הוליווד הוא הושע?

החיים הם מרוץ, אבל הם לא חייבים להיות מרוץ עכברים. כי במרוץ הזה יש לנו את הבחירה בין שני סוסים: האחד הוליווד והשני הושע. על מי אתם מהמרים? במי אתם בוחרים?

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

החיים הם מרוץ, אבל הם לא חייבים
להיות מרוץ עכברים. כי במרוץ הזה
יש לנו את הבחירה בין שני סוסים:
האחד הוליווד והשני הושע. על מי אתם
מהמרים? במי אתם בוחרים?
 
 
הנביא הושע מלמד אותנו, שדרכיו של השם הן כמו דרכים ישרות וחלקות, מדויקות ובטוחות – אין התפצלויות בדרך, גם לא סיבובים מסוכנים או מהמורות. הצדיקים צולחים את הדרכים הללו בבטחה ובשמחה. ואילו עוברי העבירות סובלים מהתנגשויות, התמוטטות, ואסונות רבים בדרך.
 
האוטוסטראדות של ימינו הן הוכחה לחכמתו העצומה של הנביא הושע, חכמת כל הזמנים – נהג אחד נהנה מכל רגע שהוא נוסע בדרך, ואילו השני עוצר בגלל בעיות תנועה שצצות בתדירות גבוהה בדרכו, דבר המוביל לכעס, מתח ועצבים. ופלא הוא, שניהם נוהגים באותו רכב חדיש (הדגם האחרון, אם תרצו) ועל אותה אוטוסטראדה…
 
הגמרא מרחיבה את הרעיון שהנביא הושע מציג עם הדברים הבאים: שני אנשים מגיעים לבית המקדש להקריב את קרבן הפסח. לאחד יש כוונות אמיתיות וכנות בקיום מצווה נעלה זו, ואילו כוונתו של השני היא לאכול צלעות כבש. הראשון, רוצה לרצות ולשמח את השם, והשני רוצה לרצות ולשמח את עצמו. רבי שמעון בן לקיש מפתח רעיון זה עוד יותר. הוא אומר, שמכיוון שהראשון כל רצונו הוא לעבוד את השם – אז השם ישמור עליו מחטאים. במילים אחרות, השם עוזר לאנשים עם רצונות וכוונות אמיתיות לצלוח את הדרך בשלום ובבטחה. לעומת זאת, השני, שכל מה שמעניין אותו הוא רק עצמו, לכן הוא מפסיד את ההגנה שהשם מעניק. והוא, אמנם, נוסע באותה הדרך אבל סובל. מאוד סובל.
 
השם הוא אלוקים של הזדמנויות שוות. בשני המקרים הוא נותן את היכולת לקיים את מצוות קרבן הפסח. בשני המקרים האנשים יאכלו את צלעות הכבש המיועד להיות קרבן הפסח, רק שראשו של הראשון שקוע עמוק בתוך קודש הקדשים, ואילו ראשו של השני שקוע במנגל עליו נצלות צלעות הכבש…
 
השם נתן לנו תורה עם תרי"ג (613) מצוות. הוא נתן לנו גוף עם 613 איברים. רבי אלעזר אזכרי מסביר, בספרו "ספר החרדים", שכל מצווה מתאימה לאחד האיברים בגוף.
 
לרובנו, תודה לא-ל, יש גוף שלם. חכמי הקבלה מלמדים אותנו שאם לאדם חסר איבר כלשהו בגופו, זה סימן שהוא לא צריך לעשות תיקון נשמה (תיקון רוחני) עם האיבר הזה, והמצווה התואמת לאיבר החסר אינה צריכה תיקון. למשל, אם אדם נולד ללא ידיים, חלילה, אז מצוות הנחת תפילין אינה חלק מתיקון נשמתו. או, אם אדם נולד עם מחלת מעיים, כמו צליאק, והוא לא יכול לאכול דברים המכילים גלוטן ועוד מרכיבים קשים לעיכול, לכן אכילת לחם או מצה אינם חלק מתיקון נשמתו. באיברים החסרים, או מערכות חולות בגוף שאדם לא יכול לקיים איתן מצוות, השם הסיר מאותו אדם את חופש הבחירה.
 
כל זמן שיש לנו איברים בריאים, יש לנו חופש בחירה. אבל אל תשכחו – לחכמים באמת, לאלה שיש כוונות אמיתיות ורצונות לעשות את דבר השם – הדרך חלקה ובטוחה, ואילו ה"חכמים" למיניהם רצים לתוך הצרות והדרך שלהם לא דרך…
 
השם נתן לנו שתי מצוות יפות ונפלאות, בין תרי"ג המצוות המתוקות. האחת, פרייה ורבייה. והשנייה, להכניס לתוך חיי הנישואין שמחה, סיפוק והכרת הטוב לאישה, שהרי נאמר "ושמח את אשתו". שתי מצוות אלו הן דרך מהירה דו-סטרית של השם. אם הכוונה שלנו להשתמש בכלים שהוא נתן לנו כפי שהוא התכוון, אז אנו נכנסים מיד לקטגוריית החבר'ה הטובים של הנביא הושע, שצולחים את הדרך ומגיעים ליעד בלי תאונות, דו"חות תנועה, פנצ'רים, מיכל דלק ריק, והכי חשוב – בלי עצבים.
 
ויש את החבר'ה ה"חכמים". הם חושבים שהגוף שלהם הוא פארק שעשועים, נוצר רק בשביל כיף. המדיה, הוליווד ועולם הפרסום מעצימים את הגישה והדרך בה הם דוגלים. אבל, וכאן יש אבל גדול מאוד, הוליווד, המדיה ועולם הפרסום לא נותנים ערבות ולא לוקחים שום אחריות כשהחבר'ה האלה סובלים מדיכאון, חרדות, חוסר שלום בית, או כשהם מפסידים סכומים גדולים על גירושין מכוערים. והגורמים האלה גם לא לוקחים אחריות על בני הנוער של החבר'ה ה"חכמים" – שחשים שבורים ומפוזרים מבחינה רגשית וגשמית, בגלל שהם הולכים בעקבות אבא.
 
הקבלה מלמדת אותנו שהגבר הוא כמו השמש והאישה היא כמו הלבנה. הגבר חייב להאיר לה. ראו את נפלאותיו של הבורא יתברך – מנגנון ההולדה, למשל – הגבר משפיע ואילו האישה מקבלת. אין שום דרך אחרת. יתירה מזו, הביציות של האישה מכילות בתוכן רק כרומוזום X, ואילו אצל הגבר יש גם Xוגם Y/בזמן העיבור, אם הגבר ישפיע כרומוזום Yאז העובר יהיה בן, ואם Xאז העובר יהיה בת. גם מבחינה גנטית הגבר הוא המשפיע. זאת תוכנית הבריאה.
 
אם בעל מצפה "לקבל" משהו מהאישה, מבחינה רוחנית, הוא לא נקרא 'זכר', אלא, ברגע שהוא מצפה לקבל במקום להשפיע, לתת – הוא הופך ל'נקבה'. עכשיו אפשר להבין מדוע לגברים כאלה אין שלום בית. אם הם רוצים "לקבל", אז מבחינה רוחנית הם 'נשים', ושתי נשים לא יכולות להיות במטבח אחד…
 
מושגי החברה המודרנית של היום, בכל הקשור ליחסי אישות וקשרי משפחה, הם ההיפך המוחלט מהנוסחה המנצחת שמעניקה התורה. הדרך להוציא את הטוב ביותר מהמכונה שלך היא להשתמש בהוראות היצרן שלה כפי שהיוצר התכוון. וזה פשוט.
 
ובזה הרגע למדתם את תמצית הלימוד על שמירת הברית וקדושה אישית.
 
החיים הם מרוץ, אבל הם לא חייבים להיות מרוץ עכברים. כי במרוץ החיים יש לנו את הבחירה בין שני סוסים רוחניים – שמו של האחד הוא הוליווד ושמו של השני הוא הושע. אני בוחר בהושע בכל יום בשבוע. שימו את כל הקופה עליו, כדי שלקו הסיום תגיעו עם חיוך ענק על הפנים.
 
מומלץ בחום ללמוד את ספריו של הרב שלום ארוש: ספר בגן השלום – לגברים, וספר חכמות נשים – לנשים. זוגות שלמדו ספרים אלה, ופעלו על פיהם, ראו שינויים מדהימים בשלום-הבית ובזוגיות שלהם, והם לא מפסיקים להודות. בהצלחה!
 
 
* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס"

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה