הדיאטה היהודית שתמיד מצליחה!

מה תגידו אם אספר לכם שאתם מצליחים לעמוד במשטר דיאטה שמרני לאורך שנים, בלי לחוות נפילות אסורות מדי פעם, בלי לעשות שום מאמץ כלשהו?

2 דק' קריאה

דנית מילנר

פורסם בתאריך 31.10.19

 

מה תגידו אם אספר לכם שאתם מצליחים לעמוד במשטר דיאטה שמרני לאורך שנים, בלי לחוות נפילות אסורות מדי פעם, בלי להתמודד בקושי רב מול פיתויים שקשה לכם לעמוד בפניהם ובעצם, בלי לעשות שום מאמץ כלשהו?

 

אני אגלה לכם שיש בכם את כל כוחות הנפש לעמוד מול כללי האכילה הנוקשים ביותר ולרגע לא להתבלבל וליפול.

 

הדיאטה היהודית, שמלווה את העם היהודי לדורותיו, מוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון. כשהתגובה הראשונה שלנו בקבלת התורה היא "נעשה" ואח"כ "נשמע", אנחנו לא מאפשרים ליצר, על פעולותיו הערמומיות, להשפיע על מעשינו.

 

התגובה הראשונית של "נעשה" היא הצהרת כוונות קולקטיבית, חסרת לבטים ורצונות שונים. אנחנו לא מפעילים חשיבה עצמית תוך כדי בחינת רצונותינו האישיים אל מול הציווי ההלכתי, אלא פשוט עושים. למה? כי ככה ה' ציווה.

 

לכן, הדיאטה היהודית, על חוקיה המגבילים, כל כך מצליחה.

היא כוללת איסורי אכילת בשר וחלב יחד, מחייבת המתנה של 6 שעות מאכילת בשר לחלב, מאפשרת אכילת בעלי חיים טהורים בלבד ורק לאחר שחיטה כשרה כהלכה, אוסרת על חלב נוכרי ויין נסך ועוד. ואיכשהו, כל יהודי שיקבל על עצמו שמירת כשרות יצליח לעמוד בהנהגות האכילה האלה, כמעט בלי שום קושי.

 

אז מה הופך את הדיאטה הזאת למוצלחת כל כך?

המחויבות שלנו אליה!

 

המחויבות הזאת מובילה למשמעת עצמית כה חזקה, עד ששום רביולי גבינות בשמנת לא יצליח לשכנע אותנו לאכול אותו כשאנחנו עדיין בשריים.

 

כשאדם חש חובה עמוקה כלפי משהו, הוא מצליח לעבור על כל המשוכות והקשיים.

 

בכל תחום שהוא בחיינו, מחויבות אמיתית תסייע בידינו להתגבר על כל מכשול ולא תניח לנו להיכנע לשום פיתוי בדרך.

 

גם בעבודה או בזוגיות, שימו לב מה קורה כשאין מחויבות חד משמעית. פתאום מתחילות להיכנס מחשבות שמסיטות אותנו מהדרך. יום אחד בא לנו ללכת לעבודה, יום אחד לא. כל קושי קטן הופך למשבר ולתירוץ לסיים את העבודה או הקשר הזוגי. כי זה כבר לא ברור וחד משמעי שאנחנו חייבים לעשות את זה. פתחנו פתח להתלבטות ולספקות.

 

כך גם קורה כשמחליטים לנהל אורח חיים בריא. אם אין מחויבות אבסולוטית לתהליך, אם לא נבין באמת שמדובר בקיום ההלכה של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", נתיר לעצמנו המון פרצות בדרך, שיובילו בחזרה לסגנון האכילה הקודם שלנו.

 

אנחנו רואים שגופנו יכול להמשיך "לסחוב" את כל הפסולת שאנחנו מעמיסים עליו, והוא עדיין ימשיך לעבוד וכביכול לא יקרה לו כלום. אנחנו לא מקשרים בין מחלות לבין תזונה ואורח חיים לא נכון.

 

מאמרים נוספים בנושא:

16 סיבות לאכול נכון

אם תרצו לחיות הדיאטה תצליח!

ג'אנק היום, משלמים מחר
חושבים חיובי – חיים בריא!
דקה על השפתיים – שנה על המותניים

הנפילות הקטנות

לרדת במשקל עם ד"ר גילה גבריאלוב!

דיאטה? לא נשארים רעבים!

הרמב"ם ממליץ!

 

משום שכשאדם ניזוק באופן מידי מגורם מסוים, נוצרת אצלו התניה. הוא מבין שיש קשר נסיבתי בין הדברים. ועם תזונה זה לא בהכרח מורגש בו במקום. אם מיד לאחר עישון סיגריה פיו של המעשן היה מתמלא שלפוחיות כואבות, מה הסיכוי שמישהו היה מדליק שוב סיגריה?

 

אם באופן קבוע, מיד לאחר אכילת בורקס היינו חוטפים קלקול קיבה קשה ולא נעים, לא היינו מסוגלים יותר לגעת בבורקסים. אבל אז גם לא היתה לנו עבודת המידות.

 

צריכה להיות לכל אחד מאתנו מחויבות לשמירת בריאותו הגופנית והנפשית, מתוך ידיעה שזה רצון ה'. זו לא המלצה אלא חובה הלכתית. אם אני יודעת שדבר מסוים מזיק לבריאות הגוף או הנפש, אני מוכרחה ומחויבת להימנע ממנו.

 

זכרו! מחויבות היא הדבר שמפריד בינינו לבין ביצוע ההחלטות שקיבלנו. כשנבין שהמזון המעובד והתעשייתי, עתיר השומנים והסוכרים, באמת מזיק לנו, עוגת קצפת חלבית לא תפתה אותנו. בדיוק כפי שהיא אינה פיתוי שאנו עלולים ליפול בו, אחרי אכילת מנה בשרית.

 

  * *

דנית מילנר, מטפלת גוף-נפש ברפואה טבעית. מתמחה בטיפול באמצעות: תזונה, צמחים, תוספי מזון, רפלקסולוגיה, עיסוי, יוגה, דמיון מודרך ונובע ואירידיולוגיה. שאלות ניתן להפנות למייל: danitmilner@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה