ההתחדשות מתחילה בראש

חודש ניסן מביא איתו את הבשורה הגדולה, כך מגלה הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת. 12 הימים הראשונים שיעשו לכם את החיים מאושרים ומושלמים. וגם, יום ההולדת של הקואצ'ר הראשון!

4 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 17.03.21

חודש ניסן מביא איתו את הבשורה
הגדולה, כך מגלה הגר דוויג'י, מאמנת
מוסמכת. 12 הימים הראשונים שיעשו
לכם את החיים מאושרים ומושלמים.
וגם, יום ההולדת של הקואצ'ר הראשון,
רבי נחמן מברסלב.
 
 
ביום א' בניסן המיוחד, תחילת חודש הגאולה, חל יום הולדתו של הקואצ'ר הראשון רבי נחמן מברסלב, מומחה בחשיבה חיובית, תודעת האושר, העומק וההתבוננות.
 
וההתחדשות, כמו שכולנו יודעים, תמיד מתחילה בראש! ההבדל הדק בין הגלות וגאולה בנפש האדם הוא בדעת, במחשבות טובות, נעימות ומחזקות. אלה הדברים שיקדמו אותנו לעבר עשייה טובה ונכונה בזכות דרכו של הצדיק. כמו כן ההזדמנות להודות לבורא עולם ולברך על היום המדהים שזכינו בצדיק "המנחם הגדול" שמזכה אותנו לדברים שהם כל כך נצרכים בימינו – אמונה, אהבה, נחמה, ישוב הדעת ותפילה.
 
עם בא האביב והחשק להתחדשות, בורא עולם מעניק לנו הזדמנות מיוחדת במינה, חלון הזדמנויות נדיר לניקיון פנימי ואמיתי שישפיע שפע על השנה כולה.
 
אביב מרמז אב לי"ב אב, ל-12 הימים החל מר"ח ניסן, כאשר כל יום הוא כנגד חודש שלם. בזמן הזה נוכל להתמלא ברצונות פנימיים טובים שיוכלו להפוך למחשבה, והקב"ה יצרפה למעשה בזכות כמה דקות של התבוננות יומית מעמיקה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אביב, להתחדש ולרצות
זה חודש ניסן, וזה נחמן
סוד  ההתחדשות
 
אז תכינו דף ועט והקדישו 5-10 דקות יומיות לתרגיל השפע בעזרתו תקבלו את מלוא ההשפעה שבתפילה  האישית שלכם:
 
א' בניסן מייצג את חודש ניסן: חודש ניסן הינו חודש הגאולה. נסו לחשוב על אותם מקומות או נקודות בחיים בהם אתם מרגישים צמצום וצריכים גאולה נכספת. זה יכול להיות זמן ביום שקשה במיוחד, מקום מסוים שגורם לנו אי נוחות מסוימת וכדומה. חשבו מה גורם לכם להיות "בארץ מצרים" ואיך תוכלו ללמוד ולהפיק לקחים בונים כלפי העתיד, על מנת להתחיל לצעוד את הצעד  הראשון בדרך ל"יציאת מצרים" הפרטית שלכם ולבער את החמץ הלא רצוי מקרבכם.
 
ב' בניסן מייצג את חודש אייר:חודש מסוגל לרפואה יותר משאר החודשים, שכן בחודש זה התחיל המן לרדת במדבר ולא נגרמו ממנו שום מחלות, לכן גם אייר ר"ת "אני ה' רופאיך". אייר הוא חודש בסימן בריאות הגוף והנפש, לכן ערכו רשימת בריאות פרטית בה אתם מייחלים לעצמכם את שורש הבריאות לפי הרמב בולם רוגזו ימעיט אכילתו וירבה תנועתו – ופעלו לקידומה.
 
ג' בניסן מייצג את חודש סיוון: חודש של קבלה והכלה, מלא באהבת חינם כמו שקיבלו את התורה. נסו לחשוב על אותם מצבים של "נעשה ונשמע" שהם מעל השכל אבל מלאים באמונה. נסו לעבוד על הזוגיות יחד עם קבלת התורה "אל תקרי מורשה אלה מאורסה". חשבו על אותם דברים שאתם מייחלים לעצמכם וראו אותם בעיניים מאמינות. הצעד הראשון יהיה שלכם בנתינה – נתינת הלב. כך נזכה להפיק תוצרת אמיתית כמו הביכורים.
 
ד' בניסן מייצג את חודש תמוז: חודש של הכנה לבאות " זמני תשובה ממשמשים ובאים", הרבעון האחרון שבשנה. זה הזמן למדידת הספקים, הישגים והכנה, לצמצום של בין הרצוי למצוי, ונאחל לעצמנו להגיע תמיד מוכנים לחודש הזה מלאים ברצונות וכוחות מחודשים על מנת להצליח לסיים את השנה בכבוד. כך גם בכל מטרה בחיים – תמיד שנזכה לחשק, התמדה ונכונות להצליח. נייחל למצוא תשובות לכל השאלות והספקות בחיינו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
התחלה  חדשה
התחלה  מרעננת
כל ההתחלות  קשות
 
ה' בניסן מייצג את חודש אב: "משנכנס אב ממעיטים בשמחה". נחשוב על אותם דברים ופעמים בחיים בהם אנחנו ממעטים בשמחה, את רגעי החורבן שאנחנו חווים בחיינו, נקדם התנהגות מונעת ונכוון לשינוי, סובלנות והמתנה. נייחל, כמו בחודש, הזה שיתהפך הכל לשמחה ולנחמה – כמו הציפייה לגאולה שישנה בחודש "מנחם אב", ובט"ו  באב זה הזמן שהמהפך קורה לטובה. יום זה נקרא "חג ה'" יום גדול, כמו יום  כיפור – מלא בשמחה של סליחה וטהרה מעוונות כאשר הק"ב סלח לדור המדבר. נייחל לשלום ואחדות והתבוננות מעמיקה פנימה, כך נוכל לכוון על הזיווג המיוחל ושלום  הבית.
 
ו' בניסן מייצג את חודש אלול: אני לדודי ודודי לי. ימי רצון ותשובה, וכאשר המלך  בשדה יש לנו אפשרות להתקרב עוד יותר ולפעול עבור השנה החדשה המתקרבת, אלו ימי הכנה וזמן למיקוד, לכן נכוון להתעורר ולשפר את מעשינו לטובה, ביני לעצמי, עם הסובבים אותי ועם בורא עולם.
 
ז' בניסן מייצג את חודש תשרי: חודש גדוש חגים מלאי השפעה על חיינו. ראש  השנה הוא יום הדין לכל באי עולם, יום של משפט בו נפתחים 3 ספרים: צדיקים, בינוניים ורשעים. נכוון ביום זה ונתבונן על מעשינו ורצונותינו, לא נסתפק בבינוניות אלא תמיד נשאף למעלה – להצלחה. נכוון שלא נתייאש ונסתפק חלילה בתחתית כמו הרשעים. יש גבול דק בין כל דרגה ודרגה והוא הרצון החזק. ואת הרצון מחזק ומכוון הצדיק שנזכה להתחבר וללכת בדרכו. החודש גדוש בחגים ושפע של עומק והתעלות, לכן יש לפעול לזכות לאור העצום הזה.
 
ח' בניסן מייצג את חודש מר חשוון: חודש מר חשוון הוא חודש ללא חגים, יכול להיות לנו קצת מריר אחרי כל השפע של החודש הקודם, שהיה גדוש ברוחניות-משפחתיות, לכן נכוון תמיד שנזכה להתמלאות ולהתחדש, לשמור על הקיים ולשמוח בו גם שאין דבר מיוחד. ואדרבה, שתמיד נזכה למצוא את המיוחד שבכל דבר "רגיל" ושגרתי, ונזכה ליישם ולהשתמש לטובה בשפע הקיים. ביום ז' בחשוון מברכים על הגשמים, אז מתחיל לרדת השפע, לכן נכוון להיות מכילים טובים לקבלת השפע.
 
ט' בניסן מייצג את חודש כסלו:חודש עם הרבה אור ותקווה בזכות חנוכה. בכ"ה בכסלו נחו החשמונאים מאויביהם ובאותו היום החליטו לחדש את העבודה בבית המקדש, לכן חיפשו את השמן להדלקת המנורה. הם חנו ולא נחו. נכוון לצאת ממעגל הנוחות בחיינו, למרות שזה כה-נוח (אותיות 'חנוכה') ונקדם את המטרות שיאירו וישפרו את חיינו על ידי פתיחת כיס-לב (לשון, כסלו).
 
י' בניסן מייצג את חודש טבת:חודש טבת מלשון טובה, הוא חל דווקא בחנוכה המלא באור, על ידי התבוננות נכונה ניתן לראות את הטובות ולקבל את השפע. "טוב עין הוא יבורך" – נחפש לראות בחיינו את הדברים הטובים, להאיר את הדברים המאפילים באור האמת ולהתקדם לטובה ובסבלנות.
 
יא' בניסן מייצג את חודש שבט:"שנתבשר בשורות טובות". חגם השל האילנות, לכן נכוון לשמוע בשורות טובות ודברים מועילים ומקדמים ולסלק את השלילי,שנזכה בזכות החודש הזה לצמוח ולפרוח ברצונות ויכולות חדשים, שנסלק את הפחד וניטע זרעי אמונה להצלחה האישית.
 
יב' בניסן מייצג את חודש אדר:"משנכנס אדר מרבים בשמחה". נכוון להיות בשמחה ואושר פנימי אמיתי, נייחל להסיר את הספקות בחיינו ונטיל פור חד משמעי לבחירה בחיים טובים ומלאי אמונה ושמחה. שנזכה לביטחון נטול חששות וידיעה ברורה שהכל לטובה.
 
עיקר ההצלחה טמונה בהכנה, בהשלמה וברצון הטוב! לכן התחזקו בשמחה ושלווה, אמונה ותודה בכל יום ויום, עד לגאולה המיוחלת.
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה