי הוא באמת מאמין שזה לטובתו. איש אמונה אמתי אפילו אוהב את הקשיים והצרות. היו צדיקים שאמרו "חביבין ייסורין", והם הזמינו לעצמם ייסורים כי הם ידעו שמתוך ייסורים אפשר לזכות לדברים גדולים מאוד.

 

גאולה לכולם כאן ועכשיו

 

וכל אחד ואחת מאתנו יכול לזכות לחיי עונג ואושר אמתיים על ידי שנעשה חשבון נפש בכל יום ובזכות זה נחיה באמת את הדעת שה' הוא אבא טוב, וכל שאיפת החיים שלנו תהיה לדעת ולהכיר בכך שאבא אוהב אותנו באמת, ונזכה לדבר על כל דבר עם אבא. זו הגאולה, זו ביאת המשיח, זו הדעת שתתגלה ותגאל את העולם כולו, וזו הדעת שתביא לכל אחד ואחת מכם את הגאולה הפרטית שלו ותזכה אותו לחיות בימות המשיח כבר עכשיו.

 

הדרכה מפורטת ומדויקת איך לזכות לעשות התבודדות נכונה וחשבון נפש בכל יום בפועל ניתן למצוא בספר "בשדי יער" שהוא ספר מקיף ונפלא בנושא הזה.

 

וגם אם אתה מצפה למשיח בשביל נסים וישועות – תדע לך שאתה יכול לזכות לכל הניסים האלה כבר עכשיו אם תלך עם הדעת של המשיח, שהיא הדעת של התפילה וההתבודדות. וזה לא סיפורי מעשיות, אלא זו מציאות בשטח. אלה סיפורים שאנחנו שומעים אותם מידי יום ביומו: אנשים חיים עם דעת ונושעים, אומרים תודה ונושעים, מדברים עם אבא ונושעים. רואים ניסים של ממש.

 

לכן כל השיחות והדיבורים על ביאת משיח – הם לא רק תיאוריות, הם לא רק רעיונות יפים, אלא הם דרך סלולה למהפך בחיים: לחיי אושר, לגאולה אמתית, ולניסים וישועות בכל רגע ממש.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה