ההצלה הכפולה

לאלברט, שמתגורר באשדוד, יש עסק 'לא כשר' באילת. 'לא כשר' זו מילה עדינה וקטנה, אך הפיתוי היחיד הוא שהעסק מכניס כסף. הרבה כסף. אבל זה לא עניין אותו עד ש...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 06.04.21

לאלברט, שמתגורר באשדוד, יש
עסק 'לא כשר' באילת. 'לא כשר' זו
מילה עדינה וקטנה, אך הפיתוי היחיד
הוא שהעסק מכניס כסף. הרבה כסף.
אבל זה לא עניין אותו עד ש…

שמונה בערב. אלברט (שם בדוי) יושב על כורסתו המרווחת שבסלון ביתו. את בדיל הסיגר האחרון הניח זה לא מכבר במאפרה שלצידו, יושב רכון מול הטלוויזיה ומאזין לחדשות האחרונות. 'עוד טיל שנורה על ידי אויבינו מעזה אל הדרום' איזה צער רב. אפילו אוכל ערב לא יערב לשמע הבשורות, קל וחומר טעמו המר של הסיגר…

היה זה בשלהי ימי המבצע "עופרת יצוקה". כל צופר החריד את הלב. זהו זמן מלחמה. מי יבוא להציל אותו, את אדון אלברט העשיר? כל הון שבעולם לא יכול להציל אותו… במי יבטח?

* * *

דפיקות קלות על דלת ביתו הפרו את רצף מחשבותיו. הוא קם בצעדים מדודים אל עבר הדלת. "מי זה יכול להיות בשעה כזו בערבי מלחמה?!", הרהר לעצמו. בפתח הדלת ניצבו שני אברכים שחזותם מעידה כי הם חסידי ברסלב, יום הפצה ארוך עבר על השניים, בהוראת רבם, הרב שלום ארוש שליט"א, יצאו לחזק את תושבי הדרום ולחלק חומר הפצה.

"שלום אנו שליחי ישיבת "חוט של חסד" בירושלים, של הרב שלום ארוש", הציגו השניים את עצמם והמשיכו בלהט דבריהם. "כפי שידוע לנו מופקדת אצלך קופת צדקה של הישיבה. באנו לאסוף אותה ולברך אותך כי בזכות מצוות הצדקה תזכה להינצל מכל רעה וצוקה".

אלברט ניגש אל הארון בו מונחת קופת הצדקה. מדי פעם, כשנתקל בעודף מעצבן היה משלשל אל הקופה את המטבעות כדי להיפטר מהפרוטות הללו. עתה, כשבאו הנציגים לקחתה נתן להם אותה בשמחה. "אולי יש בידיכם דיסק לצפייה קצת מחזק ומעודד בימים אלו של המלחמה", שאל בתקווה.

אחד הנציגים חיפש בתיק שלו, ולשמחתו מצא DVD  לצפייה שנקרא "ברוך תהיה". אחרון שבמלאי. השגחה של ממש. השניים ברכו בלבביות חמה את היהודי והשאירו לו קופה חלופית עם תפילה, ונפרדו ממנו בברכה והמשיכו בדרכם הארוכה.

רק יצאו השניים ואלברט ניגש ל'פעולה' – הכניס את הדיסק והחל לצפות. זמן רב מחפשת נפשו משהו להיאחז בו ולא ידעה מה. ובפרט בימים אלו שמתח המלחמה גבר. "ברוך תהיה" כך נקרא הדיסק. הדיבורים שנשמעו בו היו בנושא ממון כשר ובאמונה, ולהיפך – חומרת האיסור להשתמש בממון לא כשר והקללה שבו.

"הדיסק הזה נאמר בשבילי", הרהר בינו לבין עצמו. "ממש מתאים לי, למצבי, ונותן לי עצה נכונה כיצד לנהוג עם עסקי".

מה הקשר בין הדיסק לבין מר אלברט?!

ובכן, לאלברט, שמתגורר באשדוד, יש עסק 'לא כשר' באילת. 'לא כשר' זו מילה עדינה וקטנה, אך הפיתוי היחיד הוא שהעסק מכניס כסף. הרבה כסף. ברור שההכנסה לא מבורכת מעסק שכזה, אך את זה אלברט לא מקבל. זה זמן רב שרדף אחריו תושב אילתי בבקשה שימכור לו את העסק, אך הוא בסירובו "לא מעוניין!". עתה, כששמע וצפה בדיסק, החליט החלטה נועזת – ברגע זה העסקה תבוצע!

ללא טרחה מרובה איתר מיד את הקונה המיועד ועל אתר נקבעה פגישה אצל עורך דין לביצוע העיסקה. הקונה, תושב אילת, הגיע במטוס ברגע המיועד עם סכום העיסקה. ללא כל דין ודברים עלה ההסכם על הכתב ונחתם כששני הצדדים מרוצים.

עברו ימים ספורים בלבד, אלברט עוד לא הספיק לשכוח מהעסקה וכבר הגיע לאוזניו שמועה: "טיל נפל על מקום העסק, שהיה ברשותו של אלברט, שבאילת וגרם למקום נזקים קשים מאוד. הקונה הפסיד הכל והוא יצא מורווח".

אלברט, שעם הזמן למד לדבר עם ה' יתברך, הודה לו על הנס הכפול שנעשה לו – הוא ניצל מן העסק הנורא והרוויח כפלי כפליים במקום ההפסד הרב.

כי כשעוזבים את הרע מתגבר הטוב. אלברט התחיל להתחזק מיום ליום. הוא הגיע לשיעוריו של הרב שלום ארוש וסיפר את סיפורו המפתיע. אלברט, שחזר להיות אברהם, התעלה והתחזק בעבודת ה' מיום ליום.

* * *

זה כוחה של מצוות  הצדקה – להציל מכל רע. ומה גדול כוח ההפצה שמקרבת נפשות לבורא העולם. והכלל הרי ידוע, בכל הפצה יש הצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה