הזכות להיות V.I.P

אנחנו רוצים להרגיש חשובים, עם משמעות ושליחות. שאנחנו לא סתם קמים כל בוקר נלחמים ביצר ובכל הבלגאן והטירוף וממשיכים. למה? כי קיבלנו את הזכות להיות V.I.P

3 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 17.03.21

אנחנו רוצים להרגיש חשובים, עם
משמעות ושליחות. שאנחנו לא סתם
קמים כל בוקר נלחמים ביצר ובכל
הבלגאן והטירוף וממשיכים. למה?
כי קיבלנו את הזכות להיות V.I.P
 
 
אמרו חז"ל: "כל העולם לא נברא אלא בשבילי".
 
ובאמת רוב הזמן זה נדמה דווקא ההפך, שהעולם התקיים, מתקיים וימשיך להתקיים איתנו או בלעדינו. כמובן שיש לנו איזושהי חשיבות בעולם הזה, אולי עבור מישהו שאוהב אותנו ואנחנו חשובים לו או שעשינו איזה דבר או שניים שעזרו או השפיעו על מישהו לטובה. אבל בגדול, התחושה הכללית הרווחת היא שבאמת החשיבות הזאת היא בעצם כלום, אפסית, מזערית ורק אולי משפיעה במעגל הקרוב אלינו.
 
אבל האמת לאמיתה היא שבעצם כל אחד ואחד מאיתנו הוא "איש חשוב מאוד", סופר סלב ממש, שכל צעד ושעל שלו על פני האדמה נצפה, נעקב ונרשם מלמעלה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
תהיו  כוכבים
הגישה  המנצחת
לכתוב את המנגינה
 
מתוך הידיעה הזאת שכל אחד מאיתנו זוכה לכבוד יחיד ומיוחד אצל הקדוש ברוך בהתנהלות שלו בעולם יש לנו את הכוח להשפיע ולשנות, בניגוד לדומם, לצמחים, לחיות מלמטה ואפילו למלאכים שמלמעלה.
 
לאדם שנמצא באמצע ונקרא חי מדבר יש בחירה. ניקח לדוגמא את הנמר, הוא אינו יכול לשנות את תכונותיו, לקום בבוקר ולהחליט פתאום שהוא טבעוני. או דוגמא נוספת להבדיל היא המלאך שהוא כולו נקי מיצר רע ותאוות ולכן אינו יכול לבחור לא לעבוד את הבורא ולקיים את תפקידו בעולם.
 
הדבר המדהים הוא שדווקא בזכות הקיום של היצר הרע בנו והעובדה שהשם השכיח מאיתנו כשנולדנו את כל התורה שידענו ברחם אימנו לאדם יש את לנו היכולת לבחור, להחליט, להשתנות ולהשפיע.
 
אומר רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר"ן תורה ה): "נמצא כשהעולם נברא בשבילי, צריך אני לראות ולעיין בכל עת בתיקון העולם ולמלא חסרון העולם ולהתפלל בעבורם."
 
כלומר, מספר לנו רבי נחמן, שלא סתם העולם נברא בשבילי ולא בכדי נולדתי עם זכות לבחור. אני חי-מדבר ושונה מכל הבריות האחרות שברא השם בעולמינו ויש לכך מטרה ברורה. הנקודה שמחדד לנו רבנו היא שהחשיבות שלנו נובעת מהתפקיד שיש לנו בעולם הזה שהוא להבחין ולראות כל הזמן איפה יש חסרון, מצוקה, עוולה ולהשתמש בכוונה ובכוח הדיבור שלנו בשביל לבקש ולהתפלל למלא ולתקן את החיסרון הזה בעולם.
 
כשאנו ממלאים את התפקיד הזה, אפילו בפשטות ובלי משים, כמו למשל כשקבלנו הודעה בטלפון להתפלל עבור חייל שנפגע וצריך רפואה ואנו אומרים בקול רם:לרפואתו השלמה והמהירה של פלוני בת פלונית ואולי גם מוסיפים פרק תהילים קטן אם יש לנו זמן, אזי אנחנו נחשבים בשמיים אנשים חשובים מאוד, וי.איי.פי ממש וכך גם עושים לנו כבוד.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
רוחניות בנעלי בית
משובחים כמו גרגירי קפה
אל תפסיקו לרצות
 
"ראית אותה?"אומר המלאך האחד למשנהו היושבים בספסל תחת כסא הכבוד "ראית איך באמצע הבלגאן עם הילדים והתינוק, כשהראש שלה מונח בשיחה המעצבנת שהיא קבלה מהבנק שהחשבון שלה מעוקל בגלל דוח חניה טיפשי שהיא בכלל לא ידעה שהוא קיים, דווקא בכל העצבים והכובד היא מצאה את הרגע הזה להגיד עם הילדים 'שיר המעלות' לרפואה של מישהו שהיא בכלל לא מכירה ולא נוגע אליה." הגלימה השקופה שלו מתרחבת יחד עם התיאורים המחמיאים.
 
"פשששש" ממשיך המלאך השני, "זה ממש מדהים, חייבים להעלות את התפילה הזאת לזכות החייל הזה ולהמתיק לו את הדין. ממש לא יאומן היהודים האלו, אני לא מצליח להבין אותם בכלל. איך הם מצליחים לשרוד בעולם הזה למטה. אני חייב לבקש מהם שיברכו אותי גם ואולי הם יסכימו לשלוח לי גם צילום וחתימה".  מגדיל להתלהב המלאך כשהוא מחכה פוזות למצלמה דמיונית.
 
כולנו רוצים להרגיש חשובים, שיש לנו משמעות, שליחות, שלא סתם אנחנו קמים כל בוקר, נלחמים ביצר הרע ובכל הבלגן והטירוף וממשיכים הלאה. כולנו רוצים להיות וי.איי.פי, איש חשוב מאוד, מפורסמים אהובים ונערצים בציבור.
 
אז חבר'ה, תשמעו טוב! כי הנה החידוש: אנחנו באמת חשובים! אפילו חשובים מאוד מאוד. חשובים עד כדי כך שיש לנו את הכוח להפוך עולמות בבחירה ובדיבור שלנו. אנחנו יכולים לבחור לשמש בתפקיד הבכיר הזה ולא לנצל אותו כלל, או להבדיל לנצל אותו ולשפוך טונות של אנרגיות רעות ולהחריב עולמות, או במקרה הטוב פשוט לחשוב טוב, לדבר טוב ולעשות טוב ולגרום לעולם הזה להיות מקום טוב יותר בזכותנו ולקרב את המשיח והגאולה.
 
אז עכשיו הגיע יום הבוחר, מה אתם בוחרים?
 
 
* * *
שרון רוטר, רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו.אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה