דרמה בכל חתונה

לא רוצים דרמה בחתונה? חיכיתם לרחל וקיבלתם את לאה? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם פתרון מושלם: קבלו את שתיהן ותחיו בשלום עם עצמכם!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

התורה מייצגת ממדים שונים הקיימים בתוכנו. כל סיפורי התורה קשורים אלינו באופן אישי היום, מעבר לעובדה שהם אירועים שהתרחשו בעבר. לכל מילה ולכל דמות יש מסר עבורנו. זו אחת הדרכים ללמוד תורה ולהתחבר לתורת חיים המותאמת לנו באופן פרטי, לכל אחד ואחת מאיתנו, גם בדור הזה.

 

סיפורי האבות והאימהות הם לא רק סיפור מן העבר, אלא הסיפור שלנו, כאן ועכשיו. מדובר בנו – באישיות שלנו ממש. קחו את הדוגמה הקלאסית של לאה ורחל. הן לא רק נשות יעקב אבינו אלא תיאור של תכונות בני אנוש, אופציות של זוגיות ומערכות יחסים שיש לכולנו בכל זמן ובכל דור.

 

לאה ורחל מייצגות שני ממדים שיש בעולם שלנו.

 

רחל התנ"כית היא האחות היפה, הרצויה, האטרקטיבית. שמה רחל – שפירשו כבשה, צבעה לבן, היא נקייה, תמימה ורכה. הכבשה חיה בעדר וטבעה חביב.

 

לאה, לעומתה, מייצגת עייפות ולאות, את האלמנטים המסובכים והמורכבים, היא החולשה והדמעות. היא החלק הרגשי שאנו מסתירים.

 

בחתונה של יעקב התרחשה דרמה גדולה. דרמה זו מתרחשת כמעט בכל חתונה. אתם חושבים שאתם מתחתנים עם רחל, עם בן/בת הזוג המושלמים, אבל מגלים שהתחתנתם גם עם לאה – עם שכבות של בעיות, מצבי רוח, התנהגויות, ערכים ומצבים לא נעימים.

 

בהתחלה אתם יכולים לאהוב רק את ממד ה"רחל" שבבן/בת הזוג, ואילו את ממד "לאה" קשה לקבל ויש התנגדויות והרגשות שליליות.

 

הפלא הוא, שבמהלך החיים המשותפים מגלים שדווקא ממד "לאה" נועד לנשמה שלנו. דווקא החסרונות והפגמים של בני הזוג יעוררו אותנו להתעלות מעל האגו, לפתח מידות טובות ולהיות מה שאנחנו מסוגלים להיות.

 

זו הדרך שבני אדם, ובני זוג בפרט, צומחים ומתעלים – על ידי קבלת הקשיים, שהיא פעולת ליטוש האישיות ועידון האופי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הכוח לנצח!

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

מחליפים משקפיים

תסתכלו לעצמכם בעיניים

לגעת בשמים

בחזרה לגשר

הרגע ששינה את חיי

גישה חיובית זה כוח!

גם זו לטובה – לאמץ את הגישה החיובית

תסתכל, תראה טוב

התבלין שמשנה את הטעם

שיחה עם אלוקים

אלוקים לא יוצא להפסקה קפה

קודם להאמין, אחר כך להבין

פשוט, לזרוק את השכל

 

וככה זה בכל תחום בחיים.

 

בקשרי משפחה, למשל, תמצאו הרבה דברים טובים – הרבה בחינת "רחל", וגם חסרונות, בחינת "לאה. קבלת האחר מבקשת שינוי בנפש שלנו, כך נהייה מעודנים וטובים יותר.

 

גם בעבודה נמצא הרבה יתרונות, בחינת "רחל", וגם קשיים ומורכבות, בחינת "לאה". מי שלא מקבל או לא מתמודד עם עצמו בנקודה הזו הופך להיות תלונתי, ממורמר וחסר שביעות רצון. הוא מעצים את אלמנט ה"לאה" שבו. לעומתו, מי שמקבל את נקודות החולשה והחיסרון מסייע ובונה קומה נוספת בתוך עצמו.

 

בלימודים, למשל, יש חלקים מרתקים ומעניינים ולעומתם יש מטלות וקשיים. דווקא העמידה בקשיים מעשירה את האישיות ומוציאה מנפש האדם רובד מזוכך ומשובח.

 

כך גם לגבי הבריאות ושמירה על גופנו – ישנם חלקים נעימים שהם בחינת "רחל" וישנם קשיים. קבלת הקושי ועמידה בו מוציאה מהאדם כוחות נפש רבים ונפלאים, וגם הגוף מתעצם.

 

גם כשאדם עושה דיאטה או כושר גופני – ישנם חלקים נפלאים שהוא יגלה ויעשה, שהם בחינת "רחל", חלקים אטרקטיביים ונוחים לו ליישום, ויש את החלקים של "לאה", הקושי, העייפות והדמעות – שהם המאמצים והוויתורים השונים – סוכר, מתוקים למיניהם וכן הלאה. קבלת הקושי, למידת הבעיה והתמודדות איתה – מלטשת את האופי שלנו ומסייעת לנו להשיג את המטרה, במקרה זה הפחתת משקל, פעילות גופנית וכן הלאה.

 

זוגיות היא מושג רחב טווח. זוגיות טובה היא זוגיות שיש בה חיבור בין "רחל ולאה".

 

זוגיות היא בין בני הזוג, היא מערכת יחסים בתוך המשפחה, היאהיא יחסים בין עבודה ופרנסה, בין גוף ובריאות וכן הלאה. לעיתים הזיווג מגיע אלינו ולעיתים עלינו לטרוח ולהגיע אליו ואל הזוגיות שנוצרת ממנו. לאה היא דוגמה לזוגיות שבאה אלינו, ואילו רחל היא דוגמה לזוגיות שיש לטרוח עליה.

 

כשאנחנו לא מוותרים על ה"לאה" שבנו, אנחנו זוכים להעצים את ה"רחל" שבתוכנו. דלתות רבות יפתחו כאשר נסתכל על הבעיה בצורה אחרת. דברים טובים יקרו כשנדע להתחתן וליצור מערכת יחסים עם "רחל" וגם עם "לאה".

 

אם אנחנו לא רוצים דרמה בחתונה שלנו – בכוחות הגוף והנפש שלנו, עלינו לדעת שזה לא מה אנחנו – רחל או לאה? אלא כמה אנחנו – השילוב וקבלת השתיים בתוכנו.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה