האר”י הקדוש מעלה ניצוצות!

רבי יצחק בן שלמה לוריא, היה גדול מקובלי צפת, אשר הגה את "קבלת האר"י", שיטה חדשה בקבלה העוסקת בעיקרה בתורת הסוד.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 14.07.21

 

 

האר"י הקדוש מעלה ניצוצות!

רבי יצחק בן שלמה לוריא, היה גדול מקובלי צפת, אשר הגה את "קבלת האר"י", שיטה חדשה בקבלה העוסקת בעיקרה בתורת הסוד. תלמידיו, שנקראו גורי האר"י, אף הם המשיכו בדרכו של רבם. הבה נקרא מה אמר ר' חיים ויטאל גדול תלמידו.

 

"עץ החיים"

 

לא היה מי שישיג חכמה זו על אמתתה כמוהו, כי היה יודע במשנה ותלמוד ואגדות ומדרשות על כל דבר ודבר כמה פנים בפרד"ס, ומעשה בראשית ומעשה מרכבה, בשיחות עופות ובשיחות דקלים ואילנות ועשבים, בסוד כי אבן מקיר תזעק ושלהובי פחמים ובשיחת מלאכים.

 

והיה מדבר ברוחות מהגלגולים רוח טוב ורוח רע. והיה מכיר בריח הבגדים כמו אותו ינוקא דפרשת דברים, ובעופות אלמים. ומביא נשמת אדם בעודו חי ומדבר עמו כל צורכו וחפצו, ואחר כך מסירהו. והיה רואה נשמות בעת צאתם מהגוף, ובבתי הקברות, ובעלותן בכל ערב שבת לגן עדן. והיה מדבר עם נשמת הצדיקים שהם בעולם הבא, והיו מגלין לו רזי תורה.

 

וגם היה יודע חכמת הפרצוף, ושרטוטי הידיים, ופתרון חלומות על אמיתתם, ובגלגולים ישנים וגם חדשים. והיה מכיר במצח אדם מה מחשב ומה שחלם, ומה פסוק קרא בעליית נשמתו לגן עדן בלילה, והיה מלמד פירוש שורש נשמתו. והיה קוראו במצחו זכיות ועבירות שחישב. והיה נותן לכל אחד ואחד תיקון כפי הבחירה המיוחדת, או לשורש נשמתו האחוזה בשורש של אדה"ר.

 

והיה יודע כמה טעיות נפלו בספרים. והיה יודע להכות בסנורים. והיה יודע כל מה ששנו החברים. והיה מלא חסידות ודרך ארץ וענוה, ויראת ה' ואהבת ה', ויראת חטאו, וכל מדות טובות ומעשים טובים היה בו.

 

וכל זה היה יודע בכל עת ובכל שעה ורגע. וכל החכמות האלו תמיד היו מונחים בחיקו. ועיני ראו ולא זר. וכל זה השיג מרוב חסידותו ופרישותו, אחר התעסקו ימים רבים בספרים ישנים גם חדשים בחכמה זו. ועליהן הוסיף חסידות ופרישות וטהרה וקדושה, וזהו הביאו לידי רוח הקודש, והיה אליהו נגלה לו תמיד.

 

דווקא בבשר ויין

 

כאשר הגיע האר”י לצפת כבר ישב שם הרב אברהם גלאנטי, שהיה צדיק ומקובל, ונהג להתענות במשך ימים רבים. מרוב צניעותו לא סיפר הרב גלאנטי לאיש על תעניותיו, וקיבל על עצמו את התעניות בסתר.

 

באחד הימים הזמין האר”י את תלמידיו לסעודה בעין עיטם הסמוכה לצפת, וביקש להזמין גם את הרב גלאנטי. השליח ששלח האר”י הגיע אל הרב גלאנטי בדיוק כאשר עמד לקבל עליו תענית בתפילת המנחה, ומייד ביקש ממנו בשם האר”י שלא יקבל עליו את התענית. כעס הרב גלאנטי על גילוי סודו, אך בו בזמן הסתקרן וביקש לתהות על קנקנו של האר”י שגילה את סודו.

 

למחרת היום, כאשר הגיע הרב גלאנטי אל סעודתו של האר”י, ראה שולחן עמוס בכל טוב, שבראשו יושב האר”י ומלמד מתורת הסוד. דברי האר”י היו נפלאים ועמוקים, אך הרב גלאנטי מצא שמקור אחר סותר אותם, ומייד הפסיק את דברי האר”י והקשה על דבריו. השיב לו האר”י: “אכן כך נראה במבט ראשון. אך אם תעיין היטב במקור שממנו הקשית, תראה שאין קושי,” ומייד הסביר את הדברים כך שהתיישבו על ליבו של רבי אברהם. המשיך האר”י ללמד, ושוב הקשה עליו הרב גלאנטי ממקום אחר, ושוב חזר האר”י והסביר את הדברים בצורה מדהימה, ללא שום קושי. כך המשיך השיעור כאשר הרב גלאנטי מקשה והאר”י מתרץ, ולאט לאט כבש את ליבו של רבי אברהם. כשהסתיים השיעור אמר לעצמו הרב גלאנטי “מצאתי לי רב!”

 

כשישבו התלמידים לאכול ניגש הרב גלאנטי אל האר”י וביקש ממנו תיקון לנפשו. השיב לו האר”י: “תיקון נפשך הוא לאכול בכל יום בשר ולשתות יין.” הרב גלאנטי המורגל בתעניות נדהם: “האכילה מתקנת נפשו של אדם?! כבהמה נדמינו?!”

 

אז השיב לו האר”י: “דווקא על ידי אכילה ושתייה! בהנאה מן העולם הזה אנו מעלים ממנו ניצוצות.”

 

היום, ה אב יום הילולת הצדיק שהוא יום חשוב וקובע בשמיים. אנא הדליקו נר לעילוי נשמתו הטהורה והקדושה, שימו פרוטה לצדקה אמרו מזמורי תהילים ואם אתם יכולים סעודה תבוא עליכם הברכה. מי כאר"י הקדוש וודאי לא נשאר חייב..

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה