האמונה היא אוויר לנשימה

קורונה – חדשות רלוונטיות מאיי פעם! כאשר כל העולם רועש וגועש, חדשות לפני רגע כבר לא רלוונטיות לעכשיו וכולם נמצאים בסערת רגשות, בפחדים כאילו ללא כיוון ומוצא.

5 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 18.03.20

אמונה היא אוויר לנשימה
קורונה – חדשות רלוונטיות מאיי פעם

כאשר כל העולם רועש וגועש שבו המצב כל כך נזיל ורגיש , חדשות לפני רגע כבר לא רלוונטיות לעכשיו וכולם נמצאים בסערת רגשות, בפחדים כאילו ללא כיוון ומוצא. מה שהודיעו בחדשות לפני שעה כבר משתנה לכיוון אחר ומקבל תפנית אחרת, ולחיות ככה על הקצה, קצת מעייף, מרפה חושים ובעיקר מבלבל וגורם לחוסר שקט ואי נעימות בלשון המעטה.

ישראל החליטה על מצב חירום שבו צעדים דרסטיים ננקטים, כולל סגירת שמים וגבולות, סגירת בתי ספר וגני ילדים, צמצום שעות והיקפי עבודה, רק מי שנחשב כחירום מורשה לצאת לעבודה. התורים בחניות הסופרים רשתות השיווק והמרכולים משתרכים במאות אנשים, שלא נדבר על אליפים שכבר נמצאים בפנים מרוקנים את המדפים מכל הבא ליד, כאילו שאין מחר.

כנראה שנכון לעכשיו רלוונטי לאגור מזון ושאר מצרכים חיוניים. זה רלוונטי נכון לעכשיו. אבל אולי בעוד כמה שעות או יממה זה כבר ישתנה. לא ניתן לדעת. הכל פה כמו בלוקה מבלוקה אחת ענקית.

אז מה בכל זאת כן נשאר פה רלוונטי?

ומה בכל זאת מה לא משתנה פה ונותן תחושת ביטחון, יציבות כמו אוויר לנשימה?
יסוד אחד עצום ונפלא אינו משתנה לאורך כל הדרך, הוא נשאר יציב, מהימן ואמין, אמתי ונכון בכל התקופה הזו על עליותיה ומורדותיה.
אותו יסוד מהווה נדבך מהותי וחשוב שקיים בכל יהודי ויהודייה באשר המה.
אתם בטח מבקשים לדעת במה מדובר.

אתם וודאי רוצים להיאחז בכל פיסת מידע רלוונטית ואמתית ובכל שביב של משהו יצוק , מבוסס, שריר וקיים ושאינו משתנה לפי גחמות, אופנות, טרנדים ומגפות.
היום, יותר מתמיד המשפט שאמר מו"ר הרב שלום ארוש לפני כמה וכמה שנים, תופס תאוצה ומקבל מימדים עוצמתיים ביתר שאת. אפילו נכתב על זה שיר.
אותו משפט שהרב אמר וצדק, היום נכון ורלוונטי יותר מאיי פעם, שימו לב, חלקכם וודאי מכירים אותו , או לפחות נתקלתם בו פעם אחת, הוא הולך ככה, תעשו מזה סטיקר ותעבירו לכולם :"או אמונה או גיהינום".

בוא נבדוק את המשפט הפשוט הזה ונראה מה יש בו כל כך פשוט, אמתי ויחד עם זאת גם סופר רלוונטי ועוצמתי?

הבה נראה איך אנחנו לוקחים את המשפט "או אמונה או גיהינום" ומכניסים לו מימד של NLP, תודעה ערה , בחירה נכונה ובעיקר שליטה עצמית! מוכנים? הבה נצא יחדיו לדרך
החדשות כפי שאמרנו משתנים בתדירות עצומה, חדשות לבקרים כמו פרטיות שצצות אחרי הגשם. אולם האקסיומה הזו אינה משתנה ולעולם.

מדוע מי שבוחר באמונה הוא חיי גן עדן ואילו האחר שבוחר אחרת הוא חיי גיהינום? האין זו הגזמה או שאולי מדובר בשני קצוות של קיצון ואין אמצע?

יש שכל. משמעו של השכל שאני יודעת למשל 1+1=2. ביום קר מתלבשים חם. אם תאכל הרבה תשמין. זה שכל וטבע שבו יש חוקים מאד ברורים בהתניה ותוצאה, של אם.. אז.
לעומת זאת, האמונה אינה שכל, כי לא תמיד אני מבינה את מה שאני מאמינה בו, כמו לשמל שלקדוש ברוך הוא אין גוף ולא דמות הגוף, והא קדמון לכל קדומים, היה הווה ויהיה , והיה עוד לפני הכל.. קשה נורא לתפוס בשכל. אבל בלב אפשר להאמין. כי אמונה זה רגש.
הנה לנו כמה אנקדוטות משעשעות לגבי אמונה שכל אחת ואחת מהן גם אמתית. שננו היטב:

אמונה זה רגש. וכמו כל רגש גם היא יכולה להתפתח , להתעצם ולגדול או חלילה ללכת ולדעוך. תלוי מה אנחנו עושים איתה, או יותר נכון איך מתפעלים אותה.
אמונה היא גם כמו שריר. כמו כל שריר כאשר אנחנו מאמנים אותו וחזקים אותו, הוא הולך מתחזק וגדל. לעומת זאת, אם מפסיקים להתעמל או חלילה נופלים למשכב השריר מתעייף, נחלש ואפילו מצטמק. וישנם גם מצבים שיוצא מכלל תפקוד ח"ו.
אמונה זה כמו מסטיק. טעים ורוד ומתוק. כאשר אנחנו מפסיקים ללעוס ומנפחים בלון בסוף זה עלול להתפוצץ לנו בפנים. כך גם באמונה. לעולם אסור להפסיק ללעוס. אחרת זה מתפוצץ לך בפנים!

אמונה זה כמו עציץ. שותלים זורעים וקוצרים. אם נמשיך לטפח את השתיל הוא יצמח , יגדל ויפרח. אם נפסיק הוא יבול ויעלם. כך גם האמונה – כל עוד שנשקה אותה נזרע אמונה נצמיח גם שורשים חזקים של ביטחון ושמחה. לעומת זאת, אם נדשן בחששות ופחדים נקצור ריקבון של ייאוש.
המוח שלנו חריף מאד. חכם ודעתן. תמיד יש לו מה לומר על.. ו.. לכן יש צורך לתחזק אותו חזק, היטב ותמידי. כל מה שאתם תאכילו את המוח שלכם במחשבות ובדיבורים ובמעשים – כך תהיה רמת האמונה שלכם. הבחירה בידיים שלכם.
אמונה היא כמו ספונג'ה למוח. שטיפה וניקיון של התאים הרדומים , המנמנמים והישנים בחושך. ננקה נמרק ונשטוף את המוח באמונה שהיא שמחה וחיים.
תעשו ספונג'ה וניקיון למוח! תוציאו את כל האבק, הלכלוך, הישן של הרדידות, חוסר האמונה והכפירות. תמרקו את המוח לדרך חדשה אחרת ואמתית שבה יש חי וקיים רק הקדוש ברוך הוא!

אההה.. תפסתי אתכם על חם!
קשה לכם? לא בא לכם? על מה אני מדברת בכלל?
יפה מאד! זה שלב הבא של עבודת המידות. שבירת הגאווה, האני, האגו, התאוות. כוחי ועוצם ידי. שיוויתי אני לנגדי תמיד. בועת האני אנוכי ועצמי. בלון נפוח של גאווה עצמית ותחושות אישות שאני משהו פה בעולם. משהו? אני קובע ואני מחליט! ואין עוד מלבדי יתברך.

לא בא לכם לצאת מאזור הנוחות של התאוות? זוהי הבחירה שלכם להמשיך ולסבול! כן. ממש ככה. כל מי שמחזיק בתאוות חייו אינם חיים והוא סובל סבל אדיר!
תבינו יהודים יקרים. ישנם מצבים של שחור או לבן. מצבים שאין ביניים. כי הביניים זה מצב של קיפאון רע מאד. כך גם עם האמונה , אף היא אומנם מחלוקת לדרגות אינסוף אולם יד עם זאת עדיין עומדת בקיצוניותה או אמונה או גיהינום
יהודי עובר כל רגע ורגע ניסיונות באמונה. זה שלפני רגע עבר בהצלחה ניסיון אין זה אומר שעוד רגע הוא יצליח לעמוד בה בהצלחה. מה שהיה אתמול אינו עומד בבחינת הזמן של היום. יהודי לעולם אחד מן השתיים, יתקדם הלאה או ייפול אחורה. אין דריכה במקום. כי דריכה במקום משמעותה התדרדרות

אמונה פירושה שיוויתי השם לנגדי תמיד. אמונה פירושה אין עוד מלבדו אמונה פירושה השם כל יכול אמונה פירושה הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל אמונה פירושה שיש את השם יתברך בעולם אמונה פירושה אבא שלי בשמיים והוא תמיד שומע אותי כשאני פונה אליו ומדברת איתו אמונה פירושו שאני מאמינה את המוח לתודעה ערה תמידית ככל שתהיה גם בעירות וגם בשינה שאני רוצה לדבוק אך ורק בשם יתברך ולהמליך אותו עליי בכל רנב איבריי ושסה גידיי ושאני שפחה של הבורא יתברך ואני רוצה לבטל את רצוני מפני רצונו יתברך. זה אומר שהרצונות שלי מבוטלים. יש רק את הרצון של השם יתברך.
לבטל את הרצון שלי זה הכוח הכי חזק. מדוע? כ אדם חושב שהוא יישות בפני עצמו ולא מבין שכל חיותו וכל פעולותיו קטנות וגדולות הם אך ורק מאת השם יתברך. והעולם מלשוםן העלם נמצא בהסתרה גדלה שבה יש טבע ולכן מציאות השם נעלמת ונסתרת מעניננו. ברם, אם נרצה לראות את מציאות השם נצליח – כי כל המייחלים והמבקשים !
כשאני מבטלת את רצוני זה אומר שבמילים אחרות אני אומרת, בורא העולם אתה אבא שלי אתה בראתי ויצרתי אותי ואתה יודע הכי טוב מה נכון וטוב עבורי. אם אנ חושבת שX טוב לי ואתה החלטת Y – תן לי את הכלים בבקשה לקלב בהבנה  בדעת ובשמחה ובאמונה שזה וודאי הכי טוב לי.

נכון. אני מודה.
זה שיא הקשה
אבל אפשרי
ואם רק נרצה זה וודאי יכול גם להיות למציאות
הכל תלוי בכוח הרצון והאמונה שלנו.
גם אני כמוכם. כל פעם צריכה לבחור מחדש באמונה או ב..
זכרו, האמונה נמצאת אצלכם בראש. אתם בוחרים איך ובמה להאמין. אתם בוחרים אם לדשן את המוח ולהפרות אותו בדיבורי אמונה ושמחה או הפוך. אתם בוחרים כל רגע ויכולים לשלוט על המחשבה שלכם ולבחור באמונה.

כמובן שזה מדריך למידה, תרגול ובעיקר התמדה! והנה לכם הגשתי לכם על מגש של זהב. רק תיקחו. תיישמו. את תחייו אותה. תבינו האמונה היא כמו חמצן. כמו אינפוזיה. כמו אוויר לנשימה.

אמונה היא אוויר לנשמה
רבי נחמן הקדוש אומר , תרצו ותקבעו שיהיה לכם שכל חמ"ת = שכל חזק. מיושב ותקיף. כך גם לגבי האמונה.

אל תוותרו עליה. אל תזרקו אותה מכם. חבל האמונה היא חלק אינטגרלי בלתי נרד מחייכם. תנו לה מקום ונכבד. וככל שתכבדו אותה ותתנו לה מקום של מלכה.. היא, היא בעצמה כבר תסדר לכם פה את העיניינים..

אמונה זה אור וחיים. חוסר אמונה זה חושך וצל מוות.

רוחמה אפרתי  B.A פסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLPתת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה בנושאי פסיכולוגיה, תת מודע, יהדות וחסידות. מומחית בבעיות רגשיות  לילדים ומבוגרים.  לפרטים: 054-2176644

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה